Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuun selviytymiskeinot

Vierailija
23.10.2023 |

Kaikki vinkit jakoon! Selätetään pimeä, masentava kuukausi. 

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän marraskuusta, kun taas tammi-, helmi- ja erityisesti maaliskuuta on vaikea sietää.

Vierailija
42/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No ei mulle ole masentava! Aion tehdä puutarhatöitä niin pitkälle kuin mahdollista. Kaikenlaista kivaa vielä suunnitteilla, jotka on pois kevään ruuhkasta. Ylipäätään ulkoilen päivittäin, kuljen metsissä ja rannoilla ja nautin siitä mitä luonnolla on milloinkin tarjolla. Kuuraisia aamuja ja jäätyviä vesiä. Ehkä lumisadettakin välillä. Marraskuussa metsästä löytää suppilovahveroitakin vielä. Kotona sisällä on kiva vähän kohennella kesän aikana repsahtaneita paikkoja, tehdä jonkinlaista hidasta "joulusiivousta", ehkä kausisiivous olisi parempi sana.

Kohta kaupoista saa ekat hyasintit ja amaryllikset ja niistä voi nauttia jo reippaasti ennen joulua ja vielä joulun jälkeenkin. Lukeminen, elokuvat ja sarjat kuuluu iltoihin, kun kesällä niitä ei malta. Ehkä joku pikkujoulukutsukin tulee, sellainen olisi ainakin kiva.

Menkää hakemaan kasviterapiaa kasvitieteellisistä puutarhoista (Helsinki, Turku, Joensuu, Oulussakin?). Tai

Asutko itse jossain noiden mestojen lähellä? Ei ole ainakaan minulla varaa lähtee julkisilla mihinkään noihin. Järvikin on kaukana. Hienoa toki jos auto käytössä, sillähän pääsee vaikka mihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse pidän marraskuusta, kun taas tammi-, helmi- ja erityisesti maaliskuuta on vaikea sietää.

Tammi ja helmikuu ovat mullekkin pahimmat. Olin toivonut pitkää syksyä mutta nyt jo talvipakkaset. Päivälläkin pakkasta.

Vierailija
44/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostelin jo viime kuussa lippuja marraskuisiin tapahtumiin jotta on jotain mitä odottaa :D Tulossa on konsertti, baletti ja burleskiesitys. Lisäksi aion ostaa Museokortin kunhan tulee joku alehinta, sitten tulee käytyä. Erilaiset kaupungin järjestämät valoshow't piristävät, samoin iso kasa kirjastosta saapuneita varauksia lukupinoon.

Eniten masentaa liikunnan väheneminen, kun ei ole enää hyviä säitä. Keuhkoihin sattuu hengittää tuolla jo nyt ja lämpimän takin kanssa taas tulee pian hiessä uiva olo, kevyemmän kanssa taas paleltaa hien jäähtyessä. Otin kausilipun sisätiloissa tapahtuvaan liikuntaharrastukseen niin tuleepahan tehtyä edes jotain.

Pikkujoulut ystävien kanssa piristävät, pidän itsekin pienet juhlat.

Vierailija
45/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan lämpö ja aurinko.

Vierailija
46/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Talvikotiin" lähteminen, huhtikuussa takaisin Suomeen.

Vierailija
47/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko etelässä, jos uskaltaa lähteä. Joulun odotus.

Vierailija
48/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Valmistele joulua, osta joululahjat ja paketoi. Kirjoita valmiiksi joulukortteja jne. Polta kynttilöitä ja lue hyvää kurjaa. Marraskuu on ihana!

Täytyy olla henkisesti todella sairas ja kieroutunut jos nauttii marraskuusta. Koko kuukausi on aivan karmea.

Sitten oon. Minusta se on lokakuun kanssa kuvoin kuukausi.

Toinen freudilainen, marraskuu tosiaan on kuvoin kuukausi.

Vierailija
49/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini jeesaa mua ainakin, satanen joka päivä ruokailun yhteydessä.

Vierailija
50/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatunnilla ulos päivänvaloon kävelemään, koska töiden jälkeen on kuitenkin pimeää. Uimahallissa käyminen, ja nyt yritän käynnistellä myös avantouintiharrastusta, jos sielu sietää. Enkä pidä tipatonta marraskuuta, paheet piristää. 

Vierailija
51/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No ei mulle ole masentava! Aion tehdä puutarhatöitä niin pitkälle kuin mahdollista. Kaikenlaista kivaa vielä suunnitteilla, jotka on pois kevään ruuhkasta. Ylipäätään ulkoilen päivittäin, kuljen metsissä ja rannoilla ja nautin siitä mitä luonnolla on milloinkin tarjolla. Kuuraisia aamuja ja jäätyviä vesiä. Ehkä lumisadettakin välillä. Marraskuussa metsästä löytää suppilovahveroitakin vielä. Kotona sisällä on kiva vähän kohennella kesän aikana repsahtaneita paikkoja, tehdä jonkinlaista hidasta "joulusiivousta", ehkä kausisiivous olisi parempi sana.

Kohta kaupoista saa ekat hyasintit ja amaryllikset ja niistä voi nauttia jo reippaasti ennen joulua ja vielä joulun jälkeenkin. Lukeminen, elokuvat ja sarjat kuuluu iltoihin, kun kesällä niitä ei malta. Ehkä joku pikkujoulukutsukin tulee, sellainen olisi ainakin kiva.

Menkää hakemaan kasviterapiaa kasvitieteellisistä puutarhois

No sitten sitä pitää vain masentua kotona. 

Vierailija
52/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minäkin ostelin jo viime kuussa lippuja marraskuisiin tapahtumiin jotta on jotain mitä odottaa :D Tulossa on konsertti, baletti ja burleskiesitys. Lisäksi aion ostaa Museokortin kunhan tulee joku alehinta, sitten tulee käytyä. Erilaiset kaupungin järjestämät valoshow't piristävät, samoin iso kasa kirjastosta saapuneita varauksia lukupinoon.

Eniten masentaa liikunnan väheneminen, kun ei ole enää hyviä säitä. Keuhkoihin sattuu hengittää tuolla jo nyt ja lämpimän takin kanssa taas tulee pian hiessä uiva olo, kevyemmän kanssa taas paleltaa hien jäähtyessä. Otin kausilipun sisätiloissa tapahtuvaan liikuntaharrastukseen niin tuleepahan tehtyä edes jotain.

Pikkujoulut ystävien kanssa piristävät, pidän itsekin pienet juhlat.

Mulla taas päinvastoin, että nyt on ihanan helppoa hengittää kesään verrattuna. Johtuu ehkä siitä, että siitepölyt ja muut on pois ilmasta.

Ja myös liikkuminen on ihanaa, kun ei tule kuuma. Liikkumaan kannattaa tietenkin lähteä kevyillä varusteilla. Alkuun voi olla pieni vilu, mutta se menee kyllä äkkiä ohi, kun keho alkaa tuottaa liikkeessä lämpöä. Ja kun ei ole tupannut liikaa päälle, ei tule hiki. 

Vierailija
53/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Menkää hakema

Paljon kiitoksia "ystävällisistä" sanoistasi..! Taidankin tosiaan tehdä niin ja masentua. 

Vierailija
54/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu kelpaa mainiosti, tykkään pimeästä ja viileästä ilmasta. Masennus kaukana kun saa kävellä raikkaassa säässä, sadetta joko tulee tai ei, ei väliä. Joulukuussa ne kovimmat sateet ja tuulet aina kuitenkin tulevat. Marraskuu merkitsee rauhaa, kodin lämpöä, hyvää ruokaa, kynttilöitä. Ei ole kiire minnekään. Nautin elämästä.

Vierailija
55/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ikkunan läpi maailma näyttää harmaalta ja päivä lyhyeltä!

Tänä on totta mutta myös ulkona liikkuessa maailma näyttää harmaalta ja päivä lyhyeltä.

Marraskuun valo on pimeää valoa (=keksintö Pelle Pelottoman pöydällä jossain vanhassa Aku Ankkasarjiksessa).

Kirkasvalolamppu vois auttaa mutta sitä pitäis tuijottaa yllättävän pitkä aika heti aamusta.

Mun tän vuoden oma selviytymiskeino on, että aloitin mielialalääkkeen jo syyskuun lopulla kaamosoireiluun ja ajattelin jatkaa sitä vielä ainakin seuraavat 3kk (tammikuulle).

Vierailija
56/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkoi se jokavuotinen pakollinen valituslaulu marraskuusta. Sitten 1. joulukuuta muuttuu ääni kellossa tuosta vaan, sama sataisi sitten vaikka pikku-ukkoja ja salamoisi ja myrskyäisi. Kaikki hyvin taas. Ihmismieli on tutkimaton.

Vierailija
57/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulufiilistely kannattaa aloittaa ajoissa. Eli hommata joulukukkia, laittaa sisustusvaloja, polttaa kynttilöitä, juoda glögiä ja syödä pipareita. Kuunnella Last Christmasia :) 

Vierailija
58/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kohta kaupoista saa ekat hyasintit ja amaryllikset ja niistä voi nauttia jo reippaasti ennen joulua ja vielä joulun jälkeenkin. Lukeminen, elokuvat ja sarjat kuuluu iltoihin, kun kesällä niitä ei malta. Ehkä joku pikkujoulukutsukin tulee, sellain

No hei kuule, itse yritin jakaa ystävällisesti vinkkejä miten saada vähän "kesää" ja hyvää mieltä syksyn keskelle. Vieläpä eri puolilta Suomea, ettei joki tule heti sanomaan "mutta kun ei kaikki asu Helsingissä". (En muuten minäkään, eikä mulla ole sitä autoakaan.) Eikä nyt ollut tarkoituskaan, että just sinun täytyy jonnekin noista lähteä, ne oli vain inspiraatioksi, jos jollekin ei ole tullut mieleen ja sai hyvän vinkin. Olen ehkä vähän myös kyllästynyt tuollaiseen nokun nokun seli seli. 😄 Ehkä löydät jotain sulle toteuttamiskelpoista jostain lähempää? Monesti ihan vaikka kirjastoissa on isoja viherkasveja (ja lämmintä ja valoisaa). Sinne lukemaan! On ilmaista. Jos ei sekään onnistu, niin netti sulla näyttää ainakin toimivan. Ei kun "matkailemaan" kesäisiin ja vehreisiin tunnelmiin vaikka Yle Areenan välityksellä.

Tai sitten on vain masennuttava, jos mikään ei käy. Kesään on kuitenkin vielä puoli vuotta... 

Vierailija
59/161 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohva, hyvät elokuvat ja sarjat, hyvää ruokaa ja viiniä.

Vierailija
60/161 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu menee tuosta vain, joulua odottaessa!

Tylsin kk on helmikuu, tai maaliskuu. Talvesta on jo saanut tarpeekseen mutta aina vaan pitää kolata uutta lunta ja kärvistellä, lämmittää taloa ja pukeutua kuin Michelin -ukko. Jos ei ole kylmä on hiton liukasta ja tuulee niin että tukka irtoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi