Minne kannattaisi muuttaa Helsingistä?
Olisi nyt puolen vuoden sisällä muutto Helsingistä tiedossa. Syynä muuttoon muun muassa asumisen kalleus, pitkähköt välimatkat matkallisesti ja varsinkin ajallisesti, typerät päätökset kuten autoilun hankaloittaminen, segregaatio, viimeaikaiset uutisoinnit jengiytymistä yms, ja ylipäätään jossain pienemmässä ja rauhallisemmassa kaupungissa halutaan lapsia kasvattaa jossa myös olisi enemmän lähiluontoa eikä kovin iso riski että lähimetsät rakennetaan täyteen 6000 € neliöhinnan kuutioita.
Olen itse aina järviä rakastanut, joten olisi iso plussa jos olisi niitä kaupungissa tai ainakin ihan lähellä. Kokoluokaksi mietitty alle 100 000 asukasta, mutta yli 30 000. Pienempääkin voidaan ehkä harkita, jos tuohon kokoluokkaan menevä kaupunki 25 km säteellä. Asuntoja olisi kiva saada järkevään hintaan, rivi- tai omakotitaloja saisi alle 250 000 € , olisi hyvä.
Työasiat on kunnossa, itse työskenten alalla jolla käytännössä varma työllistyminen pienemmissäkin paikoissa, ja mies tekee etätöitä.
Kommentit (2)
Täällä muutettiin aika samoista syistä alkuvuodesta Lappeenrantaan, ollaan oltu enemmän kuin tyytyväisiä. Joensuu voisi myös sopia teille.
Ilmiannettu taas rasismista. Yrittäkää edes näiden provojenne kanssa.