Haluaako kaikki lasta odottavat nykyisin tietää kumpi on tulossa?
Kun minä reilu 20 vuotta sitten sain lapseni (2 kpl) niin emme kysyneet ultrassa, vaan haluttiin yllätyksenä odottaa tuleeko tyttö vai poika. Eka oli sitten tyttö ja toka poika.
Tuli mieleen kun sisareni pojan perheeseen odottavat lasta niin sisareni sanoi että poika syntyy helmikuussa.
Kommentit (23)
Vierailija wrote:
Aika moni haluaa tietää. Helpompi miettiä esim. nimeä.
Voihan nimet miettiä valmiiksi molemmille. 9kk aikaa.
Kyllä mekin haluttiin tietää silloin lähes 20v sitten. Tyttö ja poika tuli sitten pari vuotta myöhemmin.
Helpompi suunnitella ja ostaa juttuja.
En halua tietää,voihan varuiksi keksiä nimet molemmille sukupuolille.Vois lyödä sitten vetoa:) ja voittaja saa....
Yllätys olisi toisaalta ollut ihan kivakin. Toisaalta sai sitten nimeä ja hankintoja vähän miettiä etukäteen.
Eikö siinä kaikessa odotuksessa ja ensimmäisen lapsen kohdalla elämänmuutoksessa ole jo itsessään riittävästi yllätystä?
Minä haluaisin tietää.
Miten nyt tästäkin joku saa oikeasti taivastelun aihetta??? Jos joku haluaa tietää lapsen sukupuolen niin eiköhän se ole ihan heidän oma asiansa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voihan nimet miettiä valmiiksi molemmille. 9kk aikaa.
Voi, mutta vauvaa on kivempi ajatella omalla nimellään eikä eri vaihtoehdoilla
Mä halusin, koska olen niin utelias ja kai sitä saa omia asioita varten ollakin. Ja lapsivesipunktiosta se oli varma tulos. Käytännön hyöty sitten se, että tiesi ostaako vaaleanpunaista vai sinistä. Ei tarvinnut mitään unisexiä varmuuden vuoksi.
Kyllä valtaosa haluaa sukupuolen tietää, mutta myös heitä edelleen löytyy, jotka eivät halua tietää.
Itsekin halusin tietää. Vaikka toki kaikki vaatteet käyvät molemmille sukupuolille, oli minusta kivaa ostella vaaleanpunaista ja röyhelöitä tytölle ja joitain kauluspaitabodyja pojalla. Nimeäkin mietittiin ennen syntymää. Mitä enemmän vauvasta tietää, sitä konkreettisemmalta tuntuu se, että taloon on oikeasti tulossa vauva. Näin minusta.
Joku varmaan ajatteli... niin mitä. Eihän edes abortti ole mahdollista niillä viikoilla milloin sukupuoli selviää ultrasta tai lapsivesipunktiosta, joten jos joku rodunjalostusta, ajattelee niin kaukaa haettu.
On kai olemassa aikaisemmilla viikolla tehtäviä tarkempia tutkimuksia jos haluaa, mutta tuskin tuollaista harrastettu ainakaan Suomessa.
Niin miten onkaan sikiödiagnostiikassa, mikäon aikaisin ajankohta, milloin voi sukupuolen määrittää. Joku istukkatutkimus?
Vierailija wrote:
Kyllä valtaosa haluaa sukupuolen tietää, mutta myös heitä edelleen löytyy, jotka eivät halua tietää.
Itsekin halusin tietää. Vaikka toki kaikki vaatteet käyvät molemmille sukupuolille, oli minusta kivaa ostella vaaleanpunaista ja röyhelöitä tytölle ja joitain kauluspaitabodyja pojalla. Nimeäkin mietittiin ennen syntymää. Mitä enemmän vauvasta tietää, sitä konkreettisemmalta tuntuu se, että taloon on oikeasti tulossa vauva. Näin minusta.
Monelle voi olla harmin paikka, jos sitä mekkoa ei pääse ostamaan.
Mä en halua tietää sukupuolta. Olemme nyt syksyn siis yrittäneet lasta. Musta on vaan hirveätä, kun sikiökin pitää sukupuolittaa. Mä voin kyllä valmistautua kuluttamisella sen lapsen tuloon ilmankin kuin tietämällä sukupuolen. Me ollaan mietitty lasten nimiä jo muutama vuosi ja itseasiassa onhan mulla koko elämäni ollut mielessä nimiä, joista pidän. Niiden suunnitteluun mä en tarvitse tietää lapsen sukupuolta. Kun se lapsi syntyy niin, sittenhän sen nimen voi edes päättää. Ei kaikille sovi kaikki nimet.
onko sillä niin väliä? nykyteknologia mahdollistaa tuon helposti, ja se on niitä harvoja henkilökohtaisia tietoja, joita vauvasta etukäteen saa. Tehköön kukin miten parhaimmalta tuntuu, mutta onhan sekin valinta että EI halua vastaanottaa tietoa, joka kätilöllä jo on. Vai pitäisikö tästä pahastua siksi, ettei sukupuolella saisi olla väliä?
Ensimmäisen lapsen kohdalla kysyimme sukupuolen muttemme kertoneet sitä etukäteen muille. Toisen kohdalla kysyimme ja paljastimme sen kun saimme asiasta tietää. Helpottaa omaa ajatusmaailmaa (minulle lasten saanti on iso asia). Koska lapset lopulta olivat keskenään eri sukupuolta, kyllä sieltä esikoisen vanhoista vaatteista rankkasin saman tien kirpparille ne selkeimmin eri sukupuolen vaatteet, vaikka aika paljon unisexiä suosimmekin.
Vierailija wrote:
Harmi kun siellä ultrassa ei näy kuin joko tyttö tai poika.....
Lähinnä siinä katsotaan, onko sikiöllä aivot päässä ja sisäelimet paikoillaan. Olispa sinutkin aikanaan ultrattu ja abortoitu.
Ainoa asia, minkä kautta se lapsi sitten määrittyy ennen syntymää, on sen sukupuoli. Ja se tietysti myös vaikuttaa siihen, miten siihen lapseen suhtautuu, myös syntymän jälkeen. Etenkin kun lapset ovat nykyään vanhemmilleen (etenkin äideille) jotain projekteja.