*** TAMMIKUISTEN ti-pe ***
Avaan loppuviikon pinon kun kerran kirjautuneena olen.
Linkkien laiton jätän osaavimmille.
Nyt valmistelemaan töihin ja hoitoon lähtöä.
Mukavaa päivää kaikille!
KainoElvi ja kamu 18+4
Kommentit (47)
Tänään taas tasaviikot, kyllä nää tästä menee pikkuhiljaa :)
Liikkeistä.. Juuri kun eilen tuntui ettei tää vaavi oo liikkunut, niin tänään kun tultiin poitsun kaa ulkoilemasta ja syötiin, kävin huilaan ja kokeileen liikkeitä, niin eikös pikkarainen potkaissut muutamaan otteeseen kunnolla mua käteen.. ihanaa, hetkeks saa taas mielenrauhan :)
Ensviikon pe rakenneultra, enää viikko ja vähän yli, niin näkee pikkaraisen :) Ja mieskin myös, jees! On se vaan NIIN ihana tunne katsella sitä siellä!
Emmuli rv 19+0
Oon ollut reilun viikon poissa täältä, kauheesti ollut menoja.
Mua lohdutti se, että Emmulillakaan ei liiikkeitä tuntunut pitkään aikaan, mutta lopulta masussa alkoi tapahtuun. Mä jo ehdin tottua siihen, että kun illalla meen nukkumaan mahassa aletaan möyrimään. Viime to oli kamala vatsakipu ja olin mm. kaupan lattialla kaksinkerroin. Sen jälkeen ei sitten ole tuntunut yhtään mitään. Yhtenä yönä tän takia valvoin, mutta ei se auta mitään. Ens ke sitten näkee ultrassa mikä on tilanne.
Luin just jostain, että ulkopuolelta liikkeet voi tuntea vasta joskus viikolla 28, mutta näyttää siltä, että ainakin Emmuli onnistui tuntemaan liikeet jo nyt.
Meillähän se vaunujen osto meni ihan mönkään. Lopulta sitten pakon edessä ostettiin Teutonia Funit ja tänään sitten tuli liikeestä puhelu, että väri jonka halusimme on lopussa. En uskonut ja soitin maahantuojalle, mutta niinhän se sitten oli. En kyllä ikinä enää osta uusia vaunuja...
Marie ehkäpä rv 18+jotain
Moni muukin huolehtii niistä liikkeistä. Täällä myös aina välillä kuulostelee että tuntuuko mitään ja tuntuu ettei pitkään aikaan oo liikkunu. Sitten taas välillä liikettä tuntuu useammin. Joo, yhtä huoltahan se on positiivisesta raskaustestistä alkaen, ja pahenee vaan.
Ensi viikolla meilläkin se rakenneultra, jos sukupuoli näkyy, niin ehkä sen voisi selvittää. Tytön nimiä olis mielessä, poika kyllä vähän haaveissa kahden tytön kaveriksi. Katsotaan nyt kumpi tulee. Tää on joka tapauksessa meidän viimeinen lapsi, kuten lootuskukkanenkin taisi kirjoittaa. Sama tilanne siis, että sitä vaan koittaa nauttia tästä raskaudesta ihanuuksineen ja kauheuksineen. Synnytystä odotan ilolla ja hyvillä mielin. Se on niin hieno kokemus, että kauhistuttaa ajatus jos joutuiskin sektioon.
Masun koko... niinpä niin. Neuvolassa kävin ja sf-mitta jo 18,5 viikolla 18+2! Eli ei pysynyt edes käyrillä.... aikaisemmissa raskauksissa sama mitta on ollut viikolla 23. Minäkin toivon että tää masun kasvu sitten tasaantuu. Niin ja sitä painoa on tullut 700 g / viikko, nyt jo 6 kg lisää alkupainoon.
Eilen leivoin työpäivän jälkeen koko illan, kun meillä vietetään synttäreitä viikonloppuna. Sitten olinkin ihan kipeänä, iskias alko vaivaamaan ja tänään on masu ollu ihan pinkeänä. Täytynee ottaa rauhallisemmin.
Vai on Emmulillakin sitten jo 19 täynnä, puoliväli häämöttää. Niin se aika rientää.
T.Jaffa rv 18+4
Minäkin nyt olen saanut syysflunssan. Kaveri tartutti. Todella ärsyä, ku yöllä on jo välillä vaikea nukkua, ku pissattaa koko ajan tai Martti myllää, niin nyt sitte riesana vielä se ettei saa mistään reiästä happea. :)
Minä tunnen liikkeitä missä asennossa tahansa ja jos on ollut hiljaisempaa, niin asetun makuulleen ja silittelen mahaa hetken niin kohta tulee "vastaus". Tunnen ne välillä jo käteenkin, mut harmi ku mies ei ole vielä onnistunut metsästämään sitä. Ja helpottais hurjasti tätä metsästystä, jos olisi se mies kotona. :D Työviikko menossa. Reissuhommissa siis ja tällä viikolla aloitti sellaisen rytmin, että viikko töissä ja viikko vapaalla.
Kerronpa teille hassun jutun minkä mieheni päästi suustansa. Kerroin hänelle jossain alkuvaiheessa, että jännä ku valkovuoto on niin lisääntynyt raskausaikana. Nyt eräänä iltana hän luki innokkaana neuvolasta saatua opasta ja tuli huolestuneena minulle,että mulla on varmaan raskausmyrkytys, ku oireena siihen luki, että valkuaista virtsassa. Sekoitti valkovuodon ja valkuaisen virtsassa. :D :D arvatkaa oliko mulla naurussa pitelemistä.
Ajattelin ilmoittautua kansanopiston kestovaippakurssille joka on ensi kuun lopussa. Jos oppisi itsekkin niitä tekemään. :)
Synnytys käy välillä minullakin jo mielessä, vaikken nyt sillai sitä pelkääkkään. Tottakai se jännittää, ku ensikertalainen olen. Mut mua jännittää enemmän pikkuasiat, kuten suolentoiminta synnytyksen aikana, kuin kipu. Ihan tyhmää, mut silti. :)
Mukavaa masujen kasvattelua kaikille!
Amelie ja Martti rv21+1 (oho, nyt vasta tajusin, että tässähän ollaan uudella viikolla!)
Se olikin Dazka joka kertoi, että kolme on maksimilapsiluku eikä lootuskukkanen. Sori
Niin ja se sf-mitta oli siis 18,5 cm.
Jaffa
Liikkeistä on täällä ollut puhetta. Minä olen tuntenut liikkeitä jo useamman viikon ajan, mikä tuntuu itsestäni todella ihmeelliseltä, kun esikoisen kohdalla aloin tuntea joitain _erittäin_ hentoja liikkeitä rv 24+. Mutta viimeksi olikin istukka keskellä etuseinää, nyt takaseinässä.
Tänään köllähdin sohvalle dopplerin kanssa, ja samalla kun kuuntelin sykettä katsoin mahaani - vatsanahassa näkyi ihan oikea POTKU! Ihanaa :)
Meilläkin on nyt vaunuasia kunnossa. Myin esikoisella olleet Brio Kombit, ja ostin käytettynä Emmaljungan City Crossit. Säilytystilat on niin pienet, että täytyy olla mahdollisimman sirot vaunut ja taittuva työntöaisa. Ajattelin kyllä tehdä niin, että vaunujen runkoa säilytän talomme lastenvaunuvarastossa ja kantokopan kannan sitten aina sisälle.
Onko täällä ketään, joka kamppailee painon (tai painonnousun) kanssa? Minulle kyseinen asia aiheuttaa suunnatonta ahdistusta :( Painoa oli jo ennen raskautta ihan liikaa, ja nyt puolessa välissä saldo on +3kg. Vaikka kuinka mukamas päätin, että tällä kertaa paino ei nouse _yhtään_ ennen puolta väliä... Tästähän se painonnousu vasta alkaa. Masentaa.
Jaahas. Pyykit odottavat ripustajaansa ja puhtaat astiat koneessa kaappiin pääsyä.
- PP rv 20+
Että jippii. Sain napattua tukevasti kiinni kaiteesta, joten alastulo ei ollut kovin terävä, mutta kun jalat vain menivät alaspäin niin nytkähdin koko painolle toisen käden varaan -> olkapäässä/kainalossa rusahti ja taitaapa olla etten huomenna saa kättä nostettua :( myös luiskahtanut puoli venähti, joten kinttu on kipeä kankusta polveen saakka... Kävin lääkärillä, nuori mies siellä oli, joka sanoi että lihasvenähdykset tuli, mutta kun tuo olkapään kipu tuntuu nimenomaan nivelessä sivullle päin kättä nostaessa?!
No, kai se on pääasia että vauvan liikkeet tuntuvat ja en tosiaan kovasti tömähtänyt toiselle kankulle, mutta onpa tässäkin ihan riittävästi taas. Heitän kyllä varmasti roskiin ne työkengät, nimittäin ovat melkein uudet mutta tähän asti niistä on koitunut lähinnä harmia, vaikka kalliitkin vielä olivat! Pitoa niissä ei näköjään ainakaan ole yhtään.
Asiasta valoisampaan, voikohan vauvalla olla jo hikka? Välillä nimittäin tuntuu pitkän aikaa "potku" samassa paikassa kuten hikka. Vai mahtaako vauva vaan harjoitella jotain tiettyä raajaa :D Viikon päästä on sitten rakenneultra käytynä.
mutta nyt laittamaan noita tenavia nukkumaan, mies saa kyllä hoitaa kaikki nostelut...
t. eikkuli 19+5
Jospa minäkin taas pitkästa aikaa yrittäisin aktivoitua.
Me oltiin tänään rakenneultrassa ja hyvin kaikki vaikutti olevan. Sukupuolenkin olis kätilö kertonut, mutta ei olla miehen kanssa päästy yksimielisyyteen siitä, halutaanko tietää, joten ei sitten haluttu. Täytyy sanoa, että vähän jäi kyllä vaivaamaan... Mulla on jotenkin tyttöolo ja hiukan ehkä tyttöä toivoisinkin, kun esikoinen kuitenkin on poika. Joten siinä mielessä se sukupuolen selvittäminen olisi hyvä, että voisi valmistautua ajatukseen. Mutta toisaalta eipä ne ultratkaan taida olla täysin varmoja, ja siinä vasta sopeutumista olis, jos ultrassa sanottais väärä sukupuoli ja näitäkin kai on sattunut. No, mutta sukupuolihan on tietenkin sivuseikka vaan, mutta kun ajatukset pyörii jatkuvasti oman navan ympärillä, niin kaikkea ehtii mietiskellä.
Onko kukaan käynyt 4D-ultrassa ja kannattiko se? Me hiukan harkitaan sitä, toisaalta olis kauhean kiva käydä, mutta kallishan se on. Mun ajatuksia hiukan hämärtää se, että meillä neuvolan terveydenhoitaja lähes tulkoon suositteli sitä. Kyseli ollaanko menossa ja kovasti kertoi siellä käyneiden olleen aivan haltioissaan kokemuksesta. Olikohan maksettu mainos :-)
Muuten tänne ei ihmeitä kuulu, vointi on ihan hyvä eikä kovasti mitään vaivojakaan ole vielä ilmennyt. Masukaan ei vielä mitenkään suuri ole, hädin tuskin edes huomaa raskautta vielä. Töissä pitäisi jaksaa muutama kuukausi ja se onkin tällä hetkellä se suurin ongelma, kun motivaatio on miinuksella.
Synnytys on täälläkin hiukan alkanut mietityttämään. Etenkin kun esikoisen synnytys päättyi hätäsektioon, niin jotenkin jännittää, miten seuraava sujuu.
Stiina rv 19
ja voi itku mikä vaiva tuli tänään. Tai siis on mulla ollu jo monta viikkoa "turvoksissa" vasemmalta puolelta häpykumpua ja oon sit ajatellut, että se on varmaan joku sisäinen suonokohju. No tänään sit loman jälkeen (loma loppui viikko sitten) oli tosi tiukka ponnistelu synnyttäjän kanssa (ette uskokaan kuinka paljon kätilö ponnistaa myös!!) niin tunsin ku joku repäsevä kipu kävi tolla vas.puolella ja perkule, nivustyrä!!! Sellanen pingispallon kokonen alue pulpahti ihona alle ja kyllä, oli kipeä. Sain sen kyllä sit melko pian painettua takaisin, mut nyt sit konsultoin yhtä meijän lääkäriä ja sehän sano, et pitäis välttää ponnistelua.. Kiva. Ja että nivustyrä ei parane itsestään vaan lähestulkoon aina vaatii leikkauksen, mutta ei tietenkään nyt raskausaikana jollei se kuroudu ja tuu hyperkipeeks. Sillon jos on kova kiritys ponnistusvaiheessa ja äiti vähän väsyksissä niin sitä alkaa jotenki mukana ponnistamaan. ihan ku siitä jotain apua olis.. Ollaan vaan naurettu, että kätilöillä on varmaan ihan hurjasti kohdunlaskeumia ;-).
Ja toinen vaiva on tää ummetus. Normaalisti vatsa toimii n.5 kerta päivässä (mulla ei tosiaan oo mikään "ujo" suoli) niin nyt se yks kerta maksimi ja seki on eräänlainen työ eli potentiaalinen tyrän pullahdustoiminto. No ainaki tuli selväks etten ala rautaa syömään missään vaiheessa, (se hb kyllä sit nousee loppuraskaudessa)koska en tosiaan halua lisäummetusta!
Sori, että ootte joutunu kuuntelee mun raskausvaivat :-)
Mä taas siirsin neuvolan raskausviikolle 24 (näytin viikolla 7 siellä naamaani ultralähetettä varten) niin se neuvolan hoitsu varmaan ajattelee et mul on jotain salattaavaa ku en millään meinaa tulla ja siirtelen vaan aikoja.. Täytyy kyl mennä seuraavaks ku saan ne äitiysrahakaavakkeet. Mä nyt oletan että oon raskaana edelleen vaikka en liikkeiä tunne koska vatsa kuitenkin kasvaa!
Rakenneultran siirsin niin että se on ens viikolla. Muuten olis ollu huomenna, mut halusin vasta viikolla 20 siihen.
Kattelin just illalla meijän puutarhaa ja tuli vähän tylsä olo ku en oo oikein koko kesänä jaksanu tehä mitään väsymyksen vuoks niin rikkaruohot rehottaa joka puolella ja näyttää hieman villiityneeltä. Nyt pitäis ottaa itteään kiinni ku pitäis järkätä kaveriporukalle syysputuarhakemut muutaman viikon päästä. Meil on joka vuosi johonki vuoden aikaan ollu puutarhakemut. Ne on oikein hauskat, pelejä, grillaamista ja viiniä/olutta.
Jaaha, mies huhuilee saunaseuraa, pitää mennä!
T:Pantsa ja peukaloinen rv 18+6
PinksPinks murehti kolmesta kertyneestä kilosta, mulle on tullut varmaan neljä kiloa, enkä osannut pitää sitä mitenkään pahana. Viikonloppuna tosin kauhistuin kun huomasin, että mun reidet on jo melkein samankokoiset kun mun miehellä.
Pantsa puolestaan murehti puutarhan hoitoa, niin minäkin. Ihan uskomattomalta tuntuu, että tavallisesti energisestä ihmisestä oli koko kesän veto poissa.
Mua muuten harmittaa ihan kamalasti kun ei oo tullut pidettyä mitään raskauspäiväkirjaa, sitä vois olla jälkeenpäin kiva lukea, kun asiat unohtuu niin kovin helposti.
Marie
Mulal on ollut ihan tosi paljon energiaa tänään, nousin poikien kanssa jo 6.30 ja sen jälkeen olen siivoillut kaappeja ja pessyt pyykkiä....
Tietty myös käynyt samalla läpi kaikki vauvan vaatteet mitä löysin kaapeista ja niitä kiikuttanut pesuun...Paljon on poikien vaatteita ja nyt sit jos ultra pitää paikkansa niin täytyy mennä ostoksille!
Pantsa: Ihanaa että meillä on kätilö joukossa odottamassa... voi sinua kun olet saanut tyrän, on varmaan tosi kipee..
Sain tänään tiedon että urakoitsija tulee ens viikolla tekemään meille laminaattilattian ja sehän on tosi ihanaa kun meillä muovilattia entuudesta....Eli ens viikolla alkaa sit mulla rumba huonekalujen siirtämisessä ja onneksi tekevät huoneen kerralla niin saa aina illalla siirrettyä tavaroita pois edestä :) Olen kyllä sellanen sisustushullu et varmaan menee paljon uusiksi kun saa uuden lattian :) ja ukolla varmaan menee hermot mun kanssa....
Nyt kun on ollut se euron tarjous hedelmissä k-kaupassa niin niitä on sit hamstrattu urakalla ja minä sitten tyytyväisenä napostellut niitä karkkien sijaan...moni on puhunut painon noususta, itellä ei hajuakaan onko noussut paljon, odotan seuraavaa neuvolaa joka on 15.9 ja sit saan tietää todellisuuden :) Kotona vaaka rikki...ehkä ihan hyvä asia.
Pantsalle viellä sellasta että älä murehdi kyllä me kaikki kuunnellaan sun juttuja omasta raskaudestasi sitä vartenhan nämä sivut on!!!
T:Lootuskukkanen ja Aada rv 20+3
Voi ei, ihan hirveesti harmittaa Pantsan puolesta! Toivottavasti tyräsi ei äidy pahemmaksi. Tyrää mulla ei ole, mutta ummetuksesta minäkin olen kärsinyt melkein koko raskausajan. Jos ei aamulla pääse vessaan silloin kun kutsu käy, niin peli on yleensä menetetty koko päiväksi.... syön kuituja todella paljon, juon runsaasti vettä jne. mutta ei vaan auta. Nyt sitten rautaakin olen syönyt, eli siis ojasta allikkoon.
Meilläkin ns. puutarha rehottaa, perennapenkki on kamalassa kunnossa ja ruoho leikkaamatta. Ei vaan ole oikein iskenyt. Naapurit ovat varmaan kauhuissaan. ;-)
Täällä on tosi kurja sää, harmaata ja sataa. Mulle on syksyt aina tosi vaikeita aikoja, meinaan vaipua koomaan. Saa nähdä miten tänä vuonna käy. Pitäisikö hankkia kirkasvalolamppu, oiskohan siitä apua?
Tuosta painonnoususta sen verran, että edellisessä raskaudessa en juuri siitä ollut huolissani, ja painoa tuli n. 15 kg, joka sitten lähti imetysaikana täysin ja töihin palatessani olin kevyempi kuin ennen raskautta. Tiedän kyllä, että liika on aina liikaa, eikä ylimääräisistä kiloista koskaan mitään hyötyä ole. Nyt sitten olen yrittänyt sitä vähän "tarkkailla" koska ei voi tietää lähteekö se nyt yhtä helposti. Niin, ja edellisessä raskaudessa neuvolassa ei kertaakaan sanottu, että liikaa olisi noussut. Oliko se nyt tässä ketjussa vai jossain muualla, kun joku kehoitti olemaan stressaamatta ja sanoi, että äidin painosta hössötys loppuu kyllä sitten kun vauva syntyy ja neuvolassa aletaan tarkkailemaan vauvan painoa... no joo.
Curious 19+2
Niin oli pakko tulla kommentoimaan.
Minulla on nyt myös monta viikkoa ollut ongelmana ummetus. Viime yönä istuin neljän aikaan vessassa, ku parin päivän "pidätelty" satsi päätti tulla silloin ulos. Syön melko hyvin kuitua, mut se on ihan hirvee se määrä mitä pitäis syödä. Sain neuvolasta sellaisen oppaan, missä oli, että jopa 60g tarvittais aluksi jos ummetusta on jo. Ja esim 4-viljan puurossa on 3g kuitua. Kuivattujua luumuja pitäis syödä 6kpl, että tulis yks annos kuitua, eli 3g. Eihän siinä ehtis mitään muuta kuin syödä!!! Ja juon ainakin sen kaks litraa vettä päivässä. Ultralääkäri sanoi, että vois ostaa jotain apteekista....dufalacin muistaakseni mainosti. Onko muilla kokemuksia ummetuslääkkeistä? Auttaako ne ja kuinka tujusti? En haluais mitään sellaista lääkettä, että 15minsaa ja on aivotkin paskottu pönttöön. Anteeksi karkea kielenkäyttö. :D Ku en oo ikinä joutunu tän vaivan kaa elämään, aina ollut päinvastoin.
Minä oon kirjoitellu siihen äidille-isälle kierrevihkoon, mikä tuli neuvolasta. Siinä on sitte raskauspäiväkirjaa. Ja vähän kirjoittelin jo eri paperille tietoja ylös vauvakirjaa varten, ku niitäkin on jo kaks kertynyt. :) ehkä tää on tätä ensikertalaisen intoa.
Painosta piti myös kommentoida. Mulla on nyt äitipolin vaakan mukaan tullu 2 kiloa ja neuvolan vaakan mukaan varmaan se kolme. Kotivaaka näytti 3 lisäkiloa aamulla. 7kiloa oli ylipainoo etukäteen, eli yritän kovasti miettiä mitä syö, että ei tulis ylimääräistä. Tai en mää nyt niin kovasti oo miettiny, mut nyt aloin ultran jälkeen miettiin, ku vaavin mahan ympärys oli pari päivää edellä muita mittoja. Hirvee ressi tulee varmasti painosta, jos joku siitä esim neuvolassa sanoo. Nyt on kaikki ollu sillai, että ei mitään paniikkia painosta. Kamalasti tekis mieli suklaata ja sipsiä, mut oon yrittäny niitä korvata hedelmillä yms. Ja kerran viikossa sallin itselle jotain pientä...vaikka suklaapatukka ja vähä sipsii tai jätskii.
Sellaisia tänään....ensi viikolla taas neuvola. Ja maha kasvaa ja möyryää. Yöllä potki vaavi jo navan kohdalla!
Amelie ja Martti rv 21+2
Sellainen vielä tuli mieleen, että onko kellään kokemuksia Graco Autobaby turvaistuimesta? Ku olis 150e tarjouksessa lähipaikkakunnalla uutena siis ja mietin, että ostaako vai eikö. Se ei varmaan enää oo ensi viikolla tarjouksessa, kun mun mies ois täällä kera auton, että kannattaako edes haaveilla ostaa ilman, että testaa autoon? Ja oishan se kiva saada miehenkin mielipide. Mut ku siinä ois nyt se telakkakin, mitä ollaan mietitty. Sitte kyllä mietitty myös sitä, että onko se telakka turhaa rahan menoa, että ku on niin lyhyt aika se, että turvakaukaloa pitää siirrellä. Vuoden ikäisenä pitää kuitenin viimeistään ostaa ihan turvaistuin. Talvivauvalle ois vaan kätevä se telakka, ettei tarvii toppavaatteet päällä vöitä punoa joka kerta.
Amelie
Missä tuo turvaistuin on tarjouksessa ja onko siis 150 egee yhteensä sen jalustan kanssa.. luulis eikö? Kun mun mielestä se maksoi jonkun 130 jossain ja jalusta siihen päälle, niin yhteensä 200 euron luokkaa. Et toi 150 niistä yhteensä ois jees hinta! Mut vastailehan, kun kerkeilet.. Meillä ois käytetty semmonen kiikarissa, mut jos toisaalta uusi tulee melekin saman hintaiseksi, niin uus on aina uus!
Emmuli
hetki rauhaa istua koneella ja kirjoittaa kuulumisia. Yritin jo tunti sitten, mutta tuli pieni kriisinpoikanen ja piti mennä sotkuja selvittämään. Eilinenkin oli yhtä lentoa, ja vaikka välillä ehdin lukemaan kuulumisia, ei millään ollut aikaa kirjoittaa.
Minä myös liityn rakenneultrassa käyneisiin. Puolita päivin lähdin ajelemaan äidin kanssa Seinäjoelle, tarkoitus kun oli yhdistää samaan reissuun käynnit Fazerin leipomolla, tukussa ja Prismassa, kun kerran sinne päin lähti. Ultra oli hieno kokemus, vähän harmitti kun mies jäi vahtimaan pienempiä ja odottelemaan isoja koulusta. Ja koska jo viidettä kertaa tutkittiin, oli meikäläinenkin vähän kärryillä tutkimuksista ja mitä etsittiin. Kaikki näytti siltä miltä pitikin, mitään ylimääräistä/puuttuvaa ei löytynyt. Ja sanoin kätilölle siinä heti alussa, että saa sanoa onko th vai äiti oikeassa, jos jotain ratkaisevaa näkyy. Tutkaili sitten heti pikaisesti ja myöhemmin vähän tarkemmin, kun oli kaikki saatu katsottua ja mitattua. Pään ja vartalon ympärylset vastasivat viikkoja, mutta reisiluuta mitatessaan kätilö alkoi kysellä edellisten lasten pituuksia (painot kun näkyi kortista) ja totesi, että tälläkin kertaa on tulossa pitkä vauva. Reisiluun mukaan viikkoja kun pitäis olla jo 22+. Painoarviota ei sanonut (itseasiassa mulle ei oo koskaan sanottu), enkä huomannut mittojen perusteella tullutta arviota katsoa monitorista, kun puhdistin juuri loput geelit pois siinä vaiheessa. Toivotti vielä lähtiessä tervetulleeksi uusiin tilaviin saleihin synnyttämään. :) Niin, ja tyttöä veikkasi tulevaksi, joten kyllä se th taisi oikein nähdä. Eli en vielä laita tytön vanhoja vaatteita kiertoon, jos vaikka tulisi käyttöä... Ihanaa, jos saatais toinenkin prinsessa!
Seinäjoella oli näköjään tehty äitipolillakin remonttia sitten viime vuoden toukokuun, oli heti aulassa uudet systeemit. Ja ne uudet salit tulee testattua sitten tammikuussa.
No joo, pitää jatkaa hommia. Jalkojen juuressa haiskahtaa sen verran, että olis pesun tarvetta jonkun perä-osastolla...
Äippä ja prinsessa-J? rv 21+0
Meitsi nyt oikein urakalla täällä yksin pyöriny koko päivän. :D
Niin Emmulille, että Ylivieskassa Kone Asunmaa Ky liikkeessä se olis 150e kaukalo+telakka, että ois tosi edullinen. Taitaa olla vähä kaukana teille...synnäristäs päätellen.
Hirveen ressin saan aikaiseksi ku alan pohtiin noita vaunu ja kaukaloasioita. Ku toiset suosittelee toista ja toiset toista. Tänään olen pohtinu, että onko meillä yhdistelmiin ollenkaan tarvetta, mut tulin miehen kanssa juttelun jälkeen, että on. Ku oltais yhdet vaunut saatu ilmaiseksi ja sitte ois myöhemmin vaan ostanu rattaat, mistä saa selkänojan vaakatasoon. Mut sitte aloin miettiin, että ne vaunut ois aika vanhat, että meillä pitää olla kyllä hyvät ja kestävät maastossa ku maastossa, ku talvet pohjoisessa on mitä on. Järki lähtee ku näitä alkaa pähkäileen ja vielä yksin.
Amelie
Eilen kävin neuvolassa siellä onneksi kaikki ok ja sydänäänet kuuluivat hienosti vaikka viime viikolla olin jo monta kertaa soittamassa neuvolaan kun en tunne liikkeitä ja epävarma olo että onko kaikki ok!
Painosta terkka mainitsi, siitä ollut hiukan mieli maassa, suklaa täällä maistunut + kaikki herkut kahvin kanssa. Painoa tullut viikossa siis 480g, nyt lähtöpainoon n. 3.5kg
Odotan ensi viikon ultraa (12.9.) kuin kuuta nousevaa, haluaisin myös nähdä kumpi on tulossa, saa nähdä paljastavatko Hyvinkäällä!
Muuten ei mitään ihmeempää, asuntojen koosta on ollut puhetta eli me asutaan paritalossa jossa 163neliötä ja meitä siis tällä hetkellä 2+2.
Ja olen ammatiltani lähihoitaja ja työskelen ympärivuorokautisessa päiväkodissa lastenhoitajana. Tosin sieltä olen ollut poissa 02/04 lähtien ja paluu ilmeisesti 01/10 takaisin.
T: Minna ja masu 18+6
Eilisestä kompuroinnista huolimatta onneksi ainoastaan olkapää on pahempi. Jalankin huomaa, varsinkin aamulla ja kun tuli nyt illalla käytyä elokuvissa niin pääsi jäykistymään paikat. Mutta hyviäkin uutisia, sain kuulla että työt jatkuu äitiysloman jälkeen :) :) :) Ei asia vielä ole kirjoissa ja kansissa, mutta kun pomot ovat näin keskenään sopineet ja minullekin ilmoitettu niin eiköhän asia sitten ole niin. Tuntuu hyvältä, kun tietää millainen tappelu näistä pätkistäkin aina on. Että se on nyt vain päättää sitten, että kauanko haluan olla kotona, tietysti tilanteenkin mukaan. Miehelle sanoin, että sitten kun tämä vauva osaa juoda piimää nokkamukista (oli meidän prinsessan bravuuri ja piimää menee vieläkin ihan kiitettävästi...)
Joku kyseli gracon kaukalosta, suosittelen lämpimästi jos haluaa helpottaa arkeaan. Enpä ole kuullut että kukaan sitä olisi vielä moittinut? Meillä oli esikoisella britaxin rock-a-tot käytettynä, ihan hyvä peruskaukalo sekin, mutta halusin toiselle tuon telakan mihin istuimen saa vain naksauttaa ja olikin tosi kätevä. Ainoa miinus tuli meillä siitä, että huhtikuussa syntyneelle vauvalle vyöt olivat lyhyet sitten seuraavana syksynä kun piti toppapukua alkaa taas pukemaan (tosin vauvakin oli pullukka). Vaihdoimme sitten britaxin First classiin joka menee 0-18kg (linkki: [http://www.britax.fi/fclass08.htm] ) joka olisi näin jälkeenpäin ajateltuna pitänyt hankkia heti, kun kerran käytössä oli se vanhakin kaukalo ja kaukalon käyttöikä jäi puoleen vuoteen... mutta kun ei sitä voi tietää. tykkäsin tästä tosi paljon. Siihen neiti meni seuraavaan talveen eli viime talveen, jolloin leveys alkoi käydä ahtaaksi toppavaatteissa (oli kädet pystyssä raukka kun sinne ahdettiin), muuten varmaan mahtuisi vieläkin. Nykyisin matkustaa two way elitessä. Esikoinen meillä matkusti kaukalossa reilusti vuosikkaaksi ja sen jälkeen siirtyi tuohon two wayhin ja sen nyt luovutettuaan sisarelleen siirtyi turvavyöistuimeen. Two waytä inhoan selkä menosuuntaan, on tosi ärsyttävä pelata lisävöitten kanssa, mutta naama menosuuntaan menee ihan ok.
Mutta nyt nukkumaan! Äkkiä menee viikot, ja huomenna muuten mullakin puoliväli (tai siis puolen tunnin päästä melkein)!
t. eikkuli 19+6
Liikkeistä: minäkin olen päätynyt siihen loppupäätökseen, että liikkeet tuntuvat vähän sen mukaan missä asennossa toi vauva vatsassa makoilee. Tänään tunsin jopa ekan kerran liikkeittä myös istuessa, joten kyllä siellä vatsassa eloa ilmiselvästikkin on.
Mulla taasen ton liikunnan kanssa on toisinpäin kuni tjw:llä. Nyt kun alun pahoinvointi ja väsymys ovat poissa olen jaksanut liikkua enemmän/tehokkaammin kuin koko kesänä (sinällään hyvä kun osa toimeentulosta on kiinni liikunnassa tuntiohjaaja kun olen). Saas nähdä mikä tilanne on joulukuussa kun viikkoja on reilusti enemmän ja olokaan ei varmaan ole yhtä ketterä kuin nyt.
Mulla synnytyksistä on jäänyt niin positiivinen muisto etten sitä mieti/pelkää. Mitään uniakaan en ole vielä nähnyt tai sitten vaan en niitä muista kun tuntuu muutenkin, että nukun yöni nykyisin kuin tukki (vaikkakin tällä viikolla olen jostain kumman syystä herännyt jo kuudelta joka aamu vaikka mikään pakko ei olisi ollutkaan).
Nyt keittämään kahvit ja laittamaan lapsille ruokaa
Jaksamisia kaikille!
KainoElvi ja kamu 18+5