Miksi ärsyynnyn moniin ihmisiin niin helposti? Muita?
En tietenkään näytä sitä, koska haluan olla ystävällinen kaikille, eivätkä he välttämättä tahallani halua minun ärsyyntymistä aiheuttaa.
Tänään olen ärsyyntynyt mm. työkaveriin, joka ihmetteli tekemisiäni (minun mielestä kyseenalaisti), kun ei itse ollutkaan perillä tietyn asian ohjeistuksesta, lisäksi alkoi hämmästellä ohjetta ihan kuin minä sen olisin päättänyt, kun olin sen hänelle kaivanut.
Toinen, työterveydessä ärsytti hoitaja, joka olevinaan tiesi mikä minulle on parasta, kun sanoin että pidän mieluiten mahdollisimman pitkistä yhtäjaksoisista vapaista, kuulemma johtuu nuoresta (30v) iästäni, parempi on että on työvuorojen välissä yksittäisiä vapaita palautumiseen, lisäksi yritti tyrkyttää influenssarokotetta kun sanoin etten ota, vielä lähtiessä kysyi että "oletko nyt aivan varma ettet sitä halua", juu kiitos en.
Sitten viime viikolla erään käsityöharrastuksen parissa meidän opettajamme (asia ei siis liittynyt minuun), vaan erääseen pikkutarkkaan "opiskelijaan", joka tahtoo aina tehdä priimaa eikä pidä pienistäkään ns. virheistä tai epäkohdista töissään. Niin tämän opettajan asenne on vähän että lopeta se ja kerran kun hänelle kävi joku kömmähdys, niin tokaisi vain että "kuule tekee sinulle ihan hyvää siedättää itseäsi noille". Ihan kuin siinä olisi jotain väärää että toinen tahtoo luomuksistaan täydellisiä.
Joo tiedän, pitäisi varmaan päästää jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos mutta itse aina ärsyynnyn mielessäni. Onko muita samanlaisia?
Kommentit (8)
Ärsyynnyt ihmisistä, jotka yrittävät ohjailla tai määräillä tai kuvittelevat tietävänsä paremmin. Sinulle tulee olo, että he eivät kunnioita sinua tai pitävät tyhmänä ja tietämättömänä (nuorena?)?
Vierailija wrote:
Sinun kannattaisi opetella hyväksyvää läsnäoloa ja katsoa peiliin. Omaa asennetta muuttamalla elämästä voi tulla miellyttävämpää.
Niin varmaan kannattaisi. Mutta katsoa peiliin miksi tässä asissa? Elämäni on miellyttävää, en vaan pysty ymmärtämään toisten käytöstä välillä ja se saa ärsyyntymään. Ap
Vierailija wrote:
Ärsyynnyt ihmisistä, jotka yrittävät ohjailla tai määräillä tai kuvittelevat tietävänsä paremmin. Sinulle tulee olo, että he eivät kunnioita sinua tai pitävät tyhmänä ja tietämättömänä (nuorena?)?
Hmm tuo voi olla yhdistävä tekijä näissä. Totta, etten pidä neuvojen saamisesta kysymättä, varsinkin jos tuntuu että niitä ei jaeta aidosti hyvää hyvyttäen vaan jotenkin "valistamalla tai kasvattamalla". (Pyytämätön neuvo on aina moite). Onkohan minulla jotakin auktoriteettiongelmaa tai mitälie. Mitenhän tästä pääsisi eroon.Ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hmm tuo voi olla yhdistävä tekijä näissä. Totta, etten pidä neuvojen saamisesta kysymättä, varsinkin jos tuntuu että niitä ei jaeta aidosti hyvää hyvyttäen vaan jotenkin "valistamalla tai kasvattamalla". (Pyytämätön neuvo on aina moite). Onkohan minulla jotakin auktoriteettiongelmaa tai mitälie. Mitenhän tästä pääsisi eroon.Ap
En tiedä, kun mulla on ihan sama 😂 Ärsyttää kun joku tulee neuvomaan tai "ojentamaan" niin kuin pikkulasta. Ehkä se auttaisi, jos laittaisi luun kurkkuun näille? Jäit miettimään näitä tilanteita, kun et ilmaissut ajatuksiasi suoraan? Aina ei tarvitse olla kiltti ja kiva, eikä ainakaan silloin kun vastapuoli ei ole sellainen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En tiedä, kun mulla on ihan sama 😂 Ärsyttää kun joku tulee neuvomaan tai "ojentamaan" niin kuin pikkulasta. Ehkä se auttaisi, jos laittaisi luun kurkkuun näille? Jäit miettimään näitä tilanteita, kun et ilmaissut ajatuksiasi suoraan? Aina ei tarvitse olla kiltti ja k
Niin, mietin kyllä jälkikäteen. Toisaalta en edes halua sanoa takaisin kun tuntuisi riidan haastamiselta se. Käsityöopettajalle olisi tehnyt mieli sanoa et "kait täällä saa tehdä tarkkaa työtä jos haluaa, minusta on hienoa että hän jaksaa viimeistellä työtään pitkään, mehän olemme täällä maksavina asiakkaina joten saadaan kai tehdä mitä halutaan.
Hoitajalle olisin halunnu sanoa et kyllä mä varmaan 6 vuoden kokemuksella tiedän että mistä tykkään ja mikä sopii, ne pitkät vapaat siksi että se tarjoaa mahdollisuuden lähteä reissuun tai pois kotoa vaikka mökille. Työkaverille teki mieli oikeasti olla vastaamatta mitään ja jatkaa työtä kaikessa hiljaisuudessa kun alkoi kysellä silmät pyöreinä et mitä mä oikein teen. Ap
Minkälainen työterveyshoitaja suosittelee yksittäisiä vapaita..? Huh huh. Tuo oisi kyllä itseäkin ärsyttänyt.
Vierailija wrote:
Minkälainen työterveyshoitaja suosittelee yksittäisiä vapaita..? Huh huh. Tuo oisi kyllä itseäkin ärsyttänyt.
Niimpä, lisäksi hymähteli kun kerroin olleeni vajaan vuoden päivätyössä enkä pitänyt siitä yhtään. Ilmeisesti vuorotyöstä ei voi kukaan pitää. Ap
Sinun kannattaisi opetella hyväksyvää läsnäoloa ja katsoa peiliin. Omaa asennetta muuttamalla elämästä voi tulla miellyttävämpää.