Millainen on tilanne Helsingin keskustassa, uskaltaako täältä kehäkolmosen ulkopuolelta tulla sinne ostoksille?
Olen jo iäkäs rouvashenkilö, ja olen kylläkin käynyt monesti Hki:n keskustan kivijalkakaupoissa, mutta viimeisimmästä käynistäni on kulunut jo useampi vuosi.
Muutoinkin viimeisimpinä vuosikymmenyksillä olen ollut ostoksilla pääkaupungissa aina puolisoni ja lasteni sekä sukulaisteni kanssa, en yksin kuitenkaan pitkään aikaan, kuten joskus aikoinani.
Viimeksikin oltuani mieheni kanssa siellä, niin katukuvan ihmisten värikylläisyys yllätti ja oudosti harittavien katseiden kera käveleviä epävakaan oloisia ihmisiä vilisti kauduilla.
Uskaltaisikohan siellä enää tälläinen vanhempi rouva liikkua ilman seuralaista liikkeistä toiseen?
Olisiko hyvä ottaa jotakin sallittua itsepuolustusvälinettä mukaan laukkuun?
Kommentit (8)
Uskaltaa mutta ota hyvät kengät jalkaan jos tarvii juosta karkuun.
Ei uskalla. Kaikilla on täällä nykyään rynnäkkökiväärit ja viidakkoveitset.
Täällä N€EK€Rí ryöstää nykyään vaatteet päältä. Älä tule.
Miksi päärautatieasema on jokin älyvammaisten riehumispaikka.
SINNE PITÄÄ ALKAA VAATIA MATKALIPPU. ETTÄ SAA TILAAN TULLA, KIITOS.
Pari viikkoa sitten kun kävin, niin ihan normaaleja ihmisiä siellä vaikutti liikkuvan, eikä mitään pelottavaa tilannetta tullut vastaan.
Ei tuolla keskustassa ole enää edes kauppoja mihin mennä ostoksille. Suosittelen sulle Jumboa joka on just ja just kehä kolmosen sisäpuolella.
Siistiä ja viihtyisää.
Tai no, ainakin jos itikseen tai vaikka triplaan vertaa.
Uskaltaa mutta laita varuilta jalkaan hyvät karkuunjuoksu kengät.