Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyöläisenä ärsyttää kun... (jatka)

Vierailija
21.10.2023 |

Kun muut ei tajua vuorotyötä.

Ei minulla ole unirytmiä, jonka mukaan heräisin aamulla 7-8 välillä, vaan nukun kymmeneen ellei herätyskelloa ole soimassa. Aina jos vapaapäivälle on sovittu menoa niin aika sovitaan niin että "lähdetään sitten ajoissa" eli joskus 10-11 välillä, mikä tarkoittaa että taas minun on laitettava herätyskello soimaan vapaapäivänä.

Toinen se että yövuoron jälkeinen päivä ei ole mikään "olet kuitenkin kotona" -päivä. En minä voi lähteä sukulaisiin kahville klo 14 jos olen klo 8 päässyt nukkumaan, tätä kun yritän kertoa niin sitten "ei sun ole pakko sillon tulla, tulet sit kun olet herännyt". Niin, tosi kiva juoda kahvit yksin ja ehtiä alle tunti sukulaisten kanssa seurustella kun ovat jo lähdössä ja suurimmat kuulumiset vaihdettu heti saapuessa. Tuntuu että ihmisillä on joku hirveä tarve varsinkin vapaapäivinään päästä kotiin viimeistään klo17, mikään meno tai tapaaminen ei saa venyä iltaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

....kuvitellaan, että ykkösvapaa riittää palautumiseen. Etenkin jos sille jäädään illasta ja palataan aamuun, on kuulemma ergonomista. Onneksi nykyään voi keikkailla.

Vierailija
2/4 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle jos osuu yövuorot kun jollain ois kahvikestit, sanon vaan etten pääse ja sillä selvä. Sit mä en sovi menoja vapaille, jos se ei sovi. Jos mä sovin menot, sitten oon sitoutunu laittaa herätyskellon aikasin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes yhden vapaille sovi välttämättä menoja. En edes mene kissanristiäisiin, vaikka mulla ois aamuvuoro 7-15 ja kissanristiäiset alkais töiden jälkeen. Jos mä vaan haluan raskaan päivän jälkeen mennä kotiin tekee ruokaa ja lepää sohvalle, niin sanon siinäkin tapauksessa, etten välttämättä tule. Moni tuttu kyllä tietää et teen 3 vuorotyötä ja kutsut pitää laittaa ajoissa, jotta ehdin sumplimaan työvuorot sopiviksi. 

Vierailija
4/4 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli aikoinaan epäsäännöllisessä vuorotyössä eli viralliselta termiltään jaksotyössä, tiesi vuoronsa aina kolmen viikon jaksoissa. Yleensä yön jälkeen oli lepo ja kaksi vapaata. Tuosta lepopäivästä hän sanoi aina, että hölmö päivä. Kuvastanee paljon tuon päivän luonnetta.