Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viitsittekö yksinäiset sinkkuihmiset laittaa kotia nätiksi?

Vierailija
20.10.2023 |

Tai onko ihan turhaa?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mikään siivousintoilija mutta sen verran siistiä on että viihdyn kotona erinomaisesti. Nopeasti tän sais edustuskuntoon :)

N

Vierailija
22/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin laitan asunnon nätiksi. Minunhan täällä kuului viihtyä. Jounakin laitan kuusen ja koristelen nätiksi, ostan paljon kukkia, vaikka vieraita käy harvakseen. Mutta on ihana viettää joulua kauniissa kodissa, nautin eniten juuri kauniista kodista hyvän ruoan lisäksi jouluna. Ja kivempi kutsua ystäviä kylään, kun he ihastelevat yhteen ääneen mun kotia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi. Muuton jälkeen olin innoissani sisustamassa asuntoa, mutta sitten se jäi kesken. Ihan sama, ei tämä kumminkaan olisi riittävän hyvä asunto. 

Vierailija
24/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin siedettävä ja siisti, ei täällä suku käy koska olen köyhä. Nuorempana tein aina joulukoristelut.

Vierailija
25/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se on parasta, kun saa laittaa kaiken juuri niin kuin itse haluaa ja pysyy siistinä, kun ei ole muita sotkemassa. Saa hankkia kotiinsa just sitä mitä haluaa eikä tarvii tehdä mitään kompromisseja. Olin melkein 30 vuotta parisuhteessa ja en enää koskaan suostu muuttamaan kenenkään kanssa yhteen. 

Vierailija
26/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi en laittaisi. Ei kai sitä muille kuin itselle laiteta vaikka olisikin perhe?

Vierailija
27/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ihmeen kysymys tuo on? Totta kai laitan koska mähän täällä asun enkä mä tätä muiden mieliksi sisusta ja pidä siistinä!

Vierailija
28/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi se olisi turhaa? Tottakai kotini on laitettu mieleiseksi. Mitään miestä en tänne ota sotkemaan.

N33

Miksi et ota miestä, jos koet itsesi yksinäiseksi? Vai etkö olekaan yksinäinen?

Miksi ajattelet, että ilman miestä olisi yksinäistä? Ei todellakaan ole. 

Vierailija
29/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn kotona työpäivän jälkeen ja viikonloput. Minulle on erittäin tärkeää, että kotini on siisti. Sisustettu minun makuun. Liikaa tavaraa ei saa olla. 

Olen asunut yksin jo pitkään. 

N48

Vierailija
30/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yksinäinen, mutta sinkku olen. Parisuhteessa oli hankalaa ja usein raskastakin pitää koti järjestyksessä, siistinä ja viihtyisänä. 

Jouduin nimittäin tekemään sen useimmiten yksin. Nyt ilman miestä koti pysyy siistinä paljon vähemmällä vaivalla.

Ja omaa kotia on niin kiva sisustaa ja pitää siistinä kun kukaan ei ole sotkemassa. Ja ei tarvitse siivotessa katsella kun toinen vaan makaa sohvalla.

31/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi se olisi turhaa? Tottakai kotini on laitettu mieleiseksi. Mitään miestä en tänne ota sotkemaan.

N33

Miksi et ota miestä, jos koet itsesi yksinäiseksi? Vai etkö olekaan yksinäinen?

Eipä me naiset yksinäisyyttä koskaan koeta. Katsos seuraa saa ihan aina. Omaan kotiin ei mitään äijiä oteta. Asumaan.

Vierailija
32/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

33/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ole yksinäinen, mutta sinkku olen. Parisuhteessa oli hankalaa ja usein raskastakin pitää koti järjestyksessä, siistinä ja viihtyisänä. 

Jouduin nimittäin tekemään sen useimmiten yksin. Nyt ilman miestä koti pysyy siistinä paljon vähemmällä vaivalla.

Ja omaa kotia on niin kiva sisustaa ja pitää siistinä kun kukaan ei ole sotkemassa. Ja ei tarvitse siivotessa katsella kun toinen vaan makaa sohvalla.

🙌 Ihan täysin juurikin näin. Ei äijiä loisimaan.

Vierailija
34/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yritän parhaani, mutta kieltämättä asiat jää monesti puolitiehen. Työttömänä ei ole rahaa ja se tietenkin on este. Aina ei jaksa tai viitsi myöskään siivota tarpeeksi ja kamat ovat sitten vähän missä ovat. Kyllä täällä siistinä ja järjesteltynä olisi ihan kotoisaa, mutta sellaista tilannetta ei jatkuvasti ole. 

Itse olen myös työtön raha tai paremmin rahan puute on toki monessa kohtaa rajoittaa toimintamahdollsiuuksia valintoja ja päätöksiä. Mutta vähintään yhtä suurii ongelma on, joka hiipii tai tiedostan hiipivän pikkuhiljaa, jollen pidä varaani on se, että vähävaraisena ei jaksa enää välittää ja huolehtia enää niistäkään asioita, mistä minusta pitäisi jokaiaen perusterveen  jaksaa, kuten omasta puhtaudesta ja siisteydestä mutta myös siitä, etä oma (asuin)ympäristö on kyllin puhdas ja siisti, niin että tavarat ovat suunnilleen paikallaan, eikä ainakaan isompia sotkuja ole, vaikka kaikkea saisi tai pitäsikö sanoa joutuisi katselemaan paljossa yksin, toivon mukaan ei ksokaan yksinäisenä. 

Vierailija
35/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy myöntää, että en ole sinkku, mutta asia koskettaa siinä mielessä, että vietämme miehen kanssa pitkiä aikoja eri osoitteissa - minä mökillä, mies kotona - ja päinvastoin. Eli saatan olla esim. kuukauden päivät yksin kaupunkiasunnossamme (tai mökillä, mutta siellä sisustusta ei voi harrastaa samalla tavalla). Ja silloin nimenomaan pidän kotia sievänä! Laitan kaikkea kivaa ja nättiä ja tunnelmavalosarjoja, pöytäliinoja, pikkuvalaisimia, tarkat sisustustyynyt yms. Sitten katson telkkarista iltasarjaa kynttilänvalossa ja takkatulen loimussa yksin, nautiskelen jotain omaa herkkua... Sitten taas kun miehen kanssa ollaan samassa osoitteessa, niin ei kiinnosta se yhtään. Jotenkin se... laimenee. Hyvä kun jaksan imuroida pahimmat murut pois. Tai ei vaan kiinnosta pätkän vertaa laittaa mitään sisustusjuttuja. 

Vierailija
36/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kun nykyinen naisystävä tuli ensimmäisen kerran käymään minun luona, niin sanoi heti ekana että tämä ei näytä ollenkaan ja tyypilliselle poikamiehen asunnolle. Itse pidän että tavarat on järjestyksessä eikä asunto ole likainen. Myös pieni estetiikka kodin tavaroissa ja huonekaluissa antaa mukavampaa tuntua kotiin. Se luo viihtyisyyttä. Käyn työssäni paljon ihmisten asunnoissa, ja yhtä lailla niitä kaaos ja sotku kämppiä on niin naisten kuin miestenkin asunnoissa. Myös niitä siistejä. Eikä voi sanoa että se on sukupuolesta kiinni. Yleisen elämänhallinnan tason näkee rehellisesti sanottuna jo eteisessä.

M53

Vierailija
37/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 wrote:

Vierailija wrote:

🙌 Ihan täysin juurikin näin. Ei äijiä loisimaan.

Niin. Naisethan eivät ole koskaan sotkuisempia kuin miehet...

Vierailija
38/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla se turhaa voisi olla , kun yksinäisen sinkkuihmisen koti PYSYY nättinä, kun ei siellä ole ketään muuta sotkemassa?

Vierailija
39/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai viitsii laittaa. Kyllä mun luona vieraita käy ja muutenkin, vaikka sinkku oonkin :) Kauniit esineet ja asiat on mulle ainakin yks osa hyvinvointia.

Vierailija
40/56 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tietysti. Harvemmin kai miehen vuoksi kotia laitetaan muutenkaan, harva piittaa pätkän vertaa siitä mille koti näyttää. Olen parisuhteessa, mutta minulla on oma koti, jonka olen laittanut mieleisekseni. Mies taas saa sisustaa omansa kuten parhaaksi näkee. On onneksi tosi siisti niin aikaa on yhtä kiva viettää molempien luona.

Parisuhteessa oleva yyhhoo jonka Ei taloudellisesti kannata asua yhdessä koska muuten tipahtaa kelan tuet.

I know. Kai sekin sitten jonkinlaista vastuuntuntoa on.

Malja sille! 🥂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä