Raidejokeri. Miksi rakennettu noin kauas pohjoiseen?
Näkymä ikkunasta yllätti. Pelkkää metsää ja peltoa suurelta osin. Asuuko noilla Helsingin ja Espoon pohjoisilla alueilla oikeasti niin paljon ihmisiä, että tuollaiselle on tarvetta?
Kommentit (12)
Ihmettelin myös samaa. En oikein hahmottanut reittiä, mutta ikkunasta katsottuna epäilen, että ajoi jostain melko läheltä nurmijärveä. Mm. todella suuria peltoja, ja pilvenpiirtäjät siinsivät jossain kaukana horisontissa.
Vierailija wrote:
Ihmettelin myös samaa. En oikein hahmottanut reittiä, mutta ikkunasta katsottuna epäilen, että ajoi jostain melko läheltä nurmijärveä. Mm. todella suuria peltoja, ja pilvenpiirtäjät siinsivät jossain kaukana horisontissa.
Raidejokerin reitin voit tarkistaa vaikka tästä: https://raidejokeri.info/wp-content/uploads/2019/04/RJ_000_VV_Kartta-Yl…
Tarkoititko "suurilla pelloilla" kenties Viikin seutua? Ei ole ihan Nurmijärven korkeudella.
Idästä tultaessa ensimmäiset kunnon talot taisi näkyä jossain Espoon Vermossa. Kaiken huippu oli kohta, jossa oli pelkkää metsää ja yksi harvaan rakennettu omakotitaloalue, taisi olla Pirjola. Vahvisti kyllä sitä faktaa, ettei kehä 3 ulkopuolella ole elämää.
Seuraavaksi rakennettava Raidehifki tulee etelämmäksi.
Uskokaa tai älkää kantakaupungin asukit että muuallakin pääkaupunkiseudulla asutaan
Vierailija wrote:
Uskokaa tai älkää kantakaupungin asukit että muuallakin pääkaupunkiseudulla asutaan
Böndet ihmettelee sitä mitä netistä näkivät. Kyllä kantakaupungin asukkaat tietävät että raidejokerin reitti suunniteltiin niin että vaikutusalueella asuu paljon ihmisiä mutta itse rata menee puistomaisen ratalinjan sisällä.
Käpylään on mennyt ratikka jo 100 vuotta. Oli aika viedä sivistys myös Oulunkylään.
Vierailija wrote:
Käpylään on mennyt ratikka jo 100 vuotta. Oli aika viedä sivistys myös Oulunkylään.
Haagan kauppalassa oli ratikka 100 vuotta sitten. Nyt se palasi sinne - tosin eri suunnasta mutta kuitenkin.
AP:lle: Katsopa karttaa. Eteläinen linja tuolla välillä on jo olemassa, siellä ajaa metro. Sitten siitä pohjoisempana on meren lahtia joissa ei tietenkään asutusta juuri ole (Vanhankaupunginselkä, Laajalahti, Seurasaarenselkä). Niiden pohjoispuolella on tämä uusi linja joka korvaa bussilinjan ja on kapasiteetiltaan ihan eri luokkaa. Helsingin ongelma on aina ollut että keskusta sijaitsee pienellä niemellä ja poikittaisliikenne on ollut heikkoa. Nyt asia korjaantuu aika hyvin.
Koukkaako linja myös Vantaan kautta?
Tulipa nähtyä... Täyteen ahdetussa vaunussa noin tunti seistiin. Lopputulos se, ettei ratikka edes pysähtynyt Jumbossa. Voi pyhä jysäys. Kitinän ja itkun kanssa soitettiin miehelle, että tulee hakemaan meidät autolla Keilaniemestä kotiin, kun lapsilla päiväuniaika ja makeiset edelleen ostamatta.
No tarve oli varmaan ymmärretty jo aikoja sitten, kun 550-bussit olivat täynnä kun turusen pyssy. Ei se mikään uskon asia ole.