Mitä tehdä kun rakastuneelta nuorelta "vaaditaan" uskonnon vaihtoa
..jotta yhdessäolo olisi oikeutettua.
Käännytystyö on jo pitkällä ja nuori ei näe ettei tämä ole oikein, tai ei ainakaan myönnä sitä, vaan näkee että se on ainoa vaihtoehto. Vanhempana taas kokee, että nuorta ei hyväksytä omana itsenään ja hän tekee liian suuria uhrauksia rakkauden tähden.
Kommentit (87)
Rupesin Jehovan todistajaksi nuorena kun silloinen tyttöystävä, myöhemmin vaimo, nykyisin ex-vaimo ja perheensä edellyttivät sitä että seurustelu sai jatkua. Meillä oli muutaman vuoden hyvin onnellinen avioliitto, uskontovelvollisuuksista huolimatta, kestin ne koska rakastin häntä.. Mutta sitten hän ilmoitti ettei halua lapsia tähän maailmaan vaan vasta paratiisissa, ja että hän on varma tästä päätöksestä. Se oli liikaa minulle, olin aina halunnut lapsia. Lapset ei olleet kiellettyjä seurakunnassa, siellä oli paljon lapsia mutta osa pareista katsoi et niitä kuuluu tehdä vasta paratiisista. Erosin vaimosta ja uskonnosta. T nykyään uskonnoton onnellinen iskä
vakm
ja hänen perheensä vaativat
Ei se iso vaatimus ole vaihtaa uskoa ja pukeutua säkkiin.
Hanki kirja nimeltä Huono tyttö ja lue se hänelle.
Vierailija wrote:
Rupesin Jehovan todistajaksi nuorena kun silloinen tyttöystävä, myöhemmin vaimo, nykyisin ex-vaimo ja perheensä edellyttivät sitä että seurustelu sai jatkua. Meillä oli muutaman vuoden hyvin onnellinen avioliitto, uskontovelvollisuuksista huolimatta, kestin ne koska rakastin häntä.. Mutta sitten hän ilmoitti ettei halua lapsia tähän maailmaan vaan vasta paratiisissa, ja että hän on varma tästä päätöksestä. Se oli liikaa minulle, olin aina halunnut lapsia. Lapset ei olleet kiellettyjä seurakunnassa, siellä oli paljon lapsia mutta osa pareista katsoi et niitä kuuluu tehdä vasta paratiisista. Erosin vaimosta ja uskonnosta. T nykyään uskonnoton onnellinen iskä
Häh, mikä juttu tuo on, että paratiisissa tehdään lapsia? Uusi juttu ainakin mulle, että lasten hankinta suunnitellaan tapahtuvaksi tuon puoleisessa. Tähän asti olen pitänyt lasten hankkimista tekotavan vuoksi varsin maallisena hommana.
vakm
ja hänen perheensä vaativat
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minusta EI ole väliä mikä uskonto. Miksi kenenkään pitäisi näytellä uskoa, mihin itse ei usko??
Uskonnot alkaa muutenkin olla menneen talven lumia sivistyneissä maissa kuten Pohjoismaissa.
Olisikin näin
Vierailija wrote:
Riippuu suoraan sanottuna uskonnosta.
Näin kerran Sellossa kahvilassa ollessani sellaisen fiksun ja asiallisen, tavallisen keskiluokkaisen oloisen noin viisikymppisen naisen, jolla oli seuranaan päästä varpaisiin hunnutettu ehkä 22v tyttärensä useamman pienen lapsen kanssa :(
Kävi kieltämättä sääliksi kyseinen äiti, siis se vanhempi. Nuorempi ei, koska itse valinnut osansa, mutta äitinä voin vain kuvitella miten vaikeaa tuo on ollut kun oma lapsi valitsee tuollaisen elämän.
Mistä sinä heidän perhetilanteensa tiedät??
Jos muslimipariskunta eroaa niin lapsethan kuuluu sitten miehelle, mies vie ne toiseen maahan eikä äidillä ole mitään tapaamisoikeutta. Ihan sharia lain mukaan, sehän ajaa suomen lain yli!
Jos nuori on valmis vaihtamaan uskontoa/ seurustelemaan muzlimin kanssa niin hän ei ole alunperinkään ollut mikään uskossa oleva uudestisyntynyt kristitty.
Vierailija wrote:
Äkää menkö kaikenmaailman inkkarien kanssa naimisiin niin ongelmaa ei ole.
En tiedä mutta ei se vaadi niin kokonaisvaltaista elämänmuutosta kuin islam. Jotain rituaaleja on, mutta pääasiassa nainenkin voi jatkaa samanlaista elämää kuin on tottunut. Jos siinä on jotain perheenpääasetelmaa, se on kai sama kuin mitä nainen on valmis vaikka ateistisessakin suhteessa joustamaan? Umpi-itsenäinen nainen ei rupea kenenkään kanssa. Islam on kyllä paha.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Häh, mikä juttu tuo on, että paratiisissa tehdään lapsia? Uusi juttu ainakin mulle, että lasten hankinta suunnitellaan tapahtuvaksi tuon puoleisessa. Tähän asti olen pitänyt lasten hankkimista tekotavan vuoksi varsin ma
Kristinuskon mukaan taivaassa ei ole miestä eikä naista, ei mennä miehelle eikä naiselle eikä muusulle. Vietit ja pyyteet ei vaikuta. Henkinen olotila. Outo tuo jehovien uskomus.
Vierailija wrote:
Hänelle voisi kertoa vaikka senkin tarinan että eräs valtakuntamme vaikutusvaltaisimmista poliitikoista, Ben Zyskowicz, on juutalainen.
Benin puoliso Rahima taas on muslimi.
Kummankaan ei ole tarvinnut kääntyä mihinkään, ja yhteiseloa kuitenkin on takana jo jonkin verran. Lisäksi Ben on sanonut näin:
"Vaimoni on muslimi, minä juutalainen ja tyttäremme opiskelee luterilaiseksi papiksi. Kyllä siinä päät kolisevat ja juhlapyhiä vietetään eri uskontojen mukaan, hän myöntää." (https://www.is.fi/viihde/art-2000000716400.html)
Ei ole oikein mikään pakottaminen tai vaatiminen. Mielestäni suhde pitäisi laittaa poikki.
Esim. YouTubesta ja TikTokista löytyy etsimällä myös musliminaisten ja -tyttöjen ihan hyväntahtoisiakin videoita siitä, miten muslimimiehet eivät ole ei-muslimikumppaneidensa kanssa useimmiten lainkaan tosissaan. He ovat vain hetken hupia ennen kunniallisen muslimivaimon vihkmistä.
Tuossa B. ja R, Z:n tapauksessa ei ole ongelmaa, koska mies on juutalainen ja molemmat sivistyneitä ihmisiä.. Toisinpäin ei voisi mitenkään ollakaan, että muslimimies naisi juutalaisen naisen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Äkää menkö kaikenmaailman inkkarien kanssa naimisiin niin ongelmaa ei ole.
En tiedä mutta ei se vaadi niin kokonaisvaltaista elämänmuutosta kuin islam. Jotain rituaaleja on, mutta pääasiassa nainenkin voi jatkaa samanlaista elämää kuin on tottunut. Jos siinä on jotain perheenpääasetelmaa, se on kai sama kuin mitä nainen on valmis vaikka ateistisessakin suhteessa joustamaan? Umpi-itsenäinen nainen ei rupea kenenkään kanssa. Islam on kyllä paha.
Siis juutalaisuus ei vaadi. Uskonnoilla on kyllä helkkarinmoisia eroja, ei kannata olla että sehän vaan on uskonto, yksityisasia. Islam on perheen, suvun, koko islamilaisen maailman, erittäin sitova, alistava ja rajoittava asia. Kuka hullu siihen pistää vapaaehtoisesti päänsä?
Ottaisin tuon pojan isälliseen puhutteluun ja sanoisin, että meidän tytön kanssa ei heilastella ennen kuin luopuu ählyuskostaan tai muuten lähtee pallit.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kysyisin nuorelta, miksi tuo toinen ei vaihda uskontoaan hänen takiaan. Jos aidosti rakastaa, niin ei vaadi toista muuttumaan.
Näin. Asia ratkaistu!
Kunpa se olisikin ratkaistu näin. Nuori ilmeisesti tekee "kaikkensa" että saa olla rakastamansa ihmisen kanssa, ajattelematta ollenkaan seurauksia. Estääkään ei kukaan voi jos näin päättää, toivoin vaan jotain vinkkejä mitä tehdä.ap
Tämä nyt on ihan puppua. Is lamissa ei seurustella, joten ei sen tyttö/poikaystävän kanssa vietetä aikaa. (Ainakaan silloin jos vanhemmat on niin vanhoillisia, että pitäisi uskontoakin vaihtaa).
Islamin uskoisen tytön kanssa ei pahemmin seurustella, mutta tuo sääntö ei koske millään tavalla islamin uskoist poikaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kysyisin nuorelta, miksi tuo toinen ei vaihda uskontoaan hänen takiaan. Jos aidosti rakastaa, niin ei vaadi toista muuttumaan.
Näin. Asia ratkaistu!
Kunpa se olisikin ratkaistu näin. Nuori ilmeisesti tekee "kaikkensa" että saa olla rakastamansa ihmisen kanssa, ajattelematta ollenkaan seurauksia. Estääkään ei kukaan voi jos näin päättää, toivoin vaan jotain vinkkejä mitä tehdä.ap
Tämä nyt on ihan puppua. Is lamissa ei seurustella, joten ei sen tyttö/poikaystävän kanssa vietetä aikaa. (Ainakaan silloin jos vanhemmat on niin vanhoillisia, että pitäisi uskontoakin vaihtaa).
Ainakin Shiiaislamissa on " tilapäisesti naimisissa" käytäntö. Eli solmii tilapäisen " avioliiton" panonsa kanssa ( jos tämä suostuu siihen), sanomalla muutaman lauseen, missä myös mainitaan kuinka kauan" avioliitto" on voimassa. Se voi olla vailkka puoli tuntia tai monta vuotta.
Varoitusmerkki, jos vaaditaan kääntymistä. Kertoo siitä, että tulevaisuus ei ole tule olemaan kovin ruusuinen, koska uskontoa halutaan noudattaa kirjaimellisesti
Kyllä aina surettaa kun näkee täysin suomalaisen naisen peitettynä päästä varpaisiin. Jotkut peittävät jopa kasvot, niin että vain silmät näkyvät. Kuljeskelevat lastensa kanssa esim kaupoissa ja puhuu Suomea.
Sitten näkee myös aina välillä kun joku tällainen nainen kirjoittaa lehdessä tai netissä, miten ei koskaan ymmärtänyt kristinuskoa, mutta on nyt niiiiin onnellinen.
Itse asiassa ovat olleet korkeintaan tapakristittyjä ennen kääntymistään Islamiin, eikä tunne koko kristinuskoa ja mitä tarkoittaa olla uskova kristitty. Vain uudestisyntynyt kristitty on uskossa oleva kristitty; Raamattu; Joh 3.
Suomalainen maallistunut kristitty on liittymässä islaminuskoisten joukkoon? Jotain hirveää on tulossa, yrittäkää kaikin keinoin estää tuo kääntyminen.
Uskonnot alkaa muutenkin olla menneen talven lumia sivistyneissä maissa kuten Pohjoismaissa.