Valtava skandaali!! Maustehuijaus!! Mitä mieltä kansa?
IL:
"Meira myi erityistä maustetta vegaaneille: Lähes täysin sama kuin jauhelihamauste, hintaa liki tuplasti
Kasvisruokavalioon kannustava mausteseos maksaa kaupassa reilusti enemmän kuin jauhelihamauste, vaikka kyse on käytännössä samasta tuotteesta. Meira sanoo, että teki virheen."
Ja juttu jatkuu:
"35 gramman pakkaus Meiran soijarouheen mausteseosta maksaa 1,39 euroa, kun saman kokoisen jauhelihamaustepussin hinta on vain 0,79 euroa."
No huh huh!! Ihan kamalaa!! Ei olekaan tapahtunut ikinä ennen, että lähes samaa tavaraa myydään eri nimikkeillä eri hintaan? Ja menekki vaikuttaa hintaan?
Nyt Meira kärähti? Tutkivat journalisti Kirjonen ja Korhonen asialla. Pulizerin paikka?.
www.iltalehti.fi/kotimaa/a/596a168e-40d6-4513-b717-b5be320769e4
Kommentit (59)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos on niin tyhmä ettei osaa lukea tuoteselostetta ja tajua että jauhelihamausteessa ei oikeasti ole jauhelihaa niin ihan ansaittua.
Vegaanien B-vitamiinin puute rappioittaa aivotoimintaa.
Etkö sinä tyhmä lihansyöjä tiedä mitä eroa on B- ja B12-vitamiinilla? Ja että B12 puutostila on yleisempää juuri sekasyöjillä, koska vegaanit tajuaa ottaa ravintolisänä ja ovat muutenkin paremmin perillä ravintoaineista, käyvät pienemmällä kynnyksellä verikokeissa tarkistamassa oman terveyden?
sen lisäksi et tajunnut edes aloituksen aihetta vaan postaat ryönää asian vierestä. Suosittelen lääkärikäyntiä.
Vierailija wrote:
En nyt ymmärrä mikä tässä on ongelma, paitsi se että erityisruokavaliota vaativat eivät haluaisi itse maksaa siitä aiheutuvia kustannuksia.
Vegaaniruoka on halvempaa kuin liharuoka. Tämä mausteseos on sama kuin jauhelihalle tarkoitettu versio (joka siis myös vegaaninen kuten kähes kaikki mausteet) mutta tuplahintainen, ilmeisesti vahingossa. Miksi et osaa lukea?
No enpä yhtään ihmettelisi, jos tällaista tapahtuisi puhtaan huijaamisen nimissä, sillä näyttää maailmanmeno menneen sen "rehdin suomalaisen" asenteen sijaan "ahneen suomalaisen" asenteen ihailuun. Täälläkin rehdit verommaksajat silmät kiiluen ihailee, että sietääkin soijapoikaa huijata! Mutta itse ollaan jostain syystä niin ihanteellisia yksilöitä, huolimatta siitä, että toivotaan toiselle epäonnea ja ihaillaan kieroilua ja ilkeilyä. Hyvä Soummi!
Tätä ketjua lukiessa ei voi kuin todeta että intohimoiset sekaanit/anti-vegaanit ovat kyllä sekopäistä väkeä. Provosoituvat vähäpätöisistä asioista eivätkä osaa lukea tai edes argumentoida selvästi.
Vierailija wrote:
Onko oikeasti tarvetta tuollaiselle mausteelle. Vegaani joka tekee itse ruokansa osaisi valita kaupan hyllyltä sopivat mausteet soijalöe ja tofulle.
Toisaalta tällaisilla valmiilla mausteseoksilla on hyvä menekki sekaanien keskuudessa. Eli ihmiset eivät osaa itse maustaa. Meiran kasvisruokamausteet ovat yleensä vähin äänin kadonneet markkinoilta, koska vegaanit ovat vuosien aikana oppineet maustamaan kätevästi ja taloudellisesti itse.
Ihan tyypillistä ahnetta hinnoittelua Suomen tyyliin..
Ei ole ainoa laatuaan. Olin eräässä tehtaassa töissä ja samaa kamaa pakattiin samasta pytystä eri merkeille. Nimi ja brändi vain vaihtui. No tiedänpä, että turha ostaa kalliimpaa tuotetta brändillä, kun halvemmalla saa saman tuotteen samasta linjasta toisella nimikkeellä toisinaan jopa samasta kaupasta.
Eri pussi tuottaa kustannuksia. Jos jauhelihamauste menee kaupaksi nimellään, ei alle oikein voinut laittaa "ja soijamauste".
Jotain pientä eroa uutisen mukaan, en tiedä maistuuko maussa.
Vierailija wrote:
Miettikää jos olisi toisinpäin, jauhelihamauste kalliimpaa. Huh. Nyt sivistyneet vegaanit vain hihittelee asialle, mutta jos olisi toisinpäin niin olisi tappouhkauksia kaikille ja erityisesti medialle kun eivät ole uutisoineet asiasta.
Niin kuuluisiin olla.
Vierailija wrote:
Hurja juttu! Sandaali.
Kyllä! Tätä ei voi mitenkään hyväksyä. Minä teen proteesin!
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
Muuten O'keeffes working hand vihreässä rasiassa ja healthy feet sinisessä on sama tuote. Tutkikaa tuoteselostetta.
Vierailija wrote:
Niin et sitten lukenut uutisia ajatuksen kanssa? Johan siinä sanottiin että käynyt hinnoitteluvirhe joka korjataan.
Se mikään hinnoitteluvirhe ole ollut 😄. Täysin tietoinen valinta yritykseltä. Näitä testailee jokainen kauppa ja valmistaja vähän väliä että mikä koijaus menisi läpi.
Voiko tällä soijarouhemausteseoksella maustaa jauhenlihaa? Jauhenlihamaustesekoitus käy soijarouheelle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meiran kannattaisi nyt muistaa, että vegaanimausteessa (sillä voinee maustaa vegaaneja?) saa hinta olla korkea, koska tuotantoprosessia pitää jatkuvasti tarkkailla, ettei jotain eläinperäistä päädy pussiin. Jauhelihamauste ei ole niin tarkka siitä, onko mukana hämähäkinjalkoja.
Kyllähän vegaaniseksi luokiteltavaa tuotteet vaatii mahdollisesti esim. enemmän pesuja ja todistuksia kaikilta raaka-ainetoimittajilta sekä ison kasan byrokratiaa. Siksi tuotantokustannukset väistämättä kasvaa verrattuna samaan tavaraan ilman vegaanileimaa.
Missä mausteessa on jotain eläinperäistä?
Eihän siitä olekaan kyse, vaan onko se sertifioitu sellaiseksi jossa ei ole mitään eläinperäistä.
Vierailija wrote:
Ei ole ainoa laatuaan. Olin eräässä tehtaassa töissä ja samaa kamaa pakattiin samasta pytystä eri merkeille. Nimi ja brändi vain vaihtui. No tiedänpä, että turha ostaa kalliimpaa tuotetta brändillä, kun halvemmalla saa saman tuotteen samasta linjasta toisella nimikkeellä toisinaan jopa samasta kaupasta.
Kaikkihan tuota tekee. Siksi se juuri onkin hupaisaa että siitä tulee jonkinlainen ongelma vasta siinä kohtaa kun toinen tuotteista on suunnattu vegaaneille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En nyt ymmärrä mikä tässä on ongelma, paitsi se että erityisruokavaliota vaativat eivät haluaisi itse maksaa siitä aiheutuvia kustannuksia.
Vegaaniruoka on halvempaa kuin liharuoka. Tämä mausteseos on sama kuin jauhelihalle tarkoitettu versio (joka siis myös vegaaninen kuten kähes kaikki mausteet) mutta tuplahintainen, ilmeisesti vahingossa. Miksi et osaa lukea?
Koitahan nyt ihan itse ymmärtää että sen vegaaniversion kyllä pitikin olla kalliimpaa, ei vain ihan niin paljoa.
"Pitkätukat ovat olemassa sitä varten että heitä jymäytetään."
Kari Suomalainen
Ja ituhipit.
Vierailija wrote:
Näinhän on ollut iät ja ajat. Myös tuoteväärennöksiä eli tietyllä lajikenimellä joka myy hyvin ja jolla on hyvä maine, myydään ihan mitä tahansa muuta lajiketta. Teessä, kahvissa, perunoissa, öljyissä mm ainakin. Kukaan ei erota lajikkeita edes mausta. Sama leipätaikina voidaan leipoa limpun sijaan sämpylöiksi ja hinta tuplataan. Taannoin oli kohua miten jonkun eläimen lihaa oli myyty ihan eri eläimenä. Näin meitä huijataan koko ajan.
Kuka se Meira on? Joku av-mamma? Pitäiskö tuntee?