Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolinpesän osakas kiukuttelee joka asiasta, miten säilyttää järki?

Vierailija
23.10.2023 |

Aivan uskomatonta skeidaa voi oma sisarus aiheuttaa. Hän ei ole tehnyt mitään, ei yhtään asiaa hautajaisten, perunkirjoituksen tai omaisuuden realisoinnin eteen mutta jaksaa joka välissä kritisoida, haukkua ja samaan aikaan haluaa mahdollisimman paljon omaisuutta itselleen. Sen lisäksi haukkui myös näppärästi poisnukkuneen pataluhaksi. Olen aivan raivoissani ja aion katkaista välit tuohon heti, kun tämä homma on ohi. On aina ollut vähän sekopäinen draamailija mutta se, että mä päivätyön ja perheenpyörityksen ohella järjestän hautajaiset, perunkirjoituksen ja yritän myydä taloa ei ole hänelle edes kiitoksen paikka niin voi argh. Miten tästä ikinä selvitään? 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get

Vierailija
22/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yleensä tuo hankalaksi heittäytyminen johtuu siitä, että henkilö kokee jollain lailla tulleensa sorsityksi, vähätellyksi tai syrjityksi jo aikaisemmassa perhe-elämässä. Joskus siihen on syytä, joskus ei. Ehkä aapeetä kuitenkin auttaisi kun muistaisi, että sille toiselle HÄN ITSE näyttää vähintään yhtä hankalalta ja ahneelta kakkiaiselta ja kenties jopa ihan syystä.

Joo, usein ovat lapsuuaikojen peruja. Mutta nyt on kyse siitä, että vain yksi rehkii ja hoitaa kaiken ja toinen vaan kitisee.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Yleensä tuo hankalaksi heittäytyminen johtuu siitä, että henkilö kokee jollain lailla tulleensa sorsityksi, vähätellyksi tai syrjityksi jo aikaisemmassa perhe-elämässä. Joskus siihen on syytä, joskus ei. Ehkä aapeetä kuitenkin auttaisi kun muistaisi, että sille toiselle HÄN ITSE näyttää vähintään yhtä hankalalta ja ahneelta kakkiaiselta ja kenties jopa ihan syystä.

Joo, usein ovat lapsuuaikojen peruja. Mutta nyt on kyse siitä, että vain yksi rehkii ja hoitaa kaiken ja toinen vaan kitisee.

-eri

Ap on moneen kertaan viitannut esim. siihen, että vaikea henkilö on lapseton. Onko tuo lapseton sitten kokenut ikävää suhtautumista perhepiirissä liittyen siihen, että on lapseton? Kiireiden vähättelyä tmv? Vaatimuksia tehdä muita enemmän, koska on lapseton? 

Vai miksi sitä edes pitää esiin nostaa tässä yhteydessä? 

Vierailija
24/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, tunnen niin suurta myötätuntoa sinua kohtaan. En osaa neuvoa yhtään, mutta kiitos jos jaksat lukea tämän vertaistukimielessä.

Meillä oli lämmin ja tiivis perhe. Isän kuolema ei vielä muuttanut asioita, mutta äidin kuolema teki molemmista sisaristani kuin vieraat minulle. Tunnen menettäneeni koko perheeni.

Kaikki asiat joudun hoitamaan yksin. Lisäksi toinen sisaristani on varastanut tavaraa ja tyhjentänyt kuolinpesän omin päin. Olin aikeissa ilmoittaa poliisille kunnes tajusin, ettei sekään muuta asiaa. Ne tunnearvoltaan tärkeät tavarat ja esineet ovat jo mennyttä eikä sisar myöntäisi mitään.

Kohta tämä on ohi ja sen sijaan, että me sisaruksina tukisimme toisiamme, olemmekin erkaantuneet täysin toisistamme.  Kuten joku aiemmin sanoi, ei kyse ole niinkään rakkaudesta. Tässä on selvästi jotain kostonmakua. Mutta mistä? Sitä en tiedä eikä tämä ollut oikea tapa hoitaa asiaa.

Voimia surutyöhönkin ❤️

Vierailija
25/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

-eri

Ap on moneen kertaan viitannut esim. siihen, että vaikea henkilö on lapseton. Onko tuo lapseton sitten kokenut ikävää suhtautumista perhepiirissä liittyen siihen, että on lapseton? Kiireiden vähättelyä tmv? Vaatimuksia tehdä muita enemmän, koska on lapseton? 

Varmaan mainitsee siksi, että itsellään on työn lisäksi lapset hoidettavana ja jos joutuu yksin hautajaiset ja perinnönjaon kaikkine mutkine ja säätöineen, niin tuntuuhan se epäreilulta.

Vierailija
26/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

-eri

Ap on moneen kertaan viitannut esim. siihen, että vaikea henkilö on lapseton. Onko tuo lapseton sitten kokenut ikävää suhtautumista perhepiirissä liittyen siihen, että on lapseton? Kiireiden vähättelyä tmv? Vaatimuksia tehdä muita enemmän,

Eli olettaa, että lapsettomalla sinkulla ei ole elämässään kiireitä ja että tämä sen vuoksi joutaisi häntä paremmin hoitamaan noita asioita. 

Vierailija
27/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä draamaqueen haastaa riitaa jo ennen kuin vanhemmat on kuolleet. Hokee koko ajan "ei sitten riidellä!" ihan kuin minä riitaa olisin haastamassa koskaan ollut. Hänen päänsä mukaan on aina pitänyt toimia joka asiassa ja jos joku on kehdannut sanoa eriävän mielipiteensä, tämä suuttuu ja alkaa huutaa. Hänellä on sama toimintatapa omassa perheessään myös. Ei näe sitä itse mutta me muut olemme asiasta puhuneet useamman kerran. Hänen mielestään kaikki muut haastaa riitaa, koska eivät tanssi hänen pillinsä mukaan. Haluaisin eroon ja kieltäytyä perinnöstä mutta kun toisen puolen olen vastaan ottanut, ehkä ei pysty enää jälkimmäisestä kieltäytymään.

Vierailija
28/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei joku asiantuntija kerro miksi ihminen käyttäytyy juuri noin kuin aloittajan sisarus?

Vihataan ihmistä, siskoa tai veljeä, joka on tehnyt kaikki työt ja hoitanut jopa kymmeniä vuosia äitiä ja isää ja heidän asioita.

Miten sellaiselle sisarukselle voi olla kateellinen tai vihata häntä?

Kerro, jos tiedät syyn? 

Vierailija
29/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

-eri

Ap on moneen kertaan viitannut esim. siihen, että vaikea henkilö on lapseton. Onko tuo lapseton sitten kokenut ikävää suhtautumista perhepiirissä liittyen siihen, että on lapseton? Kiireiden vähä

Tämä! Mä olen lapseton sinkku, hoidan kuolinpesän kiinteistöjen lisäksi yksin omakotitalon työt, käyn töissä, opiskelen työn ohessa. 

Sisko ei kiireiltään (kaksi yläkouluikäistä lasta) ennätä tehdä mitään kuolinpesän hyväksi, vaikka taloudessa on kaksi aikuista. Ei tajua myöskään kiinteistöistä mitään, koska miehensä on aina huolehtinut heillä niihin liittyvistä asioista. 

Vierailija
30/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä "sain" perintönä asunto-osakkeen hieman normaalia halvemmalla hinnalla...vuosi ennen kuin korot nousivat. Se taas mitä muut osakkaat eivät ehkä tajua/tajunneet, on se, että otin riskin ja maksoin heidät muut ulos. Ei siitä juurikaan valitusta tullut, mutta eräs sanoi, että se minun halvempi asunnon hinta pitäisi korvata muille, vaikka minähän maksoin muille ja otin samalla vuosikymmenien riskin. Tässä nyt on vähän sama juttu kuin työnantaja ja työntekijät. Elikä pitäähän sen riskin ottajan myös saada enemmän hyötyä. Paitsi että minun tapauksessani muut saivat heti rahat ja minulla riski pysyy vielä vuosikymmeniä...

Minä en nyt oikein ymmärtänyt, miksi sinun piti saada asunto käypää hintaa alhaisemmalla hinnalla. Puhut kuin olisit uhrautunut ottaessasi riskin. Olisihan teillä ollut vaihtoehtona myydä asunto käypään hintaan ulkopuoliselle ja jakaa rahat.

Toki tilanne on eri, jos sinulle tuli asunnon mukana muita velvotteita, kuten asunnon tyhjennys tms. On tietenkin reilua ottaa ne huomioon.

Vierailija
31/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haet vaan pesäjakajan suoraan, häntä ei kiinnosta yhden osakkaan vinkuminen ja kiukuttelu.

Ehkö jo uhkaus jakajasta saa rauhoittumaan, sillä toki palkkio pienentää kaikkien perintöosuutta.

Pesänjakaja laskuttaa aika paljon työstään. Toki joskus muuta vaihtoehtoa ei ole, mutta jos vain mitenkään pystyy tekemään jaon sovussa, se kannattaa. 

Näin juuri. Vähänkin sotkuisemmassa pesässä pesänjakajan palkkio nousee helposti kymmeniin tuhansiin euroihin. Se on sitten pois jaettavasta perinnöstä.

Vierailija
32/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil meni 5v. ennen kuin kaikki oli ohi . Ainut kelle ei kaynyt mikaan oli juurikin yksi rintaperillinen, edes jakoa ei voitu tehda koska ei kaynyt halle tasavertainen jako. Ei olisi pitanyt valtella karajaoikeuden maaraamaa pesanjakajaa, ehka olisi voitu selvittaa taa asia nopeammin. Ennen oltii paivittain tekemisissa, tan tapauksen jalkeen katkaistiin valit tahan yhteen vastarannan kiiskiin, kun uhkaili milloin millakin ja aina kieltaytyi kaikesta.

Vierailija
33/33 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tällaista se rahasta tappelu aina tuntuu olevan. Onneksi kaikki lopulta kuolevat ja ennen sitä tulee tietoisuus siitä, että mitään ei saa mukaansa.

Meillä tapellaan vaikkei ole rahaakaan. En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi sisareni mutkistaa asioiden hoitoa kun siitä koituu vaan ylimääräisiä kuluja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän