Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olkapäässä kalkkia, onko kellään kokemusta?

Vierailija
26.10.2023 |

Olkapää kipuillut jonkun aikaa ja sieltä löytyi röntgenissä kalkkia kertyneenä. Seuraavaksi olen menossa magneettikuvaan. Onko kellään kokemusta ja onko poistettu ja jos niin miten?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään?

Vierailija
2/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oireilee? Mulla olkapää/niska ollut hlvetin kipeä pidemmän aikaa enkä ole sitä mihinkään satuttanut. Pitäis kans käydä lääkärissä.

N31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinne kalkkia kertyy, kiinnostaisi tietää kun oma olkapää ollut välillä kipiä??

Vierailija
4/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten oireilee? Mulla olkapää/niska ollut hlvetin kipeä pidemmän aikaa enkä ole sitä mihinkään satuttanut. Pitäis kans käydä lääkärissä.

N31

Se on kiipeä ja naksuu kun pyörittlee tai heiluttelee. Heräilen öisin kipuun ja kättä vaikea nostaa kun koskee. Näyttöpäätetyö vielä päälle. Ei ole mullakaan mitään siihen sattunut erityisesti.

Vierailija
5/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkeutuma voi syntyä kahdesta eri syystä: vanhemmalla iällä jänteen rappeumasta johtuva kalkkeutuminen, jossa jänne rispaantuu ja arpeutuessaan kalkkiutuu, ja sitten nuoremmilla tavattava reaktiivinen kalkkeutuminen, jossa vaikka tulehduksen tai vamman seurauksena elimistö alkaa itse putsata kalkkikiteitä jänteestä.

Vierailija
6/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlesta: Olkapään jännekalkilla tarkoitetaan röntgenkuvassa erottuvan kalkin kertymistä jänteeseen tai sen ympärille. Jännekalkki voi liittyä olkapään kipuun, mutta se voi olla myös täysin oireeton.

Vierailija
7/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siihen pistetty kortisonia?

Vierailija
8/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin yx talvi ja olkapää otti vastaan. Oli tosi kipeä, en saanut kättä nostettua pään yli. Magneettikuvassa näkyi pienen murtuman lisäksi kalkkia. Lekuri sanoi että sitä kertyy lähes jokaiselle, varsinkin kun ikää tulee.

Antoi kortisonipiikin ja lähetteen fysioterapeutille. Reilu puoli vuotta niin käsi oli kunnossa. Toki en tiedä onko kalkkia vielä.

Vierailija
9/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko siihen pistetty kortisonia?

Ei ole, olen käynyt fysioterapeutilla kunnes saan tietää poistetaanko kalkki.

Vierailija
10/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaaduin yx talvi ja olkapää otti vastaan. Oli tosi kipeä, en saanut kättä nostettua pään yli. Magneettikuvassa näkyi pienen murtuman lisäksi kalkkia. Lekuri sanoi että sitä kertyy lähes jokaiselle, varsinkin kun ikää tulee.

Antoi kortisonipiikin ja lähetteen fysioterapeutille. Reilu puoli vuotta niin käsi oli kunnossa. Toki en tiedä onko kalkkia vielä.

Fysioterapiassa minäkin olen käynyt, nyt tuli kutsu magneettiin.