Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin, miten ihmisillä todetaan sitä ja tätä verenkuvassa, aloitetaan lääkityksiä jne

Vierailija
25.10.2023 |

Multa ei edes mitata ikinä mitään. Jos saan kovan flunssan, käyn lääkärissä ja saan jotain lääkettä, mutta yleensä pärjään omin keinoin. Ei aavistustakaan, olenko terve, mitkä ovat veriarvoni, mutta ihan terveeltä vaikutan. 

Pitäisikö minun aktiivisesti lähteä selvittämään terveydentilaani? Olen pienyrittäjä yksinäni. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä omia asioitaan pitää itse hoitaa ja edistää. Verikokeita pitää pyytää itse. Jos et koe tarvetta, niin ei sitten tietenkään. Ei niitä kukaan väkisin sulle teetä. 

Vierailija
2/6 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet terve jos tunnet itsesi terveeksi. Tutkimukset aloitetaan jos jotain oireita ilmaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kyllä ihan pyytämällä perusverikokeet ja esim. verensokerin, verenpainetta voit itse seurailla. Flunssan yhteydessä nyt harvemmin mitään tutkitaan tai lääkitäänkään

Vierailija
4/6 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeaa verenpainetta tai kolesterolia tai alkavaa diabetesta ei itse huomaa mitenkään. 

Vierailija
5/6 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto yleensä ottaa terveystarkastusten yhteydessä verikokeita, eipä niitä muuten tulisi otettua ellei mene jonkin vaivan vuoksi lääkäriin

Vierailija
6/6 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Tuntuu myös että saan aina ne lääkärit ja hoitajat joita ei kiinnosta yhtään. Yhden kerran olen saanut hengenvaarallisiakin ohjeita. Sain siis todella kovan päänsäryn ja pahoinvointia ilman migreenitaustaa. Hoitaja huokaili puhelimessa ja käski odottaa että alkaa "lähteä tunto jostain tai puhe sammaltaa" ennen kuin saa tulla päivystykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä