Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on olla tutkija?

Vierailija
25.10.2023 |

Tutkijan ura hieman kiinnostaa. Olen ehtinyt olla valmistumisen jälkeen niin monessa työpaikassa, eivätkä työtehtävät sopineet minulle. Olen ajattelija. Yliopistolla kannustettiin minua jäämään ja aloittamaan väitöskirjan. Mutta mistä ihmeestä rahat? Vauvakin on tulossa ja pitäisi hankkia jossain vaiheessa oma asunto.

Kiitos!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tutkija. Minäkin harkitsin, mutta ei se olisi minulle sopinut sitten kuitenkaan.

Plussaa on se, että saa olla luovassa ja älyllisesti haastavassa työssä, tuottaa uutta tietoa ja sen avulla (ehkä) parantaa maailmaa. Akateeminen maailma on kansainvälinen, joten mahdollisuudet työskennellä ulkomailla lyhyempiä tai pidempiäkin aikoja ovat hyvät. Aikataulut ovat hyvin joustavat, kunhan vain tekee riittävästi työtä.

Miinusta: toimeentulo on oikeasti epävarmaa useimmilla. Ei voi luottaa siihen, että seuraava rahoituspätkä olisi oikeasti tulossa edellisen päättyessä. Teet siis työtä tavalla tai toisella omasta selkänahastasi repien. Omia ideoita ja rautaiset oman itsen johtamistaidot on oltava, muuten mitään ei tapahdu. Täytyy osata ja jaksaa tehdä myös yhteistyötä esim. artikkelien kirjoittamisessa.

Meillä arki sujuu kyllä, kun minulla on virkamiehenä säännölliset tulot. Lapsia on kaksi ja talonkin vielä ostamme. Miehen aikataulut joustavat, mutta toki se näkyy sitten työtahdissakin. Mies on valintaansa tyytyväinen eikä vaihtaisi ammattia kuin pakon edessä.

Vierailija
22/24 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhää.

Kirjoittelet apurahahakemuksia ja koetat uskotella, että teet jotakin tärkeää. Publish or perish = pakko väsätä nopeasti artikkeleita kaikenlaisista keskeneräisistäkin projekteista, jotta näyttäisit tehokkaalta. Ja sitten joudut lukemaan muiden samanlaista roskaa ja etsit sieltä seasta jotain oikeasti arvokasta. Välillä joku pätkä opetustöitä yliopistolla.

Siirtyisin johonkin ihan oikeaan työhön, mutta enpä taida enää kelvata. Tästä hommasta on hohto kadonnut.

- Lingvisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Köyhää.

Kirjoittelet apurahahakemuksia ja koetat uskotella, että teet jotakin tärkeää. Publish or perish = pakko väsätä nopeasti artikkeleita kaikenlaisista keskeneräisistäkin projekteista, jotta näyttäisit tehokkaalta. Ja sitten joudut lukemaan muiden samanlaista roskaa ja etsit sieltä seasta jotain oikeasti arvokasta. Välillä joku pätkä opetustöitä yliopistolla.

Siirtyisin johonkin ihan oikeaan työhön, mutta enpä taida enää kelvata. Tästä hommasta on hohto kadonnut.

- Lingvisti

Tuohon voi lisätä, että suojelet kaikkia omia uusia ideoita mustasukkaisesti, ettei joku varasta niitä.

Ja vielä: hämmästelet minkälaista pashaa maailmalla julkaistaan. Niitä joudut lukemaan ja kommentoimaan.

Vierailija
24/24 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Köyhää.

- Lingvisti

Samaa mieltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi