Mitä omituista naapurisi on tehnyt?
Kommentit (60)
Yksillä naapureilla (omakotitalossa) ei ole verhoja ikkunassa, tai vaan jotkut repsottavat vähän sinnepäin ripustetut jotka ei peitä mitään. Keittiön kaapin ovet repsottaa siellä auki koko ajan. Muutenkin ne hoitaa kotiaan vähän miten sattuu, leikkasivat pensaita ja jättivät ne oksat lojumaan pihalle koko kesäksi, nurtsia leikataan joskus ja jouluna, jotain istutuksia siellä alettiin tehdä mutta nekin jäi vaiheeseen ja jotain astioita lojui siellä pihalla. Ei minua siis mitenkään haittaa heidän touhut, tuo vaan kiinnittää huomion kun eroaa ympärillä olevista taloista selvästi. Meidän aiemmassa kodissa kaupungin vuokrarivarissa tuommoinen taas oli ihan normaalia.
Rikosilmoituksen kotirauhan rikkomisesta, kun ajoin autolla omaan pihaan. Naapurin mielestäolin liian lähellä hänen pihaansa. Siinä oli tuomarille selittämistä, että en suostunut siirtämään autoa muualle, koska se oli omassa pihassa, yli 50 m päässä naapurin tontista.
Oudointa on se, että minua ei esitutkinnassa kuultu lainkaan, koko oikeuskäsittely tuli täytenä yllätyksenä.
Entinen naapuri oli juoppohullu, joka huusi ja ryyppäsi. Sillä ei ollut juuri mitään kalusteita (mies kävi sitä jokusen kerran jututtamassa), joten kämpässä kaikui mukavasti. Sillä oli myös tapana jättää radio täysille huutamaan sisälle ja mennä ulos juopottelemaan. Rivitalossa. Hyvin kuului naapuriin, eli meille, kaikki. Valitettiin vuokranantajalle suunnilleen joka viikko ja välillä soitettiin poliisit kun reihui yöllä, mutta ei siitä mitään hyötyä ollut.
Vierailija wrote:
Muut naapurini ovat olleet suhteellisen normaaleja, mutta yksi kävi kerran kännissä päälle ja hakkasi minut rappukäytävässä. Se häiritsi minua sen verran että muutin pois.
teitkö rikosilmoituksen, miten kävi?
Nyppii yksinään puutarhassaan rikkaruohoja koronamaski päällä. En tiedä pelkääkö tuulen tuovan jostain viruksia.
Vierailija wrote:
Sen ainoan kerran, kun vaimonsa lähti lapsineen lomalle, lähetti minulle viestin, että mitä naapurin rouvalle kuuluu. Minä olin siis sinkku. Juu. En vastannut.
Oltiin siis vain hyvänpäivän tuttuja ja muutama sana vaihdettiin, kun satuttiin naamatusten tämän pariskunnan kanssa. Sen verran oli mies vaivaa nähnyt, että oli ottanut selville puhelinnumeroni.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Muut naapurini ovat olleet suhteellisen normaaleja, mutta yksi kävi kerran kännissä päälle ja hakkasi minut rappukäytävässä. Se häiritsi minua sen verran että muutin pois.
teitkö rikosilmoituksen, miten kävi?
En tehnyt, sillä en uskaltanut. Kannaltani viranomaisruljanssi olisi ollut sekä hyödytön että vaarallinen, sillä kyseinen henkilö olisi melko varmasti kostanut. Perusmuotoisesta pahoinpitelystä ei juuri koskaan saa ehdotonta vankeutta.
Laulaa kännissä ja läpsyttelee läskejään suihkussa. Ääni kulkeutuu todella selkeästi putkien kautta meille. Lisäksi joskus ihan selvästi painii jonkun kanssa niin että kuuluu hirveä rytinä
Yhdet naapurit ovat vanhoja, mies pyörätuolissa ja nainen kulkee rollaattorilla, mutta fyysiseen kuntoonsa nähden ihmeen paljon jaksavat riidellä ja dokata. Monta kertaa viikossa tapasi kuulua riitelyä, avunhuutoja, mäiskäyksiä. Kuulostaa toisinaan siltä, että toinen heittää/tönäisee toisen patteria vasten. Joskus sieltä kuuluu huonekalujen siirtelyä - joku kova esine raapii lattiaa - vaikkapa keskellä yötäkin. Tätä en oikeasti ymmärrä, miksi?? Ja miten he edes onnistuvat siinä? Monta kertaa on poliisit käyneet jututtamassa, ilmeisesti useampikin tässä talossa on pelännyt siellä tapahtuvan väkivaltaa. Nyt meno on vähän rauhoittunut, kun mies kai istui putkassa tai asui muualla jonkin aikaa (poliisit veivät).
Se on musta myös outoa, että useampikin naapuri on täällä porannut illalla myöhään, esim. 21-23 aikaan. Kamala meteli, kenelle edes tulee mieleen hoitaa tuommoiset hommat yötä vasten?
Vierailija wrote:
On aina vihainen ja kuulen selkeästi kiroilua j huutoa mutta yhtä aurinkoa tavatessa 😄
Voisin olla minä. En toki ole aina vihainen, mutta huonona päivänä saatan huutaa kirosanoja, vaikka asun yksin. :D
Vierailija wrote:
Laulaa kännissä ja läpsyttelee läskejään suihkussa. Ääni kulkeutuu todella selkeästi putkien kautta meille. Lisäksi joskus ihan selvästi painii jonkun kanssa niin että kuuluu hirveä rytinä
Älä viitsi. Kukaan ei asuisi talossa, jossa on niin huonot äänieristeet, että pystyy erottamaan läpsytyksen, mikä osuu lihaskudokseen tai rasvakudokseen.
Vierailija wrote:
Yhdet naapurit ovat vanhoja, mies pyörätuolissa ja nainen kulkee rollaattorilla, mutta fyysiseen kuntoonsa nähden ihmeen paljon jaksavat riidellä ja dokata. Monta kertaa viikossa tapasi kuulua riitelyä, avunhuutoja, mäiskäyksiä. Kuulostaa toisinaan siltä, että toinen heittää/tönäisee toisen patteria vasten. Joskus sieltä kuuluu huonekalujen siirtelyä - joku kova esine raapii lattiaa - vaikkapa keskellä yötäkin. Tätä en oikeasti ymmärrä, miksi?? Ja miten he edes onnistuvat siinä? Monta kertaa on poliisit käyneet jututtamassa, ilmeisesti useampikin tässä talossa on pelännyt siellä tapahtuvan väkivaltaa. Nyt meno on vähän rauhoittunut, kun mies kai istui putkassa tai asui muualla jonkin aikaa (poliisit veivät).
Se on musta myös outoa, että useampikin naapuri on täällä porannut illalla myöhään, esim. 21-23 aikaan. Kamala meteli, kenelle edes tulee mieleen hoitaa tuommoiset hommat yötä vasten?
Kyl maar ihminen kotonansa porata saa. Mis muual?
Vierailija wrote:
Vastapäisen naapurin rouva kyttää tekemisiäni ja raportoi niistä.
Miehelleni oli valittanut että minä en tee lumitöitä. Mieheni on eläkkeellä ja minä vielä käyn töissä - kummankohan on järkevää kolata pihaa 🤔
Toisen naapurin rouvalle oli valittanut, etten vie koskaan roskia, vaan mieheni joutuu ne viemään.
Tämän ketjun ensimmäinen outous.
M u r h a s I alastomana jonkun tyypin ja meni sen jälkeen piehtaroimaan etupihan nurmikolle yhä alastomana.
Ei ole tosin enää naapuri.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
On aina vihainen ja kuulen selkeästi kiroilua j huutoa mutta yhtä aurinkoa tavatessa 😄
Voisin olla minä. En toki ole aina vihainen, mutta huonona päivänä saatan huutaa kirosanoja, vaikka asun yksin. :D
Tai minä. Hirveää kiroilua kotona ja änkyröintiä. Kodin ulkopuolella olen yhtä hymyä ja aurinkoa, puhunkin pehmeällä äänellä.
Naapurilla käy kyläs usein yksi nuori komea mies, joka ei ole ainakaan hänen lapsensa. Muita vieraita ei käy. Naapuri on noin viisikymppinen vanhapoika.
Niillä on juorupiiri. Eivät käy toisillaan kylässä mutta aina kun näkevät pihassa jakavat tietoa joistakin muista naapureista. Miksei ne kyläile toistensa luona kun kerran on niin tärkeää puhuttavaa. Huvittaa suuresti tuo :D !
Jäi leskeksi kuusikymppisenä ja ennen kuin kaksi vuotta oli kulunut, oli talossa uusi isäntä, jonka vehkeitä ja auton raatoja piha täynnä. Olisi vanha isäntä ihmetellyt sekasortoa.