Jouluapua sivu?
Onkohan tuota sivustoa tulossa ollenkaan tälle vuodelle, ei ainakaan vielä missään näy?
Kommentit (48)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voisikohan saman tehdä, mutta joulutöitä teemalla? Rahaa kaipaavat ilmoittautuisivat ja auttajat puolestaan tarjoaisivat pieniä siivoustöitä ja muita, niin silloin kaikki hyötyisivät eikä varsinaisesti kukaan voisi huijata.
Kuka haluaa tuntemattoman kotiinsa siivoamaan? Tilaisuus tekee varkaan jne.
Jos olisi itse paikalla? Ja kyllähän aika monet käyttävät siivouspalveluita, joten joutuvat vieraan kotiinsa päästämään.
Minä ainakin käytän mieluummin siivousyrityksen palveluita, ettei se siivousyrittäjä ole seuraavana jouluna avun tarpeessa.
Eli päästät jonkun yrityksen random työntekijän sisään?
Tietysti. Jos jotain tapahtuu, yritys on vastuussa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voisikohan saman tehdä, mutta joulutöitä teemalla? Rahaa kaipaavat ilmoittautuisivat ja auttajat puolestaan tarjoaisivat pieniä siivoustöitä ja muita, niin silloin kaikki hyötyisivät eikä varsinaisesti kukaan voisi huijata.
Jos olisi itse paikalla? Ja kyllähän aika monet käyttävät siivouspalveluita, joten joutuvat vieraan kotiinsa päästämään.
Minä ainakin käytän mieluummin siivousyrityksen palveluita, ettei se siivousyrittäjä ole seuraavana jouluna avun tarpeessa.
Et näe mitään eroa randomin kaduntallaajan ja yrityksen työntekijän välillä?
No en, ihan samalla tapaa se yritys sen työntekijän randomisti palkkaa. Itse valitsemalla pääsee sentään vaikuttamaan kuka taloon tulee ja voi tarkistaa tiedot.
Vierailija wrote:
Usealta taholta erilaisia ostolahjakortteja saava tuttavani valittaa joka joulu, kun niillä korteilla saa ostaa vain elintarvikkeita, eikä ollenkaan alkoholia ja tupakkaa.
Jos perhe on mielenterveyspalveluiden,lastensuojelun, kotisairaanhoidon jne palveluiden piirissä, niin usealta taholta tipahtaa se 75 euron lahjakortti. Kyllähän se harmittaa varmaan isosti, kun niillä ei tupakkaa eikä alkoholijuomia saa ostaa.
En enää ole osallistunut muutaman viimeisen vuoden aikana näihin keräyksiin. Siitä huolimatta olen Joulun ajan pyhinä tuntenut aidosti hyvää joulumieltä.
Meidän paikkakunnalla leijonilla on ennen joulua keräys kaupassa sillä periaatteella, että osta mikä tuote haluat ja tuo keräykseen. Viime vuonna lahjoitin muistaakseni puuroriisiä, olisiko ollut niin että oli tarjouksessa kaksi pakettia ja ostin toisen itselleni. Ei sitä edes huomaa oman ruokakorin hinnassa, ja jollekin aidosti tarvitsevalle se antamani elintarvike tuo joulumieltä.
Pakko korjata virheellinen tieto toimeentulotuesta: sen päälle voi tienata vain 50€/kk/hlö, muuten vähennetään tukea.
Olen köyhä, enkä ole ikinä hakenut apua mistään keräyksistä. Ilmaista työtä ja vapaaehtoistyötä olen tehnyt paljonkin, tosin työttömänä siitä ei passaa puhua ääneen ettei joudu byrokratian hampaisiin.
Ei taida monellakaan olla enää haluja rahoittaa heidän joulujaan jotka ovat jo kolmannessa polvessa työttömiä yksinhuoltajia ja joille syntyy joka vuosi lapsi. Porukka on siellä valitettavasti suurimmaksi osaksi semmoista, ettei arjenhallinnassa ole järkeä eikä huolta huomisestakaan kun joku muu on se kuka maksaa. Sitten pitää vielä omat joulunsa maksaa, vaikka varmasti näille on jo yhteisestä pussista maksettu kaikki mahdollinen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ideana oikeasti hyvä, mutta verojen takia ei voisi toteuttaa virallisesti tai julkisesti.
Voihan sen palkan ihan virallisesti maksaa.
Verottaja ainakin kiittäisi. Tuollainen vaatisi paljon byrokratiaa joko työn teettäjiltä, työn tekijöiltä tai hommaa koordinoivalta taholta, plus lisäksi se saattaisi vaikuttaa työn tekijöiden tukiin vähintään niin, että työttömyysturvan maksaminen siirtyy johonkin tulevaisuuteen.
Hyvä ajatus, siis ihan oikeasti, jos sen
Tähän ei onnistunut lainaamaan ukrainalaisten siivoojien palkkauskommentti. Haluaisin kysyä, mistä tai mitä kautta olet saanut heitä sivooamaan ja paljonko on tuntiveloitus? Vai vaativatko käteisellä maksun?
Tähän ei onnistunut lainaamaan ukrainalaisten siivoojien palkkauskommentti. Haluaisin kysyä, mistä tai mitä kautta olet saanut heitä sivooamaan ja paljonko on tuntiveloitus? Vai vaativatko käteisellä maksun?
Tutun kautta löysin ja maksan 13e tunti ihan virallisesti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eri. Sinäkö haluat ja kehtaat kysyä kaikilta tutuiltasi, voisivatko he tulla kotiisi siivoamaan, kun on ovat niiin rehellisiä? Olet kuullut, että voit olla kotona siivoajan työskennellessä siellä? Vai käykö liian raskaaksi koko parin tunnin ajan kurkkia olan takana, ettei vaan laita mitään omaan taskuun?
Pakko korjata virheellinen tieto toimeentulotuesta: sen päälle voi tienata vain 50€/kk/hlö, muuten vähennetään tukea.
Olen köyhä, enkä ole ikinä hakenut apua mistään keräyksistä. Ilmaista työtä ja vapaaehtoistyötä olen tehnyt paljonkin, tosin työttömänä siitä ei passaa puhua ääneen ettei joudu byrokratian hampaisiin.
Se raja palkkatuloissa on 150 euroa.
Tyhmä, ihmisillä
voi olla sairauksiakin
Kyllä meillä on ollut palkattuna ihan random ihmisiä eri töissä. Valtaosa ihmisistä on ihan rehellisiä tekijöitä, ei ole mitään ongelmaa ollut. Ei se yritys siinä takana yhtään paremmaksi asiaa tee.
Usein näissä jouluapu perheissä on ollut aika monta nuorta lahjansaajina. Äitini ainakin voisi mielihyvin tarjota jollekin nuorelle helppoa siivoustyötä, jotta jokin nuoren hankinta mahdollistuisi. Tälläiselle avunantamiselle olisi varmaan tarvetta kyllä.
Vierailija wrote:
Usealta taholta erilaisia ostolahjakortteja saava tuttavani valittaa joka joulu, kun niillä korteilla saa ostaa vain elintarvikkeita, eikä ollenkaan alkoholia ja tupakkaa.
Jos perhe on mielenterveyspalveluiden,lastensuojelun, kotisairaanhoidon jne palveluiden piirissä, niin usealta taholta tipahtaa se 75 euron lahjakortti. Kyllähän se harmittaa varmaan isosti, kun niillä ei tupakkaa eikä alkoholijuomia saa ostaa.
En enää ole osallistunut muutaman viimeisen vuoden aikana näihin keräyksiin. Siitä huolimatta olen Joulun ajan pyhinä tuntenut aidosti hyvää joulumieltä.
Korjaus kirjoitukseesi. Kotisairaanhoidon piiriin kuuluville ei ole koskaan jaettu minkään sortin lahjakortteja. Kummallinen ajatuskin.
Minä lopetin kaikenlaisiin suomalaisiin nenä- ja joulukeräyksiin osallistumisen tultua ilmi taho toisensa jälkeen käyttäneet joko väärin rahoja tai pistelleet omiin syviin taskuihin rahat. Ainoat keräykset, joihin ilomielin osallistun on erään suomalaisen kristillisen kanavan tietyt keräykset sekä heidän piirissä pelkillä lahjoituksilla toimivan vainottuja kristittyjä auttavaa järjestöä. Heiltä saa säännöllisesti lehden kuvien kanssa, mihin rahoja on käytetty.
Sosiaalitoimi hoitakoot myös sosiaalityöntekijän kontrolloiman jouluavun ja muun ylimääräisen avun sitä tarvitseville, ei kolmas sektori. Sosiaalityöntekijä voi myös omasta aloitteestaan ja oman harkinsa perusteella tarjota tiettyä ylimääräistä rahallistakin apua vaikeassa tilanteessa oleville esim. kaupungin sosiaalityölle kohdennetuista lahjoituksista ja testamenttivaroista, mutta tästä ei huudella ja tässä aloitteen tekee nimenomaan sosiaalityöntekijä väärinkäytösten estämiseksi.
Eri. Sinäkö haluat ja kehtaat kysyä kaikilta tutuiltasi, voisivatko he tulla kotiisi siivoamaan, kun on ovat niiin rehellisiä? Olet kuullut, että voit olla kotona siivoajan työskennellessä siellä? Vai käykö liian raskaaksi koko parin tunnin ajan kurkkia olan takana, ettei vaan laita mitään omaan taskuun?
Meillä ainakin on remontin aikana pyörinyt jos jonkunlaista työmiestä kotona eikä mitään kyllä hävinnyt ole. Ihmeellistä ennakkopelkoa ihmisistä.
Vierailija wrote:
Ei taida monellakaan olla enää haluja rahoittaa heidän joulujaan jotka ovat jo kolmannessa polvessa työttömiä yksinhuoltajia ja joille syntyy joka vuosi lapsi. Porukka on siellä valitettavasti suurimmaksi osaksi semmoista, ettei arjenhallinnassa ole järkeä eikä huolta huomisestakaan kun joku muu on se kuka maksaa. Sitten pitää vielä omat joulunsa maksaa, vaikka varmasti näille on jo yhteisestä pussista maksettu kaikki mahdollinen.
Juuri näin. Perheessä neljä erityislasta ja vauva, XXL-kokoinen äiti sairauslomalla opiskeluista mt-syistä, XXXL-kokoinen isä työttömänä jo kymmenen vuotta. Lapsilla toiveena pleikka, iPhonen kotelo, ja supermegalegosetti, isälle huppari. Äiti ei toivo muuta kuin ihanan joulun lapsille, ja yöpaidan, kylpyvaahtoa, kuivan ihon kosteusvoidetta ja tuoksukynttilä. Joulua viettämässä myös yksi aikuinen lapsi oman lapsensa kanssa, heille sukat ja helistin. Lisätoiveena koko setti joulukoristeista ruokaan ja pukkiin.
Nämä kerjuut pitäisi vihdoin lopettaa ja kieltää. Väärinkäytösten ja hyväksikäytön riski on todella suuri. Lisäksi jotain on todella pielessä kun köyhät ja muka köyhät olettavat toisten köyhien maksavan pröystäilynsä. Kohdistakoot kerjuunsa huonosta omastatunnosta kärsiviin rikkaisiin.
Sosiaalitoimi hoitakoot myös sosiaalityöntekijän kontrolloiman jouluavun ja muun ylimääräisen avun sitä tarvitseville, ei kolmas sektori. Sosiaalityöntekijä voi myös omasta aloitteestaan ja oman harkinsa perusteella tarjota tiettyä ylimääräistä rahallistakin apua vaikeassa tilanteessa oleville esim. kaupungin sosiaalityölle kohdennetuista lahjoituksista ja testamenttivaroista, mutta tästä ei huudella ja tässä aloitteen tekee nimenomaan sosiaalityöntekijä väärinkäytösten estämiseksi.
Eikö silloin juuri työn tarjoamisen kautta auttaminen olisi järkevää? Eli jouluapua kaltainen sivusto, jossa avuntarvitsija etsisivät pientä puhdetyötä ja saisivat palkkaa, jolla joulua rahoittaa?
Joulukoristeita olen aina noissa pyynnössä ihmetellyt. Heittävätkö ihmiset edellisvuotiset pois vai miten ihmeessä niitä ei kaapeista löydy?