Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain ekan haastatteluajan TE keskukseen, mitä siellä pitää olla mukana ja mitä kertoa.

Vierailija
20.10.2023 |

Jännnittää. En tykkää mennä vieraisiin paikkoihin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siellä mitään pidä olla mukana

Vierailija
2/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät vaan fiksulta, siistiltä ja työhaluiselta.

Jos mitään työnteon esteitä ei ole, niin kaikki menee ihan mukavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-keskukset lakkautettiin 2009, joten aika kauan oli kutsukirje matkalla.

Vierailija
4/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Näytät vaan fiksulta, siistiltä ja työhaluiselta.

Jos mitään työnteon esteitä ei ole, niin kaikki menee ihan mukavasti.

Ok kiitti. Ohjeissa oli vaan että tule paikalle. En tiennyt pitääkö ottaa mukaan jotain todistuksia.

AP

Vierailija
5/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle virkailija sanoi puhelimessa aikaa sopiessa, että haastattelu voidaan hoitaa puhelimitsekin jos haluan. On tehty siis niin aina nämä 3 kk välein olevat haastikset ja ne on vaan nopeita muodollisuuksia. Virkailija vaan hihittelee jotain ja ehdottaa jotain paikkoja joihin voin hakea ja sitten sanoo, että jutellaan taas 3 kk:n päästä, kiitos moi.

Kaikki menee hyvin niin kauan kunhan et suostu henkilökohtaisen avustajan hommiin (tämä on minulta ystävän vinkki sinulle).

Vierailija
6/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nopeasti tuo kutsu tuli siitä kun olit ilmoittautunut työnhakijaksi? Yrittivätkö ensin soittaa vai saitko suoraan tuollaisen kutsun?

Itse en ainakaan miettisi itse yhtään, mitä pitää ottaa mukaan. Jos eivät kutsukirjeessä itse ymmärtäneet pyytää haluamiaan papereita/tietoja, on se oma syynsä. En ajattelisi ja tekisi työtä heidän puolestaan. En ottaisi mitään mukaan (paitsi henkkarin) ja menisin vaan. En myöskään kertoisi oma-aloitteisesti mitään, joten jos haluavat tietää jotain, saavat itse kysyä. Sano, että olet valmis ottamaan vastaan kokopäiväistä työtä. Ja sano, että olet täysin työkykyinen, mikäli asiasta kysyvät.

Vierailija
7/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet virkailijalle kimpun leikkokukkia ja rasian konvehteja. Vaihdat sisätossut ja hillitty asuste. Kättelet kaikki virkailijat ja asiakkaat, sekä esittelet itsesi. Vastaat kun kysytään, tuijotat vain sisätossujesi kärkiä. Missään tapauksessa et puhuttele virkailijaa suoraan, vaan kolmannessa persoonassa hän. 

Vierailija
8/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mitään todistuksia. Ei se mikään työhaastattelu ole. 

Vierailija
9/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

TE-keskukset lakkautettiin 2009, joten aika kauan oli kutsukirje matkalla.

No näköjään siinä kutsussa luki TEpalvelut. Kiitos korjauksesta.

AP

Vierailija
10/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtodistuksilla ei nykyään tee enää yhtään mitään, kun kukaan ei ole kiinnostunut näkemään niitä. Nykyään pitää olla suosittelijoita. 

Vierailija
11/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitti kaikista vastauksista.

AP

Vierailija
12/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi isoa vartijamiestä otat mukaan ja nauhurin. Saat huutokuulustelun ja kiristyksen nauhalle. Jos olet juuri jättänyt edellisen työn, ehkei ole vielä sekavana karjuvaa virkailijaa pareineen.

Vierailija
13/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni virkailija hoitaa hakijat ihan vaan liukuhihnatyönä. Ei ne ehdi paljoa kyselemään. Tarjoavat vain jotain paikkaa, johon olet saattanut jo itse oma-aloitteisesti aiemmin hakea.

Vierailija
14/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten nopeasti tuo kutsu tuli siitä kun olit ilmoittautunut työnhakijaksi? Yrittivätkö ensin soittaa vai saitko suoraan tuollaisen kutsun?

Itse en ainakaan miettisi itse yhtään, mitä pitää ottaa mukaan. Jos eivät kutsukirjeessä itse ymmärtäneet pyytää haluamiaan papereita/tietoja, on se oma syynsä. En ajattelisi ja tekisi työtä heidän puolestaan. En ottaisi mitään mukaan (paitsi henkkarin) ja menisin vaan. En myöskään kertoisi oma-aloitteisesti mitään, joten jos haluavat tietää jotain, saavat itse kysyä. Sano, että olet valmis ottamaan vastaan kokopäiväistä työtä. Ja sano, että olet täysin työkykyinen, mikäli asiasta kysyvät.

Juuri noin tulee toimia, ei sinne tarvita kuin henkkarit mukaan ja puhelin, jolla voi kuitata työllistymissuunnitelman samantien. Koska olet työkykyinen ja voit ottaa vastaan mitä tahansa työtä, ovat asiat kunnossa.

Vierailija
15/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole heidän tiedoissaan ennestään, on hyvä idea ottaa cv mukaan, niin siitä on kätevä virkailijankin katsoa mitä koulutuksia ja työkokemusta sulla on, niin pääsee helpommalla, kuin sinulta kyselemällä alusta asti kaikki mitä olet ikäsi tehnyt.

Virkailija kyllä neuvoo kaikki mitä pitää tehdä ja koska, ja häneltä voi kysyä kaikesta jos on joku epäselvää.

Yleensä vain se ensimmäinen kerta pyritään pitämään toimistolla, sen jälkeen virkailija vaan soittaa aina määräajoin mitä nyt laki määrää. Mutta pakko ei koskaan ole mennä paikanpäälle, aina voi sanoa että jos on vaikka liian pitkä matka tai jotain, niin voi tehdä sen ekan kerrankin puhelimessa tai videopuhelulla, temsilla tai jotain. Ja jos on estynyt kun soittoaika on, ilmoittaa vaan että haluat eri ajan.

Vierailija
16/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Juuri noin tulee toimia, ei sinne tarvita kuin henkkarit mukaan ja puhelin, jolla voi kuitata työllistymissuunnitelman samantien. Koska olet työkykyinen ja voit ottaa vastaan mitä tahansa työtä, ovat asiat kunnossa.

Mutta missään nimessä EI kannata ottaa vastaan henkilökohtaisen avustajan tai puhelinmyyjän töitä. Ne on duuneista paskaisimpia.

Vierailija
17/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jäin työttömäksi ja siitä kolmen päivän päästä tuli kutsu johonki alkuhaastatteluun. Rupesin stressaamaan kun en tiennyt mitä ottaa mukaan ja mun pitää harjoitella kaikki puheet etukäteen että onnistuu. Mut jos en tiedä mitä kysyvät niin on vaikea harjoitella.

AP

Vierailija
18/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi henkkarit? 

Vierailija
19/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jäin työttömäksi ja siitä kolmen päivän päästä tuli kutsu johonki alkuhaastatteluun. Rupesin stressaamaan kun en tiennyt mitä ottaa mukaan ja mun pitää harjoitella kaikki puheet etukäteen että onnistuu. Mut jos en tiedä

Se on vaan normaalia keskustelua tyyliin ehkä elämäntilanne, työhistoria, koulutus tms.

Vierailija
20/41 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos et ole heidän tiedoissaan ennestään, on hyvä idea ottaa cv mukaan, niin siitä on kätevä virkailijankin katsoa mitä koulutuksia ja työkokemusta sulla on, niin pääsee helpommalla, kuin sinulta kyselemällä alusta asti kaikki mitä olet ikäsi tehnyt.

Virkailija kyllä neuvoo kaikki mitä pitää tehdä ja koska, ja häneltä voi kysyä kaikesta jos on joku epäselvää.

Yleensä vain se ensimmäinen kerta pyritään pitämään toimistolla, sen jälkeen virkailija vaan soittaa aina määräajoin mitä nyt laki määrää. Mutta pakko ei koskaan ole mennä paikanpäälle, aina voi sanoa että jos on vaikka liian pitkä matka tai jotain, niin voi tehdä sen ekan kerrankin puhelimessa tai videopuhelulla, temsilla tai jotain. Ja jos on estynyt kun soittoaika on, ilmoittaa vaan että haluat eri ajan.

Kiitos, mä mielummin kirjoitan etukäteen mun tiedot kuin kerron, koska en sitte kuitenkaan muista mitä sanoa. Mä stressaan älyttömästi vieraita ihmisiä ja tilanteita vaikka haluan tehdä parhaani.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi