Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?
Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?
Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.
Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.
Kommentit (24)
Jos jollain joka ei ole koskaan soittanut on omasta mielestään parempi taimaus kuin hehkuttamallaan soittajalla, eiköhän ole turha perehtyä enempää.
Vierailija wrote:
Jos linkin videoissa oli Seran soittoa, en näe miksi on niin mahtava. Ihan perusrummutusta.
Et selvästikään paljon ymmärrä soiton motoriikan päälle, mutta voit toki taas leikkiä asiantuntijaa. Sera tekee videoillaan motorisia asioita, joihin ei kukaan toinen ainakaan Suomessa kykene.
Vierailija wrote:
Jos linkin videoissa oli Seran soittoa, en näe miksi on niin mahtava. Ihan perusrummutusta. Vetoaako aina "improvisoin", "soitin ensimmäistä kertaa"? Ei kanna kovin pitkälle.
Improvisointi tarkoittaa esityksen luomista esittämishetkellä. Sitä käytetään erityisesti musiikin alalla, mutta se on yhtä lailla tärkeä myös monissa muissa yhteyksissä, kuten näyttelemisessä tai viihdyttämisessä.
Improvisaatiolle tyypillisiä ominaisuuksia ovat yllättävyys ja toistamattomuus. Improvisoidun teoksen uudelleen esittäminen samanlaisena muuttaa myös teoksen luonteen ainutlaatuisesta improvisaatiosta toistoksi. Spontaaniudestaan huolimatta improvisointi ei kuitenkaan ole sattumanvaraista toimintaa. Musiikki- tai teatteri-improvisaation taustalta löytyy usein huippuunsa hiottua teknistä ja taiteellista osaamista.
Kyllä ammattipiireissä kantaa pitkälle, vaikka sinä et asiaa selvästi ymmärräkään. Varmaan kuvittelet, että kaikki kykenevät samaan. Taidatkin olla ketjun aloittaja. Onko jo sähkörummut saapuneet, että olet päässyt harjoittelemaan?