Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä juttu, minusta tehtiin syntipukki, mietin onko ihmiset ihan pimeitä kun leikkivät nyt ettei mitään ole tapahtunut ja minä olen syyllin

Vierailija
25.10.2023 |

Naurattaisi jos ei v-tuttaisi näin paljon!

Erään ihmisen käytös meni liian pitkälle ja hän loukkasi perhettämme. No, hetken välirikon jälkeen tehtiin sopu. Sama toistui ja toistui, vuosien aikana. Viimein päätimme, että paras lopettaa yhteydenpito kokonaan. Ei tuollaista jaksa kukaan. (saattoi esim. tuoda kylään tullessa vieraan ihmisen mukanaan, ei mitään käytöstapoja, puheet loukkaavia ja syyllistäviä, lievästi sanottuna! ym)

Sitten kävi niin, että alkoi kantautua huhuja korviimme, että meitä syytettiin asiasta. Että mikä niitä vaivaa kun ovat niin ilkeitä!

Asiata selvittäessä, puolisoni käänsikin kaiken minun syyksi! Nyt sitten minulla on leima "syntipukki ja syyllinen", kun kaikki nämä muut asianosaiset ovat "syyttömiä", eivätkä koskaan ole sanoneet/tehneet mitään (törkeää meitä kohtaan).

Nyt olen että ?!?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö tuo nyt niin jännä juttu. Jos sinusta on tehty väärä ilmianto, voit tehdä rikosilmoituksen.

Vierailija
2/14 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sitä, miten kummallista, jopa huvittavaa tuo on, että kaikki "leikkivät" nyt, ettei muiden osalta ole tapahtunut mitään väärää?

Vain ja ainoastaan minua syytellään? (kun puolustauduin)

Taitaa olla h-lluja koko porukka. Narsistista käytöstä.

Ja puoliso ei uskaltanut olla meidän puolella, vaan mielisteli muita. Kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule tiedän 54v kokemuksella että tämä on ihan tuikitavallista niin kotona, suvun kuin tuttavienkin kesken, puhumattakaan työpaikalla tai harrastuksissa.

Ihmiset eivät ymmärrä oman käytöksensä merkitystä muihin (tai hyvin harva ymmärtää). Ketju menee pääsääntöisesti AINA näin:

- A on jollain tapaa töykeä, käyttäytyy harkitsemattomasti tai oudosti tai toista huomioimatta = loukkaa tiedostamattaan. Joskus voi loukata tietoisestikin tai käyttäytyä erittäin sopimattomalla ja asiaankuulumattomalla tavalla.

- B seuraa tilannetta aikansa ja viimein kun mitta tulee täyteen reagoi asiaan ja nostaa ns "kissan pöydälle".

- A on ihan ihmeissään että miten se nyt tuolla tavalla suuttuu ihan mitättömästä ja vielä sanoi minulle noin pahasti.

- A loukkaantuu eikä osaa yhtään tulkita tilannetta, että hän itse käyttäytyi B:tä kohtaan sopimattomalla tavalla. Hän väittää ettei tehnyt sitä tietoisesti eikä missään tapauksessa halunnut loukata (vaikka oikeasti olisikin halunnut). Hänelle joku toimintatapa (esim toisen kotiin täysin vieraan ihmisen tuominen on ihan ok ei hän näe siinä mitään outoa, outo on se joka siitä loukkaantuu ja huomautta)

- A sysää syyn B:n niskaan koska hän on ikävä ihminen ja loukkasi minua. 

Hyvin hyvin harvoin ja vain hyvällä itsetunnolla olevat ihmiset myöntävät heti, että "sorry, taisin käyttäytyä typerästi tai pahoittelut että sanoin liian napakasti sinulle ensin, ymmärrän että olet nyt minulle vihainen. 

Muistakaa aina vanha paikkansapitävä sanonta: SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA KALAHTAA !

Vierailija
4/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, minutkin haukuttiin hörhöksi salaliittoteoreetikoksi kun puhuin faktoja rokotteista ja Ukrainasta. Nyt molemmat osoittautuivat todeksi ja haukkujat eivät pyytäneet edes anteeksi

Vierailija
5/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitkö peräsuolen laskeumasta vai miksi olet kiukkuinen?

Vierailija
6/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas  nyt.  Kun vertaillaan tekemisiä,  loukkasmisua,  pahan tekoja ja niiden tasoja,  pitää ottaa huomioon mitä on tehty.  Omassa, arvoasteikossa esim.ne asiat,  jotka ovat lsinoöillisestikin kovin tuomittavia (esim.  Ei pelkkä sakkia tulisi jos jäisivät kiinni)  ovat myös omasta mielestäni paljon tuomittavimpia,  kun jotkut moraaliset paheksunnat tai muut johonkin omiin näkemyksiin perustuvat näkemykset toisen moukkasmisista tai väärin teoista. Kaiken huippu jos joku katsoo oikeudekseen alkaa rankaisemaan jotain perustuen omiin tai "omien joukkojen"  subjektiivisiin näkemyksiin asioista esim.  moraalisesti näkökulmasta. Saattaa liikaa puolueeellisuudetkin tai vanhat kaunat vaikuttaa tällöin asioihin. 

Itseasiassa nuo ovat yleensä varsin subjektiivisia näkemyksiä.  Lain rikkomiset eivät ole.  Ja niin se pitääkin olla.  

Vierailija
7/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lainopillisesta näkökulmasta"  

Vierailija
8/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa miten ihmiset saadaan jopa joukkopsykoosiin valheiden avulla.  Tyhmät ihmiset. 

Vierailija
9/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää keskittykö  kirjoitusvirheisiin.  Tai jos ole ääliö tietenkin teet niin.  

Vierailija
10/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä jutussa nyt oli se jännä osuus?

Vierailija
11/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri.

Olen tullut uuteen firmaan puoli v sitten ja huomana tuon tuostakin, että jotkut ihmiset ovat todella kärkkäitä ja herkkähipiäisiä ja loukkaantuvat ihan tuiki tavallisista kysymyksistä ja auta armias jos esität vielä jatkokysymyksiä ja jäät pohtimaan asiaa, niin jotkut kokee sen heti vähättelynä tai kyseenalaistamisena ja olen saanut ihan raivokkaitakin vastakommentteja.

Eräs minua paljon nuorempi naishenkilö tuli oikein fyysisesti kohti sähistessään minulle vastausta kysymyksiini. (olisin voinut tehdä hänestä vaikka työsuojelukanteen uhkaavasta käyttäytymisestä jos ei olisi ollut koeaika vielä voimassa, en siis uskaltanut ettei kolahda omaan nilkkaan). Hän oli moittinut minua, että häiritsen kuulemma häntä.

Pariin kertaan olen joutunut pyytämään korjausta eräitä ihmisiä heidän tekemistään virheistä, virhe on toistunut useasti - nyt he haukkuvat minut, että olen käyttäytynyt jotenkin oudosti, vaikka vain siis teen työtäni. Tämä porukka on itse sanonut monesti, että olkaa yhteydessä jos huomaatte tässä xx asiassa jotain virheitä.... daa. Miten näiden tolvanoiden kanssa kuuluu käyttäytyä?

No, mitä näistä on seurannut, nämä ihmiset ovat rynnänneet haukkumaan minut pomoilleen ja olen joutunut "puhutteluun" ihan normaali toiminnasta. Olen uusi, kyselen paljon, otan kontaktia eli verkostoidun ja tulen tutuksi muun toimiston porukan kanssa. Nyt koetaan että kyseenalaistan, häiritsen ja olen kuulemma liian napakka, kun olen sanonut johonkin ihan tuiki tavallisella äänensävyllä mielipiteeni tai aikaisemman työnantajani toimintamallin ko asiassa, joka ei ilmeisesti miellyttänyt kuulijaa. 

Eli olen nyt syntipukki siihen että jotkut heikkoitsetuntoiset eivät kestä uuden ihmisen kommentteja ja kyselyitä. Ilmeisesti kokevat jäävänsä alakynteen, hyökkäävät vastaan ja ryntäävät syyttämään kysyjää koska itse loukkaantuvat ? jostain.

Ja tähänkin perusteluna vielä, että minä en koskaan korota ääntäni työpaikalla, en puhu ivalliseen sävyyn tai piikittele ketään työssä, vaan pikemminkin uutena koitan madaltaa puheääntä, hidastaa puhetyyliä ja esitän asiat pohtivassa muodossa tai jopa sanon, että en siis kyseenalaista vaan ihan kysyn miten meillä tehdään ja jos huomana että tunnelma vähän kiristyy, niin koitan vähän vaikka huumorilla iloisesti vetää "syyn " itselleni ja pahoitella että kyselen tyhmiä ihan vaan siksi että opin talon tapoja.... siitä huolimatta minut haukuttiin.

- ihan loistava tapa toivottaa työkaveri tervetulleeksi yritykseen - toivottavasti viihdyt  :-0

Vierailija
12/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuvalo palaa kovalla liekillä.

Vierailija
13/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ap:n teksti ole verrannollisen esim siihen tuiki tavalliseen tilanteeseen kotona:

- kumppani juo paljon ja flirttailee muille, sivuuttaa oman kumppaninsa

- toisella osapuolella on syytä ehkä epäillä (tai ainakin häntä pelottaa) että kumppani kenties pettää. Tämä osapuoli ottaa asian puheeksi ja syntyy kamala riita.

- tuo kumppani jota syytetään on pettänyt ja flirttaa oikeasti muille, mutta hän ei myönnä, hermostuu koska tajuaa jääneen sä kiinni ja alkaa haukkumaan asian esille ottanutta osapuolta (hyökkäys on paras puolustus metodilla).

- yhtäkkiä asian esille tuonut onkin tilanteessa syypää siihen että on ärsyttävä nalkuttaja joka ei luota kumppaniinsa, on ilkeä, syyttävä ja käyttäytyy sopimattomasti, on pilannut parin suhteen.

- Pettäjä jättää asian esille nostaneen koska tämä on loukannut häntä, ei luota ja aiheuttanut eripuraa suhteeseen.

- pettäjä haukkuu vielä eronkin jälkeen tutuille / suvulle kumppaninsa luonnetta ja sitä miten hän kohteli tätä pettäjää

normikuvio ? eikö?

Nimi. kokemusta on

Vierailija
14/14 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä tässä jutussa nyt oli se jännä osuus?

Sitä on varmana turha selittää jos et itse ymmärrä jutun pointtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme