Sauli Niinistö jyrisee: "koraa nin polttaminen on idioottimaista"
Melkoista kierteyä ja kaartelua taas asiassa kuin asiassa, mutta yhden asian voi selvällä suomen kielellä sanoa...
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ed34d11f-d36e-487c-8c0f-cf3036186…
Kommentit (64)
Vierailija wrote:
Presidentti jälleen oikeassa. Toisten pyhien asioiden loukkaaminen ja tuhoaminen ei ole kovin viisasta hommaa. Taas kerran peräpersut epäonnistuvat toisen asemaan asettumisessa. Ei riitä empatia.
Miksi, oi miksi, ihmisille ei riitä se, että se mikä on itselle pyhää, on vain itselle pyhää. Mitä siitä, jos joku polttaa raamatun, koraanin tai bahgdavagitan?? Jos vedät siitä herneen nenääsi, niin vain sinun hengitys vaikeutuu.
Jos uskontosi tai maailmankatsomuksesi tekee sinut aidosti onnelliseksi, sinua ei nappaa pennin vertaa, mitä muut siitä tai sinusta ajattelee. Lillut vain siellä omassa ekstaasissasi muiden rienatessa ja polttaessa sinun pyhät kirjat.
Vierailija wrote:
Nuo polttajat eivät näytä ruottalaisilta joten omat siellä polttaa kirjojansa ja koittavat omiansa provosoida. Psykologista toimintaa.
Juuri näin. Todellisuudessa kysymys on omien provosoinnista länsimaissa. Pelataan suoraan äärimuslimien ja venäjän pussiin luomalla hajaannusta yhteiskuntaan.
Muslimien pyhäkirja!
Ruotsalaistenkin taholta turhaa ärsyttämistä / vihan lietsomista!
Ap kiertelee ja kaartelee, mutta mitä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi niitä koraaneja pitää polttaa. Se on muslimien pyhä kirja. Kaikki tietävät sen. Jokainen harjoittakoot uskontoaan rauhassa.
Siinä kirjassa ei ole mitään pyhää. Epäpyhä kirja se on.
Ihmisiä ei pidä tahallaan loukata.
Vierailija wrote:
Luuleeko Niinistö, että muslimeista tulee kivoja jos emme polta koraaneja ja olemme muutenkin mielikielin niiden edessä?
Muslimeilla on lähetyskäsky pakottaa kaikki kansat niiden opetuslapsiksi.Siihen ei koraaninpolttamuset tai muut vaikuta mitenkään.
Ei kai Niinistö ole tuollaista missään väittänyt??
Vierailija wrote:
Miksi niitä koraaneja pitää polttaa. Se on muslimien pyhä kirja. Kaikki tietävät sen. Jokainen harjoittakoot uskontoaan rauhassa.
Minulle naisten ihmisoikeudet on pyhä asia, kas kun naiset ei provosoidu ja riehu. Uskontoja saa kritisoida, ja selvästi se on tarpeen kun reaktiot on tällaisia. Uskonnolliset ihmiset on järkyttävän itsekkäitä. Minä minä minä minä.
Vierailija wrote:
Mutta he eivät anna muiden harjoittaa omaansa rauhassa
Niinistö on tässäkin aivan oikeassa.
Vierailija wrote:
Presidentti jälleen oikeassa. Toisten pyhien asioiden loukkaaminen ja tuhoaminen ei ole kovin viisasta hommaa. Taas kerran peräpersut epäonnistuvat toisen asemaan asettumisessa. Ei riitä empatia.
Minulle naisena minun ihmisoikeuteni ovat kaikki kaikessa. Kumpi on pahempaa, toisen konkreettinen sorto lailla vai KIRJAN, ESINEEN polttaminen? Ei kukaan kysele minulta naisena mikä minua loukkaa, minua käsketään kunnioittamaan vapautta kun joku sortaa minun syntyperääni. Ihan järkyttävän pikkumaista kitistä esineen poltosta.
Vierailija wrote:
Venäjän asialla nämä koraaninpolttajat on olleet. Tarkoituksena saada kaaos länsimaiden sisälle.
Eikö se olekaan islamistien tarkoitus?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaikkien pyhien kirjojejn polttaminen on aika idioottimaista, mutta kun tanskalainen jolla on yhteyksiä Venäjälle haluaa nimenomaan tulla Ruotsiin polttelemaan koraaneja niin se haiskahtaa paitsi idiooottimaiselta niin myös venäjälle tyypilliseltä hybridikieroilulta. Venäjä häviää aina rintamalla mutta kyllä ne kovasti kieroilevat.
Se mies on ruotsalainen, ja juristi muuten.
Ei Sharia-juristi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siinä kirjassa ei ole mitään pyhää. Epäpyhä kirja se on.
Ihmisiä ei pidä tahallaan loukata.
Kellään ei ole erityistä oikeutta ettei saisi loukata. Siäpaitsi musset ovat jo tehneet paljon pahempia, esim. Ruotsissa
Mitä sinä, ap, haet tällä "jyrisemiselläsi"?
Vierailija wrote:
Venäjän asialla nämä koraaninpolttajat on olleet. Tarkoituksena saada kaaos länsimaiden sisälle.
Ruslanit vetelee naruja ja kontrolloi melkein koko maailman tilannetta tällä hetkellä. Harmi että muslimeilta ei useinkaan löydy kriittistä ajattelukykyä. Toistavat iskulauseita, kiihottavat itsensä raivoon ja pomppivat rusakoiden pillin mukaan.
Mistä tämä jyrähtely on saanut alkunsa. Ärsyttävää!
Vaikka ruotsalaiset polttaisivatkin yhden koraanin, ei vastapuolella ole oikeutta asettaa ruotsalaisia maalitauluksi. Sauli voisi tuomitsemisinnossaan valita ajankohtaisempiakin aiheita kuten Venäjän aiheuttaman kaasuputken rikkomisen, tietoliikennekaapelin rikkomisen Ruotsin ja Viron välillä ja lisäksi epäillä Venäjän aiheuttaneen uuden sodan Israelissa. Venäjä olisi vastaavassa tilanteessa haukkunut Suomen naama punaisena ja suu vaahdossa - ilman todisteen häivääkään.
Nyt olen Niinistön linjalla, maan voisi virallisesti jakaa kahdeksi kun vuosikymmeniä kestäneeseen ongelmaan ei löydy ratkaisua. Myös Koraanin polttamista sanoisin lapselliseksi, turhaa kaivaa verta nenästä. En hyväksy myöskään raamatun polttelua, jokainen uskokoon mihin lystää.
Eikös noita koraaneja ole ruotsissakin polttaneet lähinnä ex-muslimit.