Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä tätä mustien talojen trendiä

Vierailija
25.10.2023 |

En tykkää näistä uusista mustista taloista. Niistä on tullut nyt joku trendi, joka paikassa näkee. Ja muutama vuosi kun menee, talot harmaantuvat ja näyttävät 1800-luvun savupirteiltä. Ei jatkoon. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aivan järkyttäviä, kuin jotain palaneita mörskiä.

Jos saisin valita talon, olisi se kermanvaalea kartanotyylinen jossa valkoiset pylväät. 

Eli kermapyllyn talo.

Vierailija
22/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakastan mustaa väriä ja mustia taloja! Ja lehtikuusen harmaantunut sävy on todella kaunis. Voitteko kuvitella, että makuja on hyvin monenlaisia. Miksi mustien/modernien talojen ystävät eivät saisi rakentaa juuri sellaisia taloja kun haluavat? Suurin osa taloista on kuitenkin ihan jotakin muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessä on käynyt että muutaman vuoden päästä kun kyllästyy tai haluaa muutosta sisustukseen tai talon ulkonäköön niin se ei kovin helposti onnistu. Itsellä 15-v vanha puutalo, joka on kokenut monet tapetoinnit ja sisämaalaukset, lisärakentamisen, huoneiden käytön muutoksia ja ulkovärityksen vaihdon.

Vierailija
24/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on nuo trendit kyllä jänniä. Jotkut tykästyy kaikkeen mitä näkee sisustuslehdissä tai sisustajien blogeissa. Sitten muutaman vuoden päästä se tuntuu jo rumalta ja nololta, kun on tullut joku uusi juttu. Sorruin itsekin tuohon aikoinaan. Hurahdin maalaisromanttisuuteen, joka oli trendi joskus 10-15 vuotta sitten. Nykyään nuo maalaisromanttiset kalusteet kotona lähinnä nolottaa. En raski heittää pois, kun niistä olen paljon maksanut, mutta olen yrittänyt tuoda tänne valkoisuuteen tekstiileillä värejä ja vähän erilaista tyyliä. 

Vierailija
25/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Se valkoinen tiilitalo on vielä 50 vuoden päästäkin hyvännäköinen, jos talosta on pidetty hyvää huolta. Tällainen musta puutalo taas on jo muutaman vuoden kuluttua ihan finito. 

Rakastan valkotiilitaloja. Unelmani on kasarin lohkotiilitalo.

Yök. Valkoiset lohkotiilitalot saisi purkaa kaikki pois rumentamasta maisemaa. Sanokaa nyt vielä, että niissä kivaa espanjalaisvaikutetta. Karmea onneksi lyhyeksi jäänyt muoti.

Vierailija
26/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos saisin valita talon, olisi se kermanvaalea kartanotyylinen jossa valkoiset pylväät. 

Keskiluokka larppaa yläluokkaa. Vai oikein kartano.

Vierailija
27/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään. Olen aina pitänyt mustassa oikeastaan ihan kaikessa ja se on jo lapsesta asti ollut lempivärini. Eikä mun mielestä vertaus savupirtteihin ole yhtään huono, myös savupirtit ovat karulla tavalla kauniita.

Vierailija
28/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20 vuotta vanha musta talo. Ei ole vielä minkäänlaista haalistumaa eikä tarvetta maalata. Musta ei sovi kaikkialle mutta meidän maisemaan on kaunis. Hirveä virhe olisi ollut vetää talo vaikka keltaiseksi tai valkeaksi tohon luonnon keskelle. Tiedn talon joka oli alunperin vaaleansininen, sitten musta ja puan vitivalkoinen. Eihän se oo kuin maalaushommaa vain.

Vierailija
29/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maalaa oma taloasi mustaksi. Problem solved! Muiden taloilla ja niiden väreillä ei ole merkitystä jos oma mielenterveys on kunnossa eli noin merkityksetön asia ei jää pyörimään mieleen.

Vierailija
30/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustassa talossa muhii surullisia ihmiskohtaloita.

Vierailija
31/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustia taloja ei pidä maalata halvoilla maaleilla jotta kestää. Kyllä ne värillisetkin talot haalistuu, ei näytä läheskään jokainen maalipinta kivalta kolmen kesän jälkeen enää. Beiget ja viininpunaiset tiili- ja puutalot mielestäni sysirumia.

Vierailija
32/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mustassa talossa muhii surullisia ihmiskohtaloita.

Hih, ei ainakaan meillä 😄 t. Mustan talon asukkaat

Vierailija
33/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä homeisten ja myrkyllisten talojen trendiä!

Vierailija
34/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että muillakin tulee mustasta talosta mieleen palanut talo. Täälläpäin aikoinaan paloi yksi puinen punainen omakotitalo ja ehdin nähdä sen silloin mustaksi hiiltyneenä. Nykyään sen paikalle on rakennettu trendikäs musta talo ja joka kerta kun kuljen sen ohi, niin tulee mieleen se tulipalossa mustaksi hiiltynyt talo. 

Vierailija
35/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta talo saattaa olla kuuma jossain Italiassa mutta ei meillä todellakaan. Kokemusta on.

Vierailija
36/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jokainen saa tehdä sellaisen, kuin haluaa. Tai kaava antaa myöden (mutta myös lokaation voi valita itse).

Meidän talo on valkoinen tiilitalo ja mökki ok musta hirsimökki. Ei siksi musta, että se olisi jotenkin trendikäs, vaan siksi, että se väri käy parhaiten omaan makuun ja maisemaan. Lisäksi vamhempieni mökki, jossa me aiemmin mökkeeiltiin, oli myös musta. 50-luvulla rakennettu ja silloin väri valittu, eli ei ihan trendien mukaan sekään. Ehkä se oli joku tottumuskysymys, kun oltiin molemmat heti sitä mieltä, että musta on ainut oikea väri.

Olisi ihan kamalaa, jos olisi pakko tehdä vaikka vaaleansininen talo 🤮 Tai joku iloisen kirkas keltainen, ei kiitos! 

Vierailija
37/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun näitä kommentteja luen, mustat talot alkavat tuntua kauniilta. Taas av avaa silmät 😁

Vierailija
38/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihan mun mielipiteeni sulla !

Vierailija
39/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllä järkyttävän rumia. Naapuriin tuli sellainen ja tulee oksu kurkkuun melkein joka kerta kun näen sen. Oikea maiseman rumentaja.

Vierailija
40/42 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ovat kyllä järkyttävän rumia. Naapuriin tuli sellainen ja tulee oksu kurkkuun melkein joka kerta kun näen sen. Oikea maiseman rumentaja.

Täällä joutui kysymään naapureilta luvan rakentamiseen. Muuten ok, mutta musta ei käynyt. Tuli siis kaunis harmaa vaalea sävy.