Millaisia asioita on hyvä ottaa huomioon keittiössä jossa ei ole yläkaappeja, säilytystilan suhteen?
Niin, päätös on jo tehty että yläkaappeja ei tule, mutta onko jotain seikkoja joita olisi hyvä ottaa huomioon yläkaapittoman keittiön toiminnoissa?
Kommentit (74)
Vierailija wrote:
Suurin osa ihmisistä haluaa ne yläkaapit. Säilytystilaa on usein liian vähän muutenkin.
No mä en halua. Kauhea haloo nyt tällaisesta asiasta😄 Ap
Vierailija wrote:
Semmoinen provo tällä kertaa.
Aika vähästä provosoidut jos koet että tämä aloitus on provo. Ap
Kannattaa ottaa huomioon se, että laatikoiden korkeutta ei voi säätää, joten pitää miettiä mihin saa säilöön ne asiat, jotka eivät laatikkoon korkeuden puolesta mahdu.
Laatikoihin kannattaa hankkia hyvät sisukset esimerkiksi ottimille ja esimerkiksi maustepusseille/vitamiineille jne.
Vierailija wrote:
Kannattaa ottaa huomioon se, että laatikoiden korkeutta ei voi säätää, joten pitää miettiä mihin saa säilöön ne asiat, jotka eivät laatikkoon korkeuden puolesta mahdu.
Laatikoihin kannattaa hankkia hyvät sisukset esimerkiksi ottimille ja esimerkiksi maustepusseille/vitamiineille jne.
Kyllä. Eri korkuisia vetolaatikkoja on suunnitteilla. Ruokakomeroon tulee sellaiset hyllyt joiden hyllyväliä on mahdollisuus säätää. Ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Alaosa laatikoita, ei kaappeja. Ja vain sen verran tavaraa, kun sitten siihen keittiöön mahtuu, eli noin puolet siitä, mitä yläkaapilliseen keittiöön menee. Itse en kyllä tajua tuota ”ei yläkaappeja” -ideaa. Ihan älytöntä tilanhukkaa.
Puolet? Ei meillä yläkaappeja mahdu samalle alalle mitä alakaappeja mm ikkunoiden vuoksi. Tuossa ruokakomerossa tulee olemaan hyllymetrejä enemmän kuin entisissä yläkaapeissamme. Ja tietenkin tavaraa sen verran mitä mahtuu. Ap
Älä mua usko. Mutta me rempattiin keittiö niin, että kattoon saakka ulottuvat kaapit korvattiin noin 30cm katosta kaappeihin. Se määrä tavaraa mikä ei enää uuteen keittiöön mahtunutkaan, oli ihan käsittämätön. Ja tuossa jo korvattiin laskutilaa täyskorkeilla kaapeilla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaikki ruoka, minkä muuten laittaisit yläkaappeihin, päätyy alakaappeihin, ja kaikki koneet jotka olisivat olleet alakaapeissa, pitää tunkea jonnekin muualle. Itse en tykkää. Yläkaapittoman keittiön pitäisi olla joku messuhallin kokoinen jos kaappeihin olisi tarkoitus mahduttaa normaalin keittion varustus.
Meille tulee ruokakomero jonne laitetaan kuiva-aineet yms ruokatarvikkeet sekä isot laitteet. Ap
Tiskikone, jääkaappi ja pakastin ruokakomerossa???
Tuossako todella tarkoitettiin tiskikonetta, jääkaappia ja pakastinta?? Oletin tietenkin että puhutaan yleiskoneista tms.
Ap
"isot laitteet"?
Epäergonomista kumarrella ottamaan joka ikistä tavaraa alhaalta.
On otettava huomioon jatkuva harmitus ja alettava suunnitella ruokahuonetta oven tai liukuovien taakse. No eipä siinä, kokeilkaa nyt tuota ja laitatte sitten seuraavaksi oikean keittiön.
Oikeesti kukaan joka tietää suunnitelleensa hyvän keittiön ei kirjoittele tänne jälkimietteissä. Tiedät itsekin että hutipäätös. Toimiihan ne avohyllyt muissa huoneissa paitsi keittiössä. Koti ei ole kuvauksellista elämää vaan elämää. T. Sisustussuunnitteluja
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi aloitit ketjun, kun tyrmäät kaiken, mitä ehdotetaan huomioon otettavaksi?
Ei tässä ei ole tullut juuri mitään huomioita siihen säilytystilan toimintoihin liittyen. Ap
Sehän riippuu onko leipäkonetta, munankeitintä, soodastremia jne. Riittääkö kaapit tarpeisiisi? Vai tosissaan kanteletteko ne sinne ruokakomeroon ja aina takas?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Suurin osa ihmisistä haluaa ne yläkaapit. Säilytystilaa on usein liian vähän muutenkin.
No mä en halua. Kauhea haloo nyt tällaisesta asiasta😄 Ap
Eihän se meille haloo ole. Ei me sun keittiötä käytetä, vaan sä käytät itse. Ja tiedät mitä itse haluat, kai.? Mitä sä siis kysyt meiltä? Ai että mitäs alakaapit? No älä laita. Kantelet kaikkea sinne ruokakomeroon ja takas.
Vierailija wrote:
Kumarteluun kyllästyy ja aina lähtee paidan helma pois housuista ja sitten selkää palelee.
OT, mutta tämän takia on keksitty
–korkeavyötäröiset housut
–mekko
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaikki ruoka, minkä muuten laittaisit yläkaappeihin, päätyy alakaappeihin, ja kaikki koneet jotka olisivat olleet alakaapeissa, pitää tunkea jonnekin muualle. Itse en tykkää. Yläkaapittoman keittiön pitäisi olla joku messuhallin kokoinen jos kaappeihin olisi tarkoitus mahduttaa normaalin keittion varustus.
Meille tulee ruokakomero jonne laitetaan kuiva-aineet yms ruokatarvikkeet sekä isot laitteet. Ap
Tiskikone, jääkaappi ja pakastin ruokakomerossa???
Tuossako todella tarkoitettiin tiskikonetta, jääkaappia ja pakastinta?? Oletin tietenkin että puhutaan yleiskoneista tms.
Ap
"isot laitteet"?
Niin, isot laitteet. En miellä esim jääkaappia ja pakastinta sellaiseksi jotka olisi erityisesti vain alakaapissa olevia? Tiskikonekin meillä on erillinen, ei missään alakaapissa, työtason alla toki. Ap
Vierailija wrote:
On otettava huomioon jatkuva harmitus ja alettava suunnitella ruokahuonetta oven tai liukuovien taakse. No eipä siinä, kokeilkaa nyt tuota ja laitatte sitten seuraavaksi oikean keittiön.
Mikä jatkuva harmitus? Ruokahuone oven taakse, miksi? Meillä on keittiöstä erillinen ruokailutila kyllä. Ovea ei ole välissä eikä ole suunnitelmissakaan. Ap
Vierailija wrote:
Oikeesti kukaan joka tietää suunnitelleensa hyvän keittiön ei kirjoittele tänne jälkimietteissä. Tiedät itsekin että hutipäätös. Toimiihan ne avohyllyt muissa huoneissa paitsi keittiössä. Koti ei ole kuvauksellista elämää vaan elämää. T. Sisustussuunnitteluja
Yksi avohylly. Varsinainen sissustussuunnitteluja varmaan oletkin. Ap
Haaveilen myös ainakin osittain yläkaapittomasta keittiöstä, koska tavaraa on niin vähän, ettei niihin oikein ole laitettavaa. Alakaappeja taas pitää olla jonkin verran ihan jo lasku- ja työtasojen takia, joten tavarat on sama laittaa niihin. Yläkaapittomassa keittiössä olisi jotenkin kivempi laittaa ruokaa, kun ei tarvitsisi kokkailla siellä ahtaassa "välitilassa".
Mua mietityttäisi täysin yläkaapittomassa keittiössä eniten astioiden kuivauskaapin sijainti, koska sitä ei oikein voi laittaa alas. En kyllä tiedä käyttääkö kaikki sellaista enää, jos on joku kuivaava pesukone.
Mikrot on myös nykyään usein integroitu yläkaappeihin, joten jos mikroa käyttää, sille pitää varata aika paljon pöytätilaa. Mikro alakaapistossa ei kuulostaisi toimivalta.
Itse tykkään, että on kätevää kun tavarat on yläkaapeissa juuri sen tason yläpuolella, missä leipoo tai valmistaa ruokaa. Siitä vaan nostaa jauhopussin tai maustepurkin pöydälle ja takaisin kaappiin. Alalaatikkoja availlessa pitää itse aina siirtyä siitä laatikon edestä. Erillistä ruokakomeroa en ainakaan haluaisi, jos sieltä pitäisi jokainen pussi tai purkki käydä erikseen noutamassa työtasolle.
Olen asunut kahdessa asunnossa jossa oli yläkaapiton keittiö eikä ikinä enää. Vaikka kuinka oli saareke lisäämässä säilytystilaa niin ei, yläkaapittomuus on yksinkertaisesti epäkäytännöllistä.
Ap