Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko uunin paistoajan pidentyminen merkki tulevasta rikkoontumisesta?

Vierailija
21.10.2023 |

Kyseessä on Bossin uuni, jolla ikää yli 20 vuotta. Toimii ihan hyvin, mutta kaikki paistoajat annetuissa lämpötiloissa kestää kauan.

Tänään paistoin vuoden ensimmäiset joulutortut. Esilämmitin uunin normaalisti. Paistoajan piti olla n. 15 min. Mun tortut oli valmiita vasta 25 minuutin jälkeen. Menee hermo!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät uunit kestää pitkään. Aidot puuhellat lähes ikuisuuden.

Vierailija
2/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä voi olla yksi vastus palanut poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vastukset rikki? Meillä hajonnu 10 vuoden aikana jo kolmesta uunista vastukset. Pari vuotta sitten ihmettelin taas kun tiikerikakku oli päältä kypsä ja kumosin, niin pohja raaka. Alavastukset siis oli pamahtanu rikki, taas. Veetuttaa vaan älyttömästi kun aina pari kuukautta sen jälkeen kun takuu meni. No, katsotaan hajoaako toiki. Sit kun on vielä joku kalliimpi uuni ja vakuutuksesta saat kämäset 60e. JEE!! 

Vierailija
4/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sieltä voi olla yksi vastus palanut poikki.

Voiko sen korjata itse, vai pitääkö tilata sähkäri?

Vierailija
5/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö sen itse jostain, jos vastus on rikki? 

Vierailija
6/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri vähän aikaa sitten vaivalla hinkannut uunin kiiltäväksi. Jos tämä on korjattavissa pienellä vaivalla, niin mielellään niin tehdään.

Uudet uunit on sellaisia muovileluja.

AP

Vierailija
7/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Näkeekö sen itse jostain, jos vastus on rikki? 

No mä laitoin sellasen paistomittarin uunin pohjalle, ei tullu samoja lukemia kun uunin lämpötila. Puoliso kans koski kädellä uunin pohjaa, et ei se 200 asteinen pohja kyllä ole jos siihen koskea voi. 

Vierailija
8/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-12  vuotta sitten makso joku yli pari sataa euroa kun ammattilainen tuli vastuksen vaihtamaan. Voi olla hinnat noussu. 

Vierailija
9/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sitä tietää onko noin vanhoihin uuneihin enää edes varaosia tarjolla. 

Vierailija
10/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vastusta uunissa on? 

Eikös tuota voi kiertää laittamalla kiertoilmatoiminnon päälle ja kärsiä pitkittyneestä paistoajasta?

Tuolla voi selvitä vielä monta vuotta.

Vierailija
11/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

10-12  vuotta sitten makso joku yli pari sataa euroa kun ammattilainen tuli vastuksen vaihtamaan. Voi olla hinnat noussu. 

Voihan helvata.

Vierailija
12/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikös tuota voi kiertää laittamalla kiertoilmatoiminnon päälle ja kärsiä pitkittyneestä paistoajasta?

No meillä ainakin vastuksen mentyä uuni ei kuumennu enää n. 120 asteen yläpuolelle. Et saa siinä odotella et pakastepitsat kypsyy ja ranskalaiset rapenee. Ei tehdä pipareita eikä pullaa. Eikä kummemmin laatikkoruokiakaan. Toki sen vastuksen mentyä sitä uunin lämpötilaa voi katsella sillä uunin kestävällä lämpötilamittarilla kuinka lämpimäksi menee. 

Vierailija
13/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruoka-annoksen koko kasvanut? Onko painonnousua sekä vyötärönympäryksen kasvua havaittavissa?

Vierailija
14/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on halpa pikku uuni, on hyvä keirtoilma, neljä vastusta. Yksi meni rikki, niin tilasin Kiinasta kympillä 2 uutta ja itse vaihdoin, ei ollut vaikeaa. Nyt on yksi vastus vielä varalla.

Vierailija
15/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No meillä ainakin vastuksen mentyä uuni ei kuumennu enää n. 120 asteen yläpuolelle. Et saa siinä odotella et pakastepitsat kypsyy ja ranskalaiset rapenee. Ei tehdä pipareita eikä pullaa. Eikä kummemmin laatikkoruokiakaan. Toki sen vastuksen mentyä sitä uunin lämpötilaa voi katsella sillä uunin kestävällä lämpötilamittarilla kuinka lämpimäksi menee. 

Tuon mukaan AP:n uunista ei ole mennyt vastus. Kaikki kypsyy normaalista, mutta kestää tuhottomasti normiaikaa kauemmin.

AP

Vierailija
16/16 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole vanhaa uunia tässä pikakulutusyhteiskunnassa?

Meneekö aina uusiksi keittiörempoissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi