Aamulehti: vanhemmat varastavat sairaalasta vastasyntyneiden kettupeittoja
Kommentit (720)
Kettupeitto noin haluttu niin voisko sitä lisensoida ja valmistaa ihan myyntiin? Jokaisesta myydystä peitosta kilahtaisi rahaa synnytysosastolle.
Vierailija wrote:
Samaan aikaan esim. Ukrainassa ja Palestiinassa riehuu verinen, massoittain siviilejä tappava sota, Itämeren kaasuputkia sabotoidaan, ilmastonmuutos ja lajikato etenevät, mutta kettupeitot ovat mammojen huolenaihe nro 1.
Että mitä että??
Mammat pystyy ajattelemaan useita teemoja samalla kertaa, kuten koko ajan naisen elämässään. Lähinnä kyse on siitä, mitä miesvallan aiheuttamaa kriisiä milloinkin pitäisi pelastella.
Mitä tulee Palestiinan ja Israelin veritekoihin viattomia lapsia ja vanhuksia kohtaan jälleen kerran, totean että arabimailla on öljytulonsa joista lohkaista apua Palestiinalaisille uskonkanssaihmisille. MIksi tätä ison öljyrahan humanitaarista apua ei tapahdu koskaan näissä kriiseissä, johtunee siitä että autettavat ovat suurelta osin vähemmän tärkeitä kansalaisia, eli naisia, äitejä ja lapsia.
Mielestäni sairaalan olisi pyydettävä kettupeitot varkailta takaisin, olivat he sitten ketä tahansa. Jättöboksi jonnekin peitoille.
Eihän Petteri Orpokaan huomannut että saa ylimääräistä asumistukea.
Ehkä peitto on ihan vahingossa pakattu kassiin mukaan...
Juurikin näin , ei voi olla että joku sallii itselleen sellaisen, että jos näkee jotain oikein kaunista ja kiinnostavaa, niin sitten varastaa sen. Aika synkkä tulevaisuudenkuva jos kaiken mikä miellyttää silmää, saa ottaa tuosta noin vaan. Tosiaan ei ihme jos nykynuoret vievät vaatteet ja kengät toisiltaan. Koska mä tahon.
Vierailija wrote:
Mitä muuta sairaaloista viedäänkään? Varastaminen on todella alhainen teko. Miettikää nyt: kukat viedään haudoilta tai pihoista, marjat kesämökeiltä, käsilaukut varomattomilta, koululaisilta merkkivaatteita ja asusteita päältä, polkupyöristä puhumattakaan. Pakettiautot kiertää sulan aikaan maaseudun mökkejä ja taloja, kaupunkien raksoja. Jokainen omakotirakentaja tuo kodinkoneet ihan viime tingassa vasta uuteen taloon. Me joudutaan oikeastaan koko ajan varautumaan jonkin varkauden varalta, mikä tekee meistä tosi surullisen lajin. Siis yllättävän moni meistä on surullinen varastapaus.
Kaikki varastetaan, mikä irti lähtee. Kiinni pultattu televisio saattaa jäädä paikalleen, mutta yleensä kaukosäädin "lähtee nopeasti kävelemään".
Tiedättekö, että osastoilla oleva ruoka- ja kahvitarjoilu on tarkoitettu vain potilaille - ei kaikille osastolla vieraileville. Yleensä sairaaloissa on kanttiini tai kioski, jossa voi maksua vastaan käydä kahvittelemassa.
Ylen Pentuliven harmaa-pinkistä alustasta on jäänyt niin voimakas tunnemuisto, että se on PAKKO saada omaan kotiin.
Mulle on kyllä varastamisen raukkamaisuus painettu syvälle kalloon jo ihan pienenä. Samoin olen kasvattanut lapseni, ihan jutellut varastamisesta, että se on yksi rikoksen muoto ja siitä saa seuraamuksia. Teettekö tätä kodeissa? Jos lapsi ei asioita tajua kodin yleisestä ilmapiiristä, ne on selitettävä.
Jos nää varastajavanhemmat ei palauttele peittoja, niin vedän taas johtopäätöksiä osasta kanssaihmisiäni. He ovat aikuisen kehossa kulkevia vauvoja itse.
Vierailija wrote:
Kettupeitto noin haluttu niin voisko sitä lisensoida ja valmistaa ihan myyntiin? Jokaisesta myydystä peitosta kilahtaisi rahaa synnytysosastolle.
Voi että, kun ärsyttää näiden varkaiden ehdotukset aloittaa peitteiden myynti, jotta voivat rauhassa käyttää varastettua peitettä ja myydä varastetun peiteen vielä eteenpäin.
On ihan hyvä, että peitteitä ei voi ostaa mistään. Silloin tiedetään, että kyseiset peitteet on varastettuja.
Vierailija wrote:
Hyvä ajatus! Itse olisin halunnut ostaa sellaisen sairaalan yöpaidan, jonka sisällä vauvakin mahtui köllöttelemään ja sai happea jostakin aukosta.
Peittoja voisi laittaa myyntiin jos eivät ole identtisiä varastettujen kanssa. Vaikka erivärinen reuna tms.
Tämä on ihan saatanallista materialismia että viedään sairaalan peitto. Se vauva sieltä saadaan muistoksi, eikä ryönää varasteta!!
Vierailija wrote:
Synnäri ei edelleenkään omista peittoja, vaan vuokraa ne pesulalta. --> Ei kilahda raha sairaalalle.
Vierailija wrote:
Mulle on kyllä varastamisen raukkamaisuus painettu syvälle kalloon jo ihan pienenä. Samoin olen kasvattanut lapseni, ihan jutellut varastamisesta, että se on yksi rikoksen muoto ja siitä saa seuraamuksia. Teettekö tätä kodeissa? Jos lapsi ei asioita tajua kodin yleisestä ilmapiiristä, ne on selitettävä.
Jos nää varastajavanhemmat ei palauttele peittoja, niin vedän taas johtopäätöksiä osasta kanssaihmisiäni. He ovat aikuisen kehossa kulkevia vauvoja itse.
Mielestäni tälläinen "ihmiset pitää vaan opettaa, etteivät varasta" on jotenkin lapsenomaista ajattelutapaa.
On opetettu jo vuosisatojen, ettei pitäisi toista ihmistä lyödä ja lyövät silti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei se ole ihme, jos nuoriso varastaa vaatteet ja kengät toistensa päältä, kun ovat perineet äidiltään varastamisen-geenit, mallin, asenteen ja esimerkin ja nukkuneet ensimmäiset kuukaudet varastetun peiton alla ja varastetut vaatteet päällä. Ehkä äidiltä sama jatkuuu päiväkodissa ja toisen lapsen kengät ja rukkaset livahtavat oman lapsen käyttöön. Ja lapsi jatkaa opittua mallia ja toimii samalla tavalla kuin äiti.
Voi näitä arvoja. Mitenhän äiti opettaa lapselleen oikean ja väärän, luulisi omatunto kolkuttavan ja miten tälläinen äiti pystyy odottamaan lapseltaan hyvää käytöstä ja oikeuden mukaisuutta.
Mitä isot edellä, sitä pienen perässä.
Voi olla isän nappaama peitto.
Sairaalalla tai edes äidillä ei välttämättä ole vauvan isä tiedossa mutta vauvan äiti tiedetään aina sairaalassa.
Vierailija wrote: Musta kuulostaa siltä, että nyt noi kettupeitot veks jos ovat kalliita, tilalle ihan perus mintunvirheät peitot ja sitten jos tuota kuosia tahtoo jotenkin sairaalassa käyttää, niin sitten vaikka verhoissa, tauluissa tai jossain muualla, mutta ei sellaisesssa, mitä on helppo varastaa ja ottaa mukaan.
Niin, kettupeitot pois, koska niitä ei saa ottaa mukaansa? Eikös olisi parasta oppia hyväksymään, että muillakin ja muuallakin voi olla kauniita tavaroita, vaikka niitä ei saa itselleen mukaansa ottaa.
Vierailija wrote:
Sairaaloista on aikojen alusta asti varastettu vaikka mitä, joten mikä uutinen tämä nyt on? Ainoa ero on se, että osasivat ennakoida varastamista ja laittoivat mikrosirut.
Voisiko tähän kommentoida joku pitkän uran sairaalassa tehnyt? Onko aina varastettu irtainta vai ei? Ja mitä lähtee nykyään eniten potilaiden tai omaisten matkaan?
Mulle ainakin sopii, että sairaalat on perusankeita. Iloinen väri seinissä tai verhoissa riittää piristykseksi, taide pinnoilla, muuten irtaimen estetiikka saa olla rujoa, ei haittaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote: Musta kuulostaa siltä, että nyt noi kettupeitot veks jos ovat kalliita, tilalle ihan perus mintunvirheät peitot ja sitten jos tuota kuosia tahtoo jotenkin sairaalassa käyttää, niin sitten vaikka verhoissa, tauluissa tai jossain muualla, mutta ei sellaisesssa, mitä on helppo varastaa ja ottaa mukaan.Niin, kettupeitot pois, koska niitä ei saa ottaa mukaansa? Eikös olisi parasta oppia hyväksymään, että muillakin ja muuallakin voi olla kauniita tavaroita, vaikka niitä ei saa itselleen mukaansa ottaa.
Sen takia, että vuosisadat on ihmisiä opetettu, ettei saa lyödä, ei saa varastaa, ei saa mrhata, ei saa sitä ja tätä ja silti sitä ihmiset tekevät.
Tälläinen lässytys "no meidän pitää vaan sanoo, ettei saa noin tehdä" kun ei vaan tehoa.
Jos ihmiset olisivat niin helposti opetettavissa, niin ei kukaan noita peittoja alunperin olisi edes varastanut. 🙄
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mielestäni tälläinen "ihmiset pitää vaan opettaa, etteivät varasta" on jotenkin lapsenomaista ajattelutapaa. On opetettu jo vuosisatojen, ettei pitäisi toista ihmistä lyödä ja lyövät silti.
Kovemmat rangaistukset? Nytkin kettupeittovarkaat pääsevät kuin koirat veräjästä.
Sauli Niinistön sanoin, "olemme hyvin suvaitsevaisia mutta lainsäädäntö on lepsua".
Kattokaa nyt siellä sairaalassa ettette ala myymään näitä missään. Se olisi kumarrus ja kiitos varkaille.
Nythän varkaat
- joutuvat palauttamaan peitot
- viemään mustassa pussissa sekajätteeseen
- jättämään kotiinsa käyttöön
- perinnöksi saatu kettupeitto kertoo lapselle kaunista tarinaa kasvattajistaan
Voi olla isän nappaama peitto.