Synnytyksen jälkeen ensimmäiset kuukautiset
eli milloin teillä on alkaneet ja kuinka runsaina? Mulla alkoi viisi viikkoa synnytyksestä ja tosi runsaina ja ne alkoivat viikko sitten ja vieläkin vuotaa,onko normaalia?
Kommentit (5)
silti menkat alkoivat kun vauva 5 kk. Ihan samanlaiset kuin ennen lasta, epäsäännöllinen pitkä kierto kuten mulla on aina ollut n. 40-50 vrk ja n. 5 vrk. eikä mitenkään runsaat/niukat.
(Jos vuoto kestää kovin kauan voisi olla hyvä käydä lekurilla? Kaverilla alkoi 11 kk synnytyksestä, kun oli kestänyt 2 viikkoa meni gynelle, niin tuli käsky lopettaa imetys, on hormonit kuulemma sekaisin ja imetyksen jatkaminen saattaa olla haitaksi. Sai lyhyen pillerikuurin normalisoimaan hormonitasapainon.)
Mulla ekat tuli kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä. Ne oli tosi ihmeelliset. Ei kunnon vuotoa ja sitä kesti pari viikkoa. Seuraavat menkat tulikin sitten normaalia pidemmän kierron jälkeen ja ne on runsaat ja tuntuvat kestävän pidempään kuin ennen.
mulla taas alkoi menkat kuukaus imetyksen lopetuksesta, noin kolme ja puol kk synnytyksestä. Olivat hyvin kummalliset, eka päivä tosi niukkaa tiputtelua, toinen päivä hiukkasen normaalimpaa vuotoa ja sitten kolmantena päivänä olivatkin jo tipo tiessään..
Normaalisti menkat kestänyt mulla 6 päivää ja vuoto ollut suht normaalia.
Ilmaisesti hyvin yksilöllistä tuo menkkojen pituus ja vuodon runsaus synnytyksen jälkeen..
-MeiMii-
poika vähän yli 6kk eikä menkkoja näy eikä kuulu. Täysimetyksellä mentiin tuohon puoleen vuoteen ja edelleen imetän usein. Mutta olisin silti jo olettanut, että menkat olis alkanut. Ja olen tehnyt pari raskaustestiäkin silloin tällöin vain varmistaakseni, etten ole raskaana (harmi).
synnytyksestä. Imetin yli vuoden.