Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko alkuraskaus oireilla ennen plussaa?

Vierailija
26.10.2023 |

Voiko alkuraskaus oireilla ennen plussaa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu milloin testin teet. Vai oletko tehnyt, ja se oli nega? Minulla oireili rintojen aristamisella jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mutta sitten kun tein testin heti niin se oli kyllä heikosti positiivinen.

Vierailija
2/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten ja raskauden oireet ovat kutakuinkin samat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton kiire sullakin on tietää oletko raskaana vai ei? Tekemässä aborttia? 

Vierailija
4/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuukautisten ja raskauden oireet ovat kutakuinkin samat. 

Niin ja itselleen voi kuvitella vaikka mitä oireita kun pelkää/toivoo sitä raskautta. 

Vierailija
5/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Riippuu milloin testin teet. Vai oletko tehnyt, ja se oli nega? Minulla oireili rintojen aristamisella jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mutta sitten kun tein testin heti niin se oli kyllä heikosti positiivinen.

Ennen plussaa eli siinä juuri kuukautisten alkamisen aikoihin tai ennen.

Ap

Vierailija
6/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssainen olo joka kerta

Vierailija
7/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hieman kipeät ja arat rinnat. Ns. rinnan juuri aristaa. Sitten runsasta valkovuotoa ja ihan kamala palelu sekä ripuli. Kolme neuletta päällekkäin ja kädet sinertää. Ei ole siis kuumetta. Olen nukkunut pitkiä päiväunia töiden jälkeen, kun väsyttää paljon. Yritys on ollut kova. 

Ap

Vierailija
8/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin dpo 6 ja oli tietysti nega. En tiedä miksi tein noin aikaisin, kun siitä ei voi päätellä mitään.

Ap

Vierailija
9/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nuo olla raskausoireita tai olla olemattakin. Dpo 8 olisi pieni mahdollisuus että näkyy jotain, mut varmempi jo dpo 10 ja aika selkeä dpo 11 riippuu tietääkö oviksen ajankohdan hyvin.

Vierailija
10/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden ja lähestyvien kuukautisten oireet ovat pitkälti kyllä samoja, keltarauhasesta johtuen. Ainoa eriävä oire itselläni oli yhtäkkiä alkaneet todella monimutkaiset ja värikkäät unet. Ihan kuin olisin elokuvia saanut katsella joka yö :D plussan testasin muistaakseni dpo 10 kun ihmettelin noita unia. 

Vierailija
11/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut muita oireita ennen menkkojen oletettua alkamisaikaa kuin lieviä menkkamaisia kramppeja alavatsalla ja muutenkin kipua kohdun alueella. Luulin niitä alkaviksi menkkakrampeiksi kun olivat niin samankaltaisia mutta tein sitten lopulta raskaustestin kun menkat olivat 5 päivää myöhässä. Yleensä minulla ei ole menkat myöhässä enempää kuin max 1-3 päivää. Ja positiivinen tuloshan sieltä tuli. Laskettu aika kohtapuoliin. 

Vierailija
12/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaamea palelu, joka on alkanut reilu viikko hedelmöittymisen jälkeen. Sekä kesähelteellä että talvipakkasilla. Ei kuulu mun pms-oireistoon.

Vierailija
13/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tiesin kaikista kolmesta raskaudesta todella hyvissä ajoin. Tissit ja alavatsa olivat turvoksissa samantien. 

Vierailija
14/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikäs neitiä nyppii? 

Vierailija
15/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä palelu, outo olo...

T. 6

Vierailija
16/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla on hieman kipeät ja arat rinnat. Ns. rinnan juuri aristaa. Sitten runsasta valkovuotoa ja ihan kamala palelu sekä ripuli. Kolme neuletta päällekkäin ja kädet sinertää. Ei ole siis kuumetta. Olen nukkunut pitkiä päiväunia töiden jälkeen, kun väsyttää paljon. Yritys on ollut kova. 

Ap

Jaa - ehkä olet, ehkä et. 

Useimmathan tässä loppusyksyllä palelee. 

Vierailija
17/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kenellä on rinnat olleet raskaana arat:

Kuvailkaa arkuutta. Olivatko rinnat kauttaaltaan pinkeät (mulla pms-oire) vaiko vain osittain aristivat?

Ap

Vierailija
18/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkio kiinnittyy noin 7pvaa ovulaation jalkeen, voi tulla raskausoireita, koska silloin alkaa kehittya raskaushormonia, joka aiheuttaa oireita. Samaa hormonia mittaavat raskaustestit. Raskausoireet voi ja usein onkin kuitenkin  taysin samat kuin pms-oireet, joten vaikea sanoa voisiko joku tietty oire olla juuri raskausoire.

Vierailija
19/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Elämänsä tärkein uutinen, ja siihen sitten pitäisi suhtautua ihan sama -asenteella?

Mutta joo. Itse olin yhtenä aamuna aikanaan menossa töihin, ja junassa joku piti taas eväsretkeään pasteijan voimin. 

Pasteijan hajusta tuli niin hirveä olo, että oli pakko jäädä seuraavalla asemalla pois, pelkäsin oksennuksen tulevan millä sekunnilla tahansa. Olo helpotti, mutta aina ruoan hajusta tuli taas niin karsea olo, että ajattelin noroviruksen tai vastaavan tekevän nyt tuloaan. Illalla alkoi mietityttää, tein aamulla testin, jossa oli niin haalea viiva, että saattoi pitää hyvin viivan paikkana. Sitä seuraavana aamuna oli kuitenkin jo selkeä positiivinen.

Ja joo, pahoinvointi jatkui koko raskauden ihan synnytykseen saakka, josta varmaan johtui miksi alkoi niin aikaisin. 

Vierailija
20/39 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita lihominen varmuuden vuoksi.