Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lievittää yksinäisyyden tunnetta iltaisin ja aamuisin?

Vierailija
20.10.2023 |

Päivisin on helpompaa kun on työ, harrastukset ja muut tehtävät. On helpompi kontrolloida ajatuksia ja tunteita kun voi keskittyä tekemiseen, ongelman ratkaisuun ja tuloksiin ja vaikka sitten viihteeseen. Hiljaisempina hetkinä tehtävien välillä päivällä voi ottaa levon kannalta, latautumisena, palkkiona aikaansaamisesta ja valmistautumisena seuraaviin juttuihin eikä vaivu epätoivoon. Se hiipii sitten illalla kun hiljentyy nukkumaan ja iskee aamulla herätessä vasten kasvoja ennen kuin päivä lähtee käyntiin että tänäänkään ei ollut tai ole yhtään aidosti merkityksellistä henkilökohtaista ihmissuhdetta. Puhelin ei soi eikä tule viestejä. Suunnittelen ja elän elämääni yksin. Jos kuolisin yöllä sänkyyni kukaan ei huomaisi eikä välittäisi. Työpaikalla minut vain korvattaisiin toisella. Kukaan ei osaisi sanoa millainen olin ihmisenä. Olen yksin ja vain itseni varassa.

Mitähän voisin tehdä että nukahtamisen odottelu ja aamulla herääminen olisivat mukavampia? Olen kokeillut musiikkia, mutta en pysty nukahtamaan jatkuvassa äänimaisemassa. Lääkäri olisi halunnut antaa masennuslääkkeet. On turha ehdottaa tunteen äärelle pysähtymistä, koska olen ollut jo niin kauan yksinäinen että olen ehtinyt miettiä asian puhki ja pahki. Sen miettiminen vain lamaannuttaa enkä halua jättää elämää kokonaan elämättä siksi että olen yksinäinen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyydy kohtaloosi

Vierailija
2/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

tyydy kohtaloosi

Niin tyydynkin ja kyselen apuja miten se onnistuu parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö esim, netissä löytämään juttuseuraa?

Vierailija
4/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla viinaa ja Vauva-palsta. Aamutuimaan Vauva-palsta ja kuuma kahvikupponen.

Vierailija
5/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä oikein kunnon känni aamusta. Siis ei mitään tissuttelua, siitä tulee vaan melankoliselks. Kunnon kaatokänni, ja kato mitä mieltä oot. Lähe sit ehkä paikalliseen, jos ne päästää sut sisään.

Siitä tilanne lähtee sitten purkamaan itse itseään. Toimii joka kerta.

Vierailija
6/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Ihan jaskaa. Valitettavasti ei ole itselläkään tähän mitään ratkaisuja. Vkl yritän yksin käydä siellä täällä jotta jotain tekemistä 

Rentoutuksia kuuntelen iltaisin jos olen stressaantunut. Esim youtubesta kaikki on hyvin tai pitkä unirentoutus

Vierailija
7/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti väsymys illalla voi aiheuttaa tuota. Ja voitko vaikuttaa itse päivien sisältöön ja aikatauluun, ettei joku muu aina määrää. Onko ohjelmaa jo liikaa päivällä ja uupuu huomaamatta. Illalla voi ottaa kivoja kirjoja selailtavaksi (karttakirja?) ja jos varaa aikaa vähän siihen. Aamulla myös heräämisprosessi voi aiheuttaa mielialajuttuja (väsymys) ja verensokeri voi olla alhaalla, myös suola. Ellei ole koholla ollut. Ehkä elimistö elpyy kun juo vähän ja ottaa leivän tms. Ehkä voi kuunnella hetken meren aaltoja illalla (se ei ole levoton musiikki?) tai muuta sellaista, miksei herätessäkin jokin videon puheääni. Voi miettiä kohottavia ajatuksia. Maapallolla ei ole yksin, ehkä kohtaa mukavaa juttuseuraa tai sukulaisia jos löytyy - soittele joskus vaikka äidille jos on tai joku. Onko ympäristö kiva vai kolkko. Kylmä ilmasto voi vaikuttaa ja ilman ionit. Oletko kokeillut välttää puhelinta hieman ja siirtyä langalliseen koneeseen kotona. Sähkömagneettisuus joskus vaikuttaa ihmisiin, koneäänet tai ruudun valo. Pimeään aikaan on keinovaloja joka paikassa ja niissä on tietty välkkymistaajuus. Tutki itse mikä toimii positiivisesti ja mikä ei, tee päätelmiä.

Vierailija
8/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkätyyppinen ihminen olet. Minkälaista seuraa haluaisit. Missä se voisi olla. Siis ne fiksut ihmiset. Ja mikä taas ei toimi. Entä ulkomaiset keskusteluryhmät.

Vierailija
9/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäys. Joskus huomasin että sisustuksella ja materiaaleilla on myös merkitys. Entä puu, kivet, värit jne. Missä viihtyy itse parhaiten? Entä sisälämpötila, onko liian viileä syksyisin, talvisin ja keväisin. Onko lämmin vaatetus tai joku lempitee, muu juoma. Entä minkä kokee eläväksi elementiksi ympäristössä tai kotona. Joskus luonnoneläimet tuovat hauskuutta ympäristöön. Somessa moni ei uskalla sanoa moi, mutta yhdistääkö jokin aihealue muihin tai sitten jokin toinen. On messutapahtumia niissä, ainakin kerran vuodessa. 

Vierailija
10/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinit, marjat, hedelmämehu. Proteiini. Pieni ulkoilukävely ajoissa luonnon lähellä, ettei istu työpaikalla tai koulussa pelkästään sisällä. Jos on liian hankalat matkat eestaas, se vie ehkä energiat. Liika liikkuminen voi myös vaikuttaa verensokerin tasoon ja jaksamiseen, että ei tuokaan kaikille energiaa. Entä hormonitasapaino, joillakin se vaikuttaa jos jotain hormonia puuttuu ja toista on liikaa.

Vierailija
11/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen nettideittailua.

Tinder, bumble, okcupid, badoo, facebook dating

Vierailija
12/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hakeudu seuraan?

Vierailija
13/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena mulla auttoi netissä juttelu. Juttelin tosi monen ulkomaalaisen miehen kanssa, jotka eivät koskaan edes kyselleet minulta mitään kuvia itsestäni, vaan ihan pelkän kasvokuvan tai pari minusta näkivät. Älykkäitä miehiä ja hyviä keskusteluja. Hauskaakin oli. Juttelin joidenkin kanssa jopa vuosia putkeen, ihan joka päivä tai lähes joka päivä. Tosin kehenkään heistä en enää pidä yhteyttä, mutta muistelen ikuisesti lämmöllä. 

Vierailija
14/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toimii vaan näteillä.

Tavismamma saa vaan siipeensä tuolla ja tulee kahta kamalampi olo, kun vuosikausiin et kelpaa kellekkään ja nätimmät kaverit kehuu kun viestejä tulee ovista ja ikkunoista. Kunpa en olisi ikinä käynytkään noissa :(

Vierailija
15/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti elämästäsi. IHminen on todistetusti onnellisimmillaan sinkkuna.

Vierailija
16/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Toimii vaan näteillä.

Tavismamma saa vaan siipeensä tuolla ja tulee kahta kamalampi olo, kun vuosikausiin et kelpaa kellekkään ja nätimmät kaverit kehuu kun viestejä tulee ovista ja ikkunoista. Kunpa en olisi ikinä käynytkään noissa :(

On itsestäänselvyys että ihmisillä on eri tasoja, mutta sulla on nyt täysin väärä asenne.

Jos et ole erityisen nätti/hoikka/nuori/lapseton niin sitten sun pitää tehdä töitä kovempaa. Lataat 5-10 sovellusta ja käytät niitä orjallisesti joka päivä. Unohdat kokonaan tuollaiset vertailut kavereihin.

Mitä luulet saavuttavasi luovuttamisella?

Vierailija
17/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy joissakin paikoissa missä voi nähdä ihmisiä, ja jopa yrittää saada kavereita?

Esimerkiksi joissakin tapahtumissa, naapureihin tai katso facebookista oisko jotain ryhmiä missä voi "etsiä" kavereita ja tutustua muihin.

Itse myönnän, että olen itse arka ja hiljainen, ja siksi toisten on ehkä vaikea tutustua mun kanssa. Mutta olen pyrkinyt olemaan rohkeampi, koska jos ei itse tee asian eteen mitään, niin sitten ei ainakaan löydä saman kaltaisia ihmisiä.

Tiedän tunteen, että välillä kaipaa seuraa ja välillä taas haluaa vaan hetken aikaa levätä. Vaikka aina ei jaksa muiden seuraa, on hyvä että ihmisellä ois ees pari kaveria kuin ei ketään. 😊

Vierailija
18/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo, nettideittailu on paras neuvo yksinäisyyteen :D

No ei vaan mun mielestä ei oo "oikein" korvata yksinäisyyttä deittailulla. Mutta tehköön toki jokainen mitä haluaa. 

Vierailija
19/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa ihanat karvapörriäiseni eli lemmikkini ♥️♥️ En kuitenkaan suosittele hankkimaan eläintä masennuslääkkeeksi. Eläimestä pitää kantaa vastuuta ja se on välillä aikaavievää ja kallistakin.

Vierailija
20/30 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joo, nettideittailu on paras neuvo yksinäisyyteen :D

No ei vaan mun mielestä ei oo "oikein" korvata yksinäisyyttä deittailulla. Mutta tehköön toki jokainen mitä haluaa. 

Riippuu siitä haluatko parisuhteen vai et. Monelle se olisi ratkaisu yksinäisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi