Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?
Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?
Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.
Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.
Kommentit (24)
Jotain 10 - 15 vuotta, jos ahkerasti treenaat.
Jos lahjat riittävät ja jaksat reenata väh. 5 tuntia päivässä, niin 5-10 vuotta.
Paitsi, että Sera kehittyy myös koko ajan...
Miksi pitäisi olla parempi?
Ja miten ajattelit sen edes määritellä. Rummutuskin on musiikkia, eli taidetta.
Kilpaileminen sopii siihen konseptiin heikosti, vaikka tiedän, että maailma on täynnä soitantakilpailuja, jopa kuuluisia kotimaisia.
Lainaus: "Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla."
Soittamaan oppiminenhan on sitä, että teet erilaisia harjoituksia, jotka muuttavat aivojen rakennetta. Tulee uusia neuroniyhteyksiä ja myeliiniä aktiivisten yhteyksien välille. Kolmessa kuukaudessa et paljon saa aikaan, vaikka treenaisit sen ajan 24/7, ja tulet sen itsekin huomaamaan kun sähkörumpusi saapuvat.
Ensimmäinen raportti: olen soitellut käsilläni polvia vasten 4-, 8- ja 16-osa biittiä. Rytmiikkaa, motoriikka ja time on jo nyt parempaa kuin mitä Sera on kyennyt yhdelläkään videollaan esittelemään.
Harjoitteluaika tähän mennessä: noin kaksi tuntia.
Luulen että tästä tulee elämäni helpoin haaste. Huomenna menen ostamaan rumpukapulat ja harjoittelupädin.
https://www.drummerworld.com/forums/index.php?threads/some-improvisatio…
Näyttää Sera olevan maailman parhaita improvisaatiossa.
Vierailija wrote:
Joops.
"Excellent drumming, the best of the World! I have heard that in Finland and in the globe, Sera is generally considered as the best improvisation drummer of the World. He has renewed the whole concept of drumming and nowadays he is considered as the Jackson Pollock of drumming by many professional players. His ultimate technical skills are way beyond better than any known player. He is fluent in understanding the nuances of music, and one can say that before he even hears the music, he is already playing it. I am so happy to look these videos. It must feel great to be the best of all!"
Miksi edes olla maailman paras? Mieluummin maailman viihdyttävin, energisin tai mielikuvituksellisin.
Itsensä kanssa viestittely on hienoa ajanvietettä.
Vierailija wrote:
Joo ja tuo ite on vielä se ketä se muka hehkuttaa, eli kehuu vain itseään näissä ketjuissa, säälittävä tapaus.
Kuulostaa tyypilliseltä ajatuskuplalta.
Katso myös Sina:
Vierailija wrote:
Onko sinulla siitä kokemusta paljonkin?
Muusikoiden.netissä Seraa on pidetty parhaana improvisaation saralla, ja motorisesti on ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan- ja musiikin historiassa.
Vierailija wrote:
Kuulostaa tyypilliseltä ajatuskuplalta.
Katso myös Sina:
Näyttää olevan hyvin samanlainen kolistelija kuin muutkin ns. perusrumpalit. Ei huomattavia motorisia taitoja.
Vierailija wrote:
Miksi edes olla maailman paras? Mieluummin maailman viihdyttävin, energisin tai mielikuvituksellisin.
Parhauteen kuuluu nuo kaikki mainitsemasi asiat. Paras on paras.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joops.
"Excellent drumming, the best of the World! I have heard that in Finland and in the globe, Sera is generally considered as the best improvisation drummer of the World. He has renewed the whole concept of drumming and nowadays he is considered as the Jackson Pollock of drumming by many professional players. His ultimate technical skills are way beyond better than any known player. He is fluent in understanding the nuances of music, and one can say that before he even hears the music, he is already playing it. I am so happy to look these videos. It must feel great to be the best of all!"
Melkoinen virtuoosi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tässä tapauksessa parhaalla taidettiin tarkoittaa kaikkein teknisesti taitavinta, mikä ei mielestäni kuitenkaan mene noiden muiden yläpuolelle. Ei tarvitse olla teknisesti maailman taitavin, riittää että on taitava yleensäkin.
Jos linkin videoissa oli Seran soittoa, en näe miksi on niin mahtava. Ihan perusrummutusta. Vetoaako aina "improvisoin", "soitin ensimmäistä kertaa"? Ei kanna kovin pitkälle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tässä tapauksessa parhaalla taidettiin tarkoittaa kaikkein teknisesti taitavinta, mikä ei mielestäni kuitenkaan mene noiden muiden yläpuolelle. Ei tarvitse olla teknisesti maailman taitavin, riittää että on taitava yleensäkin.
Ja Muusikoiden.netissä Seraa on pidetty parhaana improvisaation saralla, ja motorisesti on ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan- ja musiikin historiassa.
Vierailija wrote:
Jos linkin videoissa oli Seran soittoa, en näe miksi on niin mahtava. Ihan perusrummutusta. Vetoaako aina "improvisoin", "soitin ensimmäistä kertaa"? Ei kanna kovin pitkälle.
Laitatko esille omasta mielestäsi parasta improvisaatiota, että voidaan vertailla? Vaikka jonkun kotimaan ammattilaisen soittamana.
Vierailija wrote:
"Pysähdyin tuijjottamaan. Olen rumpalina säestänyt, Fredin, Dannyn, Koivuniemen. Jampan, Einin, Katri-helenan ja ne muut. Mixannut myös Liwe-rokkia. Tässä löytyi lahjakkuus. Nykii kun tarttee miettiä minne hakkais, mutta kiva melodiakorva ja rummut vireessä. Itse hakkaan piisit ihan paskaksi harjotellessa. Keikalla voi kans leikitellä. Studiossa pelataan siististi. Hyvä!"
Vahvemmat lääkkeet ja koppiin takaisin paukuttamaan!