Huh tuota Gigantin toimintaa, tosi huonoa mainosta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3f64f487-e429-4939-856b-58973a93bbfc
Kun uusi myyjä tulee Giganttiin töihin, määritellään hänen työaikansa. Yleensä se on 0–20 tuntia viikossa. Tämän jälkeen määritellään myyntitavoite ja katetavoite. Pelkällä perusmyynnillä ei pääse myyntitavoitteisiin eikä kunnolliseen palkkatasoon, entinen gigantilainen kertoo.
Myytyjen tuotteiden arvo myyjien myyntitavoitteissa on täysin oma maailmansa. Esimerkiksi useiden televisioiden ja puhelinten hinnat on jouduttu painamaan miinukselle.
Mikäli siis myyjä on provisioidensa kanssa päivän loppupuolella plussan puolella, voi televisiokauppa viedä päivän provisiot miinuksen puolelle.
Iltalehden lukijoiden kokemuksissa oli useita kertomuksia, joissa he kertovat myyjän myyneen heille puolipakolla heille kalliimman tuotteen, koska halvempi on ”huonompi” tai ”ei toimi”.
– Toisaalta, jos televisiokaupan yhteydessä myyjä saa vaihdettua koko kuusihenkiselle perheelle puhelinliittymät, hän pääsee jälleen plussan puolelle.
Entinen myyjä kertoo, että Gigantissa seurataan uusien myyjien tulosta neljän kuukauden ajan. Mikäli tässä ajassa pystyy osoittamaan olevansa hyvä myyjä, työt jatkuvat.
Muuten myyjä saa lähteä.
– Työnantaja vetoaa irtisanomisessa koeaikaan, ei toteutumattomaan myyntitavoitteeseen.
– Gigantin myyjissä on todella iso vaihtuvuus.
Gigantissa on erittäin suuri työntekijöiden vaihtuvuus, koska suuri osa työntekijöistä on nuoria, eivätkä he tiedä työlainsäädännöllisistä oikeuksistaan, myyjä sanoo.
Kumpikin Iltalehden haastattama entinen provisiomyyjä sanoo, että myyntityötä kestää niin kauan, kun ajattelee pelkästään myyntiä.
– Nuorempana ajattelin ilman omatuntoa, että helpot rahat pois. Oma palkkani kasvaa tästä. Nykyisessä työssä arvomaailmani on iän myötä kehittynyt.
– Siinä vaiheessa, kun myyjä alkaa ajatella omilla aivoillaan, hänen palkkansa alkaa laskea. Myyjän tulos heikkenee heti, kun omatunto puuttuu peliin. Jos alkaa ajatella, ettei tuo mummo tai kolmekymppinen ymmärrä, millaista kauppaa on tekemässä, tämä heijastuu palkkaan ja tulokseen.
Myyjän tienestit laskivat pian tuhannella eurolla kuussa ”liian ajattelemisen” takia.
Kommentit (24)
Hyhhyh. Mutta joo, mä asioin Gigantissa vain silloin, jos tiedän tasan tarkkaan, mitä olen menossa hakemaan. Vertailu ja valinta pitää tehdä kotona netissä. Kaikelle muulle pitää sanoa EI.
Muistan joskus taannoin kun vein postiin pakettia lähetettäväksi, niin postin työntekijä alkoi tenttaamaan vakuutusasioita. Varmaan aika nopeasti huomasivat, että kukaan ei tule postiin ostamaan vakuutuksia ja niistä kysyminenkin ärsyttää.
Kauppaan pitää mennä asenteella, että mitään ylimääräistä ei hankita. Ellei myyjä usko hyvällä, niin poistuu liikkeestä. Kaikista helpointa on tilata netistä tuotteet noutoon.
Vierailija wrote:
Kohta sataa Powerin laariin !
Samaa tyrkkymyyntiä harrastavat ja Verkkokauppa.com on myös alentunut samaan.
Vierailija wrote:
Kauppaan pitää mennä asenteella, että mitään ylimääräistä ei hankita. Ellei myyjä usko hyvällä, niin poistuu liikkeestä. Kaikista helpointa on tilata netistä tuotteet noutoon.
Se on helppo sanoa jos on vielä skarppi. Meillä on kuitenkin jo nyt valtava määrä senioreita jotka ovat ehkä jo toimintakyvyltään heikempiä eivätkä myöskään niin perillä tietotekniikasta. Eikä heillä kaikilla ole läheisiä jotka huolehtii siitä että mummoa tai pappaa ei huijata kännykkäostoksilla. Jokin moraali ja vastuu pitää olla yrityksellä ja sen työntekijöilläkin.
Gigantti meni nyt boikottiin, viimeinen piste oli tuo uutisoitu kasikymppisen huijaus.
Ilmankos myyjä katosi, kun yritimme selvittää toimiiko tietty liesi kaksivaihevirralla.
Vierailija wrote:
Kohta sataa Powerin laariin !
Outo se on sekin kun käteisostoistakin pitää puhelinnumero kertoa. Etenkin mikäli joku muu onnsen hyllystä neuvonut eikä itse ole löytänyt.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kauppaan pitää mennä asenteella, että mitään ylimääräistä ei hankita. Ellei myyjä usko hyvällä, niin poistuu liikkeestä. Kaikista helpointa on tilata netistä tuotteet noutoon.
Se on helppo sanoa jos on vielä skarppi. Meillä on kuitenkin jo nyt valtava määrä senioreita jotka ovat ehkä jo toimintakyvyltään heikempiä eivätkä myöskään niin perillä tietotekniikasta. Eikä heillä kaikilla ole läheisiä jotka huolehtii siitä että mummoa tai pappaa ei huijata kännykkäostoksilla. Jokin moraali ja vastuu pitää olla yrityksellä ja sen työntekijöilläkin.
Itse olen vanhempiani näistä myyjistä varoittanut, kuten myös feissareista, ovelle koputtelijoista ja puhelinmyyjistä.
ostin gigantista varsi imurin tenttasivat puh numeroa "jos tulee ongelmia" ANNOIN TYHMYYTTÄNI SITTEN ALKOI PUH SOIMAAN . JOS MITÄKIN KAUPUSTELIVAT. gigantti myy yhteys tietoja. minulla salainen numero ja puh markkinointi kielto. jopa alkoi söpötys gigantissa kun vaadin poistamaan tietoni. olisin mennyt oikeuteen mutta sitten gigantti poisti myymänsäkkin tiedot. paska firma ollut poikotissa jo 3v enkä ikinä asioi
Nuoret tietää tämän kokemuksesta. Työnteko ei enää kannata.
Enemmistö kolmekymppisistä on kelan asiakkaita, koska työelämä ei ole reilun peliä. Sitten ei pelata lainkaan.
Sitten kun jotain kysymyksiä esittää laitteista, niin myyjä ei koskaan osaa vastata. Rovaniemellä kerran myyjä sanaakaan sanomatta käveli koneen luo ja googletti laitteen. Käski katsoa sieltä netistä.. siis eikö myyjät yhtään enää tunne tuotteita? Mutta joo, netistä tilailen tosiaan nykyisin.
On ihmisiä joille pörssiyrityksissä työnteko on ihan ok. Maailma on täynnä roistoja.
Keksin tähän hyvän ratkaisun: en käy Gigantissa. Ikinä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kauppaan pitää mennä asenteella, että mitään ylimääräistä ei hankita. Ellei myyjä usko hyvällä, niin poistuu liikkeestä. Kaikista helpointa on tilata netistä tuotteet noutoon.
Se on helppo sanoa jos on vielä skarppi. Meillä on kuitenkin jo nyt valtava määrä senioreita jotka ovat ehkä jo toimintakyvyltään heikempiä eivätkä myöskään niin perillä tietotekniikasta. Eikä heillä kaikilla ole läheisiä jotka huolehtii siitä että mummoa tai pappaa ei huijata kännykkäostoksilla. Jokin moraali ja vastuu pitää olla yrityksellä ja sen työntekijöilläkin.
Mummot ja papat pitää Giganttia pystyssä.
Vierailija wrote:
Gigantin työntekijän palkkakuitissahan lukee " se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa"
Hihii! 🤭
Vanhukset jotka käy giganttissa niin kannattaa sanoa myyjälle, että on edunvalvonnassa niin loppuu tyrkyttäminen.
DNA tekee tasan samaa. Nuoret miehet myy muistisairaille kalliita sopimuksia ja tuotteita joista ne ei ymmärrä mitään. Juuri tein kantelun läheiseni puolesta.
Gigantin työntekijän palkkakuitissahan lukee " se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa"