Kuinka paljon sinua saa kritisoida, ennen kuin suutut?
Kommentit (26)
Saa. Koulutukseeni kuuluu kritiikin vastaanotto, priorisointi ja käsittely.
Liikaa ajattelevana myös itsekritiikki sitä luokkaa, ettei kukaan pistäne pahemmaksi.
"ennen kuin suutut"?
Minkähänlaisista tilanteista tuossa nyt puhutaan.
Jos kritiikki on aiheellista ja esitetään asiallisesti, pystyn ottamaan sen vastaan asiallisesti.
Jos kritiikki esitetään asiattomasti, esim. jos vaikuttaa että kritisoija oikein yrittää saada minut suuttumaan, lähden pois tilanteesta. En oikeastaan suutu koskaan, inhoan konfliktitilanteita.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija wrote:
Liikaa ajattelevana myös itsekritiikki sitä luokkaa, ettei kukaan pistäne pahemmaksi.
Itselläni tämä antaa tehostuksen toisen jutuille ja joku viattomammankin oloinen heitto voi muuttua päässäni itsekritiikkihauduttelujen jälkeen turhan suureksi.
Riippuu mitä kritisoidaan ja ennen kaikkea kuka ja miten.. Sisään ulos, mä olen todella lungi.
Duuneissa en ole suuttunut koskaan. Enkä palstalla. Enkä teineille ole huutelusta tai kiukusta suuttunut, vaikka mitä sattuu välillä huutelevat. Osaavat kyllä myöhemmin pyytää anteeksi ja sovitella hyvinkin rakentavasti.
Äiti tai mies saavat joskus jotain perille. Yleensä aiheesta, etteivät tunne mua kuitenkaan niin hyvin kuin luulevat.
Ai, miten ihanaa, kun olet niin m u l k k u m a i n e n tyyppi!