Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen käynnistys cytotec-tableteilla, kokemuksia?

Vierailija
29.12.2006 |

Kuinka nopeasti teillä on lähteneet syntymään? Mikä on ollut alkutilanne ym..?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1cm olin auki. Cytotec kohdunsuulle n. klo 17:20. Ei mitään vaikutusta. Klo 21:30 vesiperäruiske. Muutamia supistuksia alkoi tulemaan, kuitenkin sen verran heikkoja, ettei se mahan päältä mittaava kone huomannut niitä. Vedet meni sitten klo 22:50, tilanne tuolloin sama, eli 1 cm auki. 10 cm auki klo 23:59, vauva ulkona 2 minuuttia myöhemmin.

Vierailija
2/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa sain tabletin 2 pv aikana ja sitten olikin menoa. Supistukset ja lapsivesi meni klo19. ja vauva tuli ulos klo 21.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko tabletteja suun kautta vai kohdunsuulle annosteltuna?

Käsittääkseni molemmat tavat on käytössä.

Minulla edessä yliaikaiskäynnistys, jos vauva ei pian tajua syntyä.. Lääkäri puhui jo, että suun kautta annetaan. Oksitosiinitippaa vasta jos/kun kohdunsuu on kunnolla kypsynyt (mitä lie tarkoittaakaan?).

Vierailija
4/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Saitko tabletteja suun kautta vai kohdunsuulle annosteltuna?

Käsittääkseni molemmat tavat on käytössä.

Minulla edessä yliaikaiskäynnistys, jos vauva ei pian tajua syntyä.. Lääkäri puhui jo, että suun kautta annetaan. Oksitosiinitippaa vasta jos/kun kohdunsuu on kunnolla kypsynyt (mitä lie tarkoittaakaan?).

Vierailija
5/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalvot puhki ja tippaa, se on käynnistys

Vierailija
6/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 42+0 ja 40+6 käynnistykset. Molemmissa sain 2 annosta klo 12 ja 16. Vähitellen supisteli. Kunnolla käynnistyivät eka klo3 ja toinen klo 23.

Eka sitten kestikin, syntyi vasta klo 17. Toinen syntyi jo klo 04 jotain.

Vierailija
7/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limatulppa meni n. 17 tuntia ekan tabletin jälkeen, synnytys käynnistyi siitä parin tunnin päästä. Helppo ja nopea oli.

Vierailija
8/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopea ja oikein hyvät muistot mulle jäänyt cytotec käynnistyksestä.

Vierailija
9/9 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtötilanne oli rv 40+4 ja käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia. Sain ensin klo 12 puolikkaan cytotecin kohdunsuulle ja heti alkoi pienet nipistelyt, kun kohdunsuu alkoi aueta. Ei kuitenkaan mitään varsinaisia supistuksia vielä silloin.

Klo 19 sain toisen puolikkaan kohdunsuulle ja heti alkoivat säännölliset supistukset, joita kesti aamuneljään, jolloin pääsin ponnistamaan 10 minuutiksi, jonka jälkeen vauva oli maailmassa. Oli todella helppo ja mukava synnytys, vaikka olikin käynnistetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi