Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän vanhuksilla sama fiksaatio,mettä jos jokin asia voidaan hoitaa tietokoneella tai puhelimella, se on jonkun muun tehtävä

Vierailija
25.10.2023 |

Ja vaikka asia voitaisiin hoitaa vaikka soittamalla tai käymällä paikan päällä, se on silti jonkun muun tehtävä koska se voidaan hoitaa myös tietokoneella... Mikä tekee ihmisistä näin saamattomia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitä rauhallisesti muutaman kerran syvään ja koeta sitten muotoilla tuo ajatusten Tonava ymmärrettävään muotoon.

Vierailija
2/9 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo ja ei. Äitini kyllä yrittää käyttää tietokonetta mutta sitten on aina kauhean huolissaan kaikista ponnahdusikkunoista ja ilmoituksista kun ne on usein englanniksi eikä hän osaa englantia. Ja mun täytyy sitten auttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni on noin 90 vee ja mielellään hoitaa kaiken itse. Nyt sokeutuessaan joutuu pyytämään apua, josta ei tykkää yhtään. Näkee vielä luurinsa jotenkuten, mutta sääliksi käy. 

Vierailija
4/9 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole. Joissain asioissa pyytää laitteiden (läppäri ja puhelin) kanssa apua, mutta kyllä hoitaa monet asiat puhelimitse ihan itse.

Vierailija
5/9 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
6/9 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anopilla on fiksaatio että ainoa oikea tieto lukee paperilla ja se mitä lukee netissä, ei pidä paikkaansa. Eli vuoden 2007 kirje pankista pitää paikkansa edelleen mutta pankkiohjelmassa lukeva tieto ei.

Vierailija
7/9 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me välitämme ihmisestä joka pyytää apua. Kyllähän me autamme jos osaamme.

Vierailija
8/9 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun 80 v. vanhemmillani, käyttävät mielellään iPadeja, älypuhelimia ja PC-tietokoneita. Olivatkin molemmat insinöörejä työelämässä vielä ollessaan, eikä kiinnostus tekniikkaan ole mihinkään iän myötä kadonnut. Eilen kun äiti soitteli, kertoi pelaavansa jotain uutta Assassin's Creed peliä parhaillaan. 

Vierailija
9/9 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni oli vanhemmiten ongelmia tietokoneen kanssa. Ei kuitenkaan liittynyt hänen lähestyneesee. 90-vuotispäiväänsä vaan Windowsin ikääntymiseen. Se piiputti usein, vanha kone ja vanha windows. Isä viimeisesteli koneen tuhon hyväksymällä jonkun virustorjuntahälytyksen ponnahdusikkunaa - kone jumissa. Muistaakseni onnistuin pelastamaan asiakirjat jotenkin.  

Pankki- ja viranomaisasiat olivat jo siirtyneet minulle edunvalvojana aiemmin

Kokosin isän pyynnöstä uuden ja tehokkaamman koneen, asensin siihen windowsin sijasta Linuxin (ubuntu linux) ja jätin vain sähköpostin ja netin kuvakkeet. Olin jo windows-aikana totuttanut isän Choromeen ja Thunderbird-sähköpostiin sekä LibreOfficen kirjoitusohjelmaan, kun ilmaista haluttiin. Nämä löytyivät myös linuxilta. 

Laitoin päivitys- ja varmuuskopiointiajot tapahtuvaksi viikoittain automaattisesti taustalle. Selaimeen laitoin ponnahdusikkunoiden eston.  Viimeiset pari vuotta elämästään isä onnistui nyt käyttämään konetta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi