Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sänkyjä kaupan/isojen poikien sänkyyn..

29.12.2006 |

Tiedän ettei kuulu tänne palstalle, mutta täällä näitten tarvitsijoita on, eli meille tuli ensimmäinen ilmalento pinniksesta, ja kävin tänään ostaa isojen poikien sängyt, ja nyt meillä olis kaupan kaksi samanlaista ruskeaa nättiä pinnasänkyä, laskettavat laidat ja kolme eri tasoa pohjalle, ja samaan sarjaan kuuluva hoitopöytä.

Lisäksi kaivataan vinkkejä miten on sujunut sängyn vaihto, meneekö hermot kun pikkuiset pääsee itse pois?!?!?!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli vaihto edessä 1v10kk, koska kumpikin tulivat pinniksistä pois noin 15 sekunnissa.

Nyt ollaan harjoitelu sängyssä nukkumista noin 2kk. Ennen riitti kun heiti muksut pinniksiin ja antoi tuttipullot kouraan.

Nyt sit pitää istuskella sängyn vieressä ja vartoa nukahtamista. Jos ei istu vieressä niin tulevat heti pois sängystä. Joten menevät vähän myöhemmin nukkumaan kuin ennen, koska olen huomannut kun vie vähän myöhemmin sänkyyn, niin nukahtavat sit tosi nopeasti ja ei tarvi tunti tolkulla siellä lasten huoneessa käkkiä. Lisäksi viemme lapset eri aikaa nykyisin nukkumaan. Yleensä poika simahtaa aiemmin ja tyttö vähän myöhemmin. Jos vie yhtäaikaa niin yleensä on täys kaaos päällä ja molemman riekkuvat eivätkä tahdo rauhottua yöunille. Muutaman kerran tyttö on yllättänyt meidät ja mennyt itse nukkumaan.

Muuten ovat hyvin tottuneet uusiin sänkyihinsä. Vuodevaatteiden repiminen pois sängystä on toivottavasti historiaa. Pinniksissä se oli heidän lempipuuhaansa.

Huonona asiana on se, että poika hipsii lähes joka yö joskus 5 maissa meidän sänkyyn nukkumaan.

Mä sain omat pinnikset monikkoperheiden (http://www.hmp.fi/) kirpputoripalstan kautta hyvin myytyä parissa viikossa.

Toivottavasti teillä sujuu sänkyjen vaiho hyvin.

hopsi ja muksut 2v

Vierailija
2/2 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen oli varmaan syynä sängyt, joista sai kaksi pinnaa irti. Joskus vuosi sitten olivat aina irrottelemassa pinnoja, sitten tulivat aukosta ulos ja kiipesivät laidan yli sänkyyn kuperkeikan kera. Nukkumaan mentyään pysyivät kuitenkin sängyissään. Tytöltä piti kyllä jossain vaiheessa kääntää irrotettavat pinnat seinää vasten, että pysyi sängyssään mutta silloinkaan ei kavunnut laidan yli. Poika alkoi nyt loppusyksystä kiivetä laidan yli ja hiipiä sänkyymme aamuyön tunteina.

Siirsimme lapset isojen sänkyyn juuri joulun alla, kun ikää oli 2v7kk ja aika kivasti sujui. Myös 5v isoveli nukkuu samassa huoneessa. Iltarutiinit on samat kuin ennenkin, eli odotetaan, että toinen kaksosista nukahtaa ja sitten huoneesta voi poistua. Jos molemmat pienet ovat hereillä, menee nukahtaminen jutteluksi ja alkavat komentaa toisiaan " pää tyynyyn" ja kikattaa...

Yöllä tyttö ei poistu sängystään, vaan huutaa jos herää ihan kuten pinnasängyssäkin ennen. Poika on sen sijaan parin hyvän viikon jälkeen taas keksinyt tulla aamuyöstä 4-5 aikaan viereemme ja parina yönä jaksoimme hänet kantaa (valehtelematta 2h aikana tuli ainakin 7-8 kertaa...) takaisin omaan sänkyynsä - viime yönä olin siihen liian sippi. Vierotus pahasta tavasta on siis kesken ja ensi yönä poikaa ei saa viereen päästää - edessä siis jälleen yöhiipparointia ja -valvomista *haukotus*

Kaiken kaikkiaan muutosta entiseen ei paljoa ole tullut, pojalla kun oli jo pinnisaikanaan välillä tuo sänkyyn hiippailutapa. Ovathan nämä jo aika " isojakin" ja heidän kanssaan voi keskustella säännöistä ja korostaa sitä, kuinka " isot tytöt ja pojat" nukkuvat omissa sängyissään. Toimii tytön kohdalla aivan kuten isoveljenkin aikanaan - pikkuveli näemmä on eri maata ;-)

Hilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä