Miesystävä tarvii aikaa
Riidan jälkeen kertoi, että tarvitsee aikaa. Sanoi, että ei ole lähdössä mihinkään, mutta tarvii aikaa. Ollaan etäsuhteessa. Kuinka kauan odotan, että hän ottaa yhteyttä? Kohta on viikko mennyt.
Kommentit (53)
Mulla on tuollainen miesystävä, joka säännöllisesti tarvitsee aikaa itselleen. Samoilla sanoillakin että "ei tarvitse yhtään lisästressiä". Onhan se nyt hieman törkeää sanoa kumppanille että sinä stressaat minua ja välirikko jota "oman ajan ottamiseksi" kutsun johtuu sinusta.
Tiedän ettei ole helppoa päästää irti mutta ehkä se on kuitenkin parasta vain tehdä.
Vierailija wrote:
Ilmota, ettei sulla oo aikaa odottaa. Tää oli tässä, jatketaan kumpikin eteenpäin. Sitä joko ollaan, tai ei olla. Riidat pitää pystyä sopimaan. Mitä tollasesta tulevaisuudesta tulis? Missä vaiheessa se oman ajan ottaminen riidan jälkeen loppuu, vai jatkuuko hamaan tulevaisuuteen, kun ollaan mahdollisesti asumassa saman katon alla, yhteiset lainat, lapset ja alkaakin oman ajan otto jostain typerästä riidasta ja toista ei näy eikä kuulu?
Ollaan asumassa XDDDDDDDDDDDDD
Ymmärrän häntä kyllä, mutta lähinnä mietin, että onko jollain kokemusta tällaisesta. Tarvitseeko hän viikon, kuukauden,kolme kuukautta?
Hän laittoi minulle tällaisen linkin:
https://www.betterup.com/blog/how-to-give-someone-space?hs_amp=true
Tarkensi kuitenkin, että minun ei tarvitse päästää irti vaan antaa vain aikaa.
Tekee mieli kysyä, että kestääkö pitkäänkin, mutta en haluaisi nyt häiritä
Vierailija wrote:
Tässä syntyy vaikutelma, että mies on kiinnostunut lähinnä niistä hyödyistä, joita suhde tuo, mutta romanttista kiinnostusta ei ole. Ja jotta suhteesta olisi miehelle niitä toivottuja hyötyjä, niin haittoja ei saisi olla. Haittoja ovat riidat, oman ajan puute, tunteista keskustelemiset, ap:n esittämät vaatimukset, jne. Jos näitä haittoja ei ole, niin miehelle kelpaavat hyödyt.
Miekkoselle kelpaavat XDDDDDDDD Oletko t y h m ä kenties. Miekkonen ei ole monikko.
Vierailija wrote:
Ymmärrän häntä kyllä, mutta lähinnä mietin, että onko jollain kokemusta tällaisesta. Tarvitseeko hän viikon, kuukauden,kolme kuukautta?
Hän laittoi minulle tällaisen linkin:
https://www.betterup.com/blog/how-to-give-someone-space?hs_amp=true
Tarkensi kuitenkin, että minun ei tarvitse päästää irti vaan antaa vain aikaa.
Tekee mieli kysyä, että kestääkö pitkäänkin, mutta en haluaisi nyt häiritä
No luitko ton linkin tekstin? Lue se. Useaan kertaan. Hengitä syvään. Hän sentään yrittää kommunikoida kanssasi, mutta ei ehkä itse osaa sanoittaa kaikkea. Linkin tekstissä selitettiin aika selkeästi se mitä hän toivoo ja mistä tilanne johtuu.
Soitti siis minulle riitaa seuraavana päivänä ja halusi sanoa, että minun ei tarvi panikoida. Hän kuulemma kertoisi, jos ei halua kuulla minusta enää. Tarvii vain aikaa
Vierailija wrote:
Soitti siis minulle riitaa seuraavana päivänä ja halusi sanoa, että minun ei tarvi panikoida. Hän kuulemma kertoisi, jos ei halua kuulla minusta enää. Tarvii vain aikaa
Kuulostaa aika selkeältä kommunikoinnilta. Miksi siis panikoit?
Vierailija wrote:
Ei muuta ku eteenpäin. Tuo on henkistä väkivaltaa. Kyllä asiat pitää keskustella halki viimeistään seuraavana päivänä, eikä jättää toista roikkumaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuulostaa aika selkeältä kommunikoinnilta. Miksi siis panikoit?
Lähinnä mietin, että onko jollain kokemusta tällaisesta ja kuinka kauan minun pitäisi sitä aikaa antaa
Vierailija wrote:
Lähinnä mietin, että onko jollain kokemusta tällaisesta ja kuinka kauan minun pitäisi sitä aikaa antaa
Siis jos mies on selkeästi kertonut syyt ja sen ettei ole jättämässä (ja etenkin että sanoisi jos näin ajattelisi tehdä), kyllä se myös antaa ilmi koska on pitänyt tarpeeksi taukoa.
Mun mies sai juuri viikonlopun aikana breakdownin. Ei asuta yhdessä ja oli sen vajaa pari päivää täysin tavoittamattomissa. Sanoi syyn ja sen että tarvitsee nyt omaa rauhaa ja lepoa. Syynä ei ollut mikään meihin liittyvä. Ensimmäinen kerta kun meidän suhteen aikana tämä tapahtuu. Kyllä se itseä harmittaa mutta hän saa nyt sen ajan toipua minkä tarvitsee, ja ettei myös tulisi oloa että yrittäisin vielä kaiken muun päälle painostaa kommunikointiin.
Vierailija wrote:
Hän kuitenkin sanoi, ettei halua jättää minua elämästään. Olen kuitenkin miettinyt, että onko tästä paluuta enää entiseen
Riippuu varmaan mistä riitelitte.
Lisäyksenä vielä, tuosta postatusta linkistä, tämä on about se oleellisin:
"And, most of all, you give them trust. You trust that they care about you and will be there when you need them — even if they need space."
Se tarvii aikaa että ehtii panna muita naisia.