*** TAMMIKUISTEN ti-pe ***
Avaan loppuviikon pinon kun kerran kirjautuneena olen.
Linkkien laiton jätän osaavimmille.
Nyt valmistelemaan töihin ja hoitoon lähtöä.
Mukavaa päivää kaikille!
KainoElvi ja kamu 18+4
Kommentit (47)
Tänään kerhoitu ja voi jessus, kun mua supistelee ja nyt on ollu se yksi kipee supistus joka päivä.. mut en oo neuvolaan soittanut, yritän sinnitellä, pitäis olla rauhaksiin välillä, mut eipä ton uhmakkaan kolme veen kaa voi olla.. :/
Amelie, joo ehkä tulis turhan pitkä kaukalon haku reissu :) No täytyy tutkia tää Pirkanmaan alueen tarjonta, tänään mennäänkin pojan kaa jotain katseleen, pakko päästä hypisteleen vauvasälää!
Minna_J:llä sama rakenneultrapäivä, viikko enää :)
eikkuli onneks selvisit kompuroinnista mahaa vahingoittamatta ja onnittelut puolenvälin saavuttamisesta :) Odotan kans sitä niin paljon ;)
Ahavalle tervetuloa joukkoon!
Nyt syömään noitten miesten kaa, siis pienen ja ison ;)
Emmuli rv 19+2
Jospas sitä jonkun sanan sanoisi itsestäkin,luen kyllä kaikki ketjut,mut aina ei ehdi kirjoitella.
Nyt on tytöt vielä koulussa ja esikoinen röntgenissä isänsä kanssa,loukkasi kätensä ja kuopus ihme kyllä katsoo telkkaria,joten rauha siis=)
Minulla on muutamana yönä ja iltana ollut tajutoman kipeä maha kovettava minuutteja kestävä supistus tai kaksi.Melkein jo mietin että soitan äitipolille.Tuollaisia noin kamalan kipeitä ei ole aijemmin ollut,tuo pahin kesti paljon päälle 10 min!Muutenn tuollaisia on aijemmissa raskauksissa ollut kyllä ,muttei tuollaisen kivun kanssa,liikkumaan ei pysty,ja tiedän että minula on iso kipukynnys...
Sisätutkimustahan minull eei edelleenkään ole ainuttakaan tehty,joten mietin että olis varmaan aiheellista.Lepoa saattavat kyllä määrätä,kuopusta odottaessa äitipolilla miettivät vuodelepoon laittoa,onneksi ei laitettu ja kuopus syntyi 38+2 raskauden mennessä hyvin loppupuolella.Mutta on nää omituisia nää kovettavat supistelut!Maha on kun korispallo,vaikka muuten on vähän löllö!
Närästelyt vaivaa sillointällöin mutta ei vielä pahana.Maha on myös ollut kovalla,eli alkaa nää yleensä loppuraskaudenvaivat aijemmin tällä konkarilla,mutta vielä on pärjäilty.
Meillä on ollut jos jonkinmoista istuinta ja kaukaloa,gracon autobaby ollut niistä paras ostos,ja nyt ostin samanlaisen.Sattui kirparilla vastaan uudenveroinen kaukalo alustoineen ja myyjäkin paikalla ,joten kertoi kaukalon olevan 6kk käytetty,ja hinta vain 40e,niin mukaanhan se lähti.
Minusta 150e on uudesta edullinen hinta,ja käytetyistä maksetaan helposti 100euroakin.
Tuon istuimen jälkeen meillä on sellainen mikä käy 0-18kg,eli noilla pärjää 4vuotiaaksi asti.Eli käytetty n. 8kk ikään asti tuota kaukaloa,senjälkeen lapsi painaa jo niin että kannan mielummin ilman kaukaloa,vaikka meillä on rattaat johon kaukalon saa kiinni.
Painoa on tainnut tulla tälläkertaa vähän enemmän...on herkut maistuneet,hieman hirvittää.Lähtöpainoa oli 4kg enemmän kun esikoisesta 12v sitten,ja nyt tiedän että siirrytään kyllä ihan uusille painolukemille ennen tammikuuta,mutta se nyt ei ole huolista päällimmäisenä.Mihinköhän talvikamineisiin sitä muuten mahtuu??
Mukavaa viikonloppua tammiksille,meillä olis isot synttärijuhlat tiedossa illaksi,mutta katsotaan jaksaako sitä lähteä kemuilemaan ja katsomaan muiden humaltumista...
kimmi ja poju 23+2.Pian jo saavutetaan eka "turvaraja" 24 viikkoa
Töissä vielä olen, vaikkakin ihan kohta pitää suunnistaa pyörän nokka kohti päiväkotia ja pääsen aloittamaan ansaitun viikonlopu vieton. Nyt työviikon jälkeen perjantai tuntuu ihan juhlapäivältä kun kotona ollessa noilla päivillä ei niin väliä ollut.
Mitään kummoista ei kuulu eli varsin huomaamattomasti on tämä raskaus tähän asti edennyt. Maanantaina olisi neuvola, eipä kai sielläkään mitään ihmeellistä tapahdu perusjutut ja sitä rataa. Kun on kotona tuo doppleri niin se sydänääntenkin kuuntelu jännitys mitä yleensä neuvolalta odotti on jäänyt pois. En kyllä enää kotonakaan ole doppleria käyttänyt kovin säännöllisesti, enemmin silloin kun muut lapset ovat olleet halukkaita kuuntelemaan vauvaa.
Kaksi vanhinta lasta olivat kertoneet koulussa opettajilleen, että olen raskaana ja kaksi pienintä ei taas ole päiväkodissa luultavammin hiiskuneet asiasta mitään koska kukaan ei ainakaan ole asiasta mulle mitään kommentoinut. Ensiviikolla alkaa kuusi sellaista jumppaa jossa käy väkeä ympäri kaupungin (mm. nämä lasten opettajia/päiväkodin henkilökuntaa) joten eiköhän asia tule selväksi sitten lopuillekkin.
Sovittiin muuten esimiehen kanssa, että pidän mulle määrätyn viiden päivän pakkoloman ennen äitiysloman alkua, joten jään sitten töistä pois jo 12.12. Ihan kiva kun ehtii sitten tehdä kaikenmaailman jouluvalmistelutkin hyvissä ajoin ja lapsetkin voi jäädä ajoissa pois päiväkodista.
Kaikille leppoisaa viikonloppua!
t: KainoElvi ja kamu 19+0
Ihan vaan pakko kirjottaa kun tuli mullakin puoliväli vastaan :)
Illalla isukin kanssa ulos syömään, kun lapset menevät pitkästä pitkästä aikaa isovanhemmille. Tulisivat jo hakemaan...
Nyt muuten on alkanut pikkuhiljaa tuntua jo mukavalta kolmannen mukulan tulo tähän talouteen. Johtuu varmasti paljon siitä että olo on huomattavasti helpottunut. Järkyn väsynyt olen kyllä ja siihen tuskin auttaa, että yöllä saatan valvoa pitkätkin tovit. Mutta jospa se tästä.
Ensi viikolla sitten rakenneultra. _Tietävätkö Seinäjoella synnyttävät/synnyttäneet, saako sinne viedä lapset mukana???_ Meillä on nimittäin pula lapsenvahdista sille päivälle, enkä pian keksi muutakaan kuin ottaa pennut mukaan. _Joutuuko isukki jäädä ulkopuolelle lasten kanssa ?_ Kun nyt se nimenomaan pääsisi kerrankin mukaan kun on ilta-aika sinne... auks, mikä pulma!
No, hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti :)
t. eikkuli ja masu 20+0 (viikot "paukkuu" kuten armeijassa sanottaisiin...)
Mun sisko soitti mulle tänään ja kerto että hänen lapsilla on todettu enterorokko eli suu ja sorkkatauti vanhalla nimellä, hänen lapsethan oli viime viikonloppuna meillä hoidossa. KÄÄK. Noh sit otin selvää siitä ja kuulema itämisaika on 3-6 pv eli kaiken järjen kanssa sen olis jo pitänyt tulla meille. Ei onneks oo löytynyt mitään...
Mukavaa kun vieläkin tulee uusia mukaan tammiksiin.
Mulla on kanssa välillä ollut aikas kivuliaita supistuksia ja mun täytyy kyllä kysy niistä sit seuraavassa neuvolassa...
Ukko lähtee saunailtaan tänään ja mä jään taas muksujen kanssa kotiin, tylsää...siis välillä vaan pännii kun toinen menee ihan miten vaan..
No ens viikonloppuna ollaan sit melkeen lapsivapaita kun muksut menee mummolaan ja me ulos juhlimaan :)
Mukavaa viikonloppua vaan kaikille
T:Lootuskukkanen ja Aada rv 20+4
Uskallankohan palailla langoille laulelemaan. Olen pitänyt hiljaiseloa kun oli se punktio ja muuta "jännää" tässä..Lueskelemassa muiden kuulumisia olen käynyt, mutta jostain syystä en ole uskaltanut mitään itse sanoa. Oli ehkä sellanen olo että ei uskalla iloita.
Nyt on siis tasan viikko siitä lapsivesipunktiosta ja eilen sain ekat tulokset..Eli niistä näkyi 21,18 ja 13 trisomiat..ja tulokset olivat normaalit! Eli nuo on nyt sitten pois suljettu..Parin viikon sisällä pitäis sitten tulla ne koko tulokset..Mutta nyt uskaltaa jo vähän hengähtää kun on ns. eka etappi voitettu!
Ja sukupuolikin sitten saatiin tietää..Meille tulee TYTTÖ! Taas. Hehehe..Eli neljäs prinsessa taloon!
Olin itseasiassa toivonut kolmen tytöt jälkeen jo poikaa..mutta kun tuli nuo punktiojutut niin tuli ihan syyllinen olo kun oli edes mitään sukupuolta ajatellut. Kumma miten sitä osaakin syyllistää itseään.
Liikkeistä täällä on juteltu..Mulla oli viime viikonlopuna vauvalla rauhallisempi kausi..Eli siinä viikoilla 19+ jotain..Sitä ennen (ja nyt taas) on ollut vilkas. Kaipa ne vauvelitkin pitää lepopäiviä ja ottavat iisimmin :)
Mä taidan olla tän porukan vaivaisin odottaja..Mulla on riesana (jo nyt) kylkituntemukset. Ei varsinaisesti satu,mutta vaihtelevasti molemmin puolin kiristää tai on sellanen rasittunut olo. Mulla oli viime raskauden loppupäässä vähän tällästä tunnetta kun vauva painoi ja potki ylös, mutta että jo nyt?! En voi syyttää vauvaa tästä koska sehän on vielä tuolla alempana..Mutta ehkäpä mä vaan olen niin raihnainen että nää vaivat on nyt etuajassa? En harrasta minkäänmoista liikuntaa, istun aina ihan lytyssä..nukutan kuopusta usein mahan päällä (nykyään sivummalla eli kylkien päällä vauvan yläkroppa) jne jne..eli mulla on aika monta tekijää varmaan tähän . Ois silti kiva tietää onko muilla jo ilmaantunut tämmöstä oiretta? Selkäkin tuntuu olevan jumissa ja haaveilen hieronnasta..Vois tehdä terää!
Neuvola oli kans tällä viikolla..kaikki oli hyvin ja sf oli 16. Silloin oli viikko 19+6 menossa..Eli ihan keskikäyrällä mennään. Sydän äänet kuului hienosti ja syke pyöri siinä 150 kieppeillä..Oma paino on noussut lähtöpainosta 2,6kg..eli kai ihan ok..
Mutta nyt menen ukkelia morjestaa..öitä!
Mamti+ tyttönen 20+2
Huomenta kaikille tammimasuille!
Olen tässä taka-alalla seurannut viestiketjuja, mutten ole saanut vain aikaiseksi vielä kirjoitella.Nyt flunssassa kotona ja esikoispoika tarhassa, joten kerrankin aikaa kirjoitella.Odotan toista lasta (LA 27.1.)ja asutaan täällä pääkaupunkiseudulla.Synnyttämään menen Naistenklinikalle, jossa esikoinenkin syntyi reilu pari vuotta sitten.Synnytyksestä jäi hyvä fiilis, samoin paikasta ja henkilökunnasta, joten en ajatellutkaan muita vaihtoehtoja.
Olo oli todella hirveä alkuraskaudesta ja väsymys vaivaa edelleen.Maha on kasvanut aivan älyttömän nopeasti. En muista milloin esikoisen kohdalla maha olisi ollut näin iso.Saa nähdä mitä se paino tosiaan on.Ekassa raskaudessa painoa tuli 17 kg, mutta se lähti ihan itsekseen pois synnytyksessä ja imettäessä.Lähtöpainokin mulla oli alhainen (49kg), joten ei tosta painonnoususta ainakaan ekassa raskaudessa koskaan sanottu mitään.Sama juttu varmaan tässä toisessakin, toivotaan.OIen yrittänyt myös välttää makeaa, mutta jotenkin on sellainen makeahimo, johon ei auta hedelmät vaan aina silloin tällöin on saatava se suklaapatukka.
Sukupuolesta meillä ei ole tietoa, rakenneultra ensi viikolla.Mies haluaisi kovasti tietää sukupuolen, itse en ole vielä päättänyt haluanko.Kummatkin jotenkin toivotaan tyttöä, koska eka on poika, mutta pääasiahan on, että lapsi on terve. Liikkeitä tunnen yleensä iltaisin, mutta eivät ne vielä niin selviä ole, että koko ajan tuntuisi.Sain lisäksi juuri tietää suru-uutisen tuttavaltani.Heidän kohta syntyvällään lapsella on todettu vasta nyt raskauden loppuvaiheessa, että lapsella on pahoja kehityshäiriöitä.Ei se murehtiminen tosiaan siihen rakenneultraan lopu.
Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Ahava ja vauveli 20+4
p.s. voisikohan joku lisätä mun tiedot odottajien listaan?