Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kotiäiti vuosia ja aloitin juuri työharjoittelun, oli suuri yllätys

Vierailija
29.12.2006 |

huomata, että näyttöpäätteen ääressä työskentelevät eivät tee päivän aikana juuri mitään. Varsinaista työntekoa max. 3-4t ja sitten palkka tulee 8 tunnista. Juoksennellaan pitkin käytäviä, surffaillaan netissä, juorutaan ja tauot venyvät pitkiksi.

Olen aivan ymmälläni, aikoinaan kun olin työelämässä, niin tehtiin töitä kunnolla koko rahan edestä.

Ei ole ihme kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle, ettei uusia virkoja enää perusteta vaan ns. lakkautetaan.

Turhaan on kotiäitejä täällä haukuttu, ei hävetä muuten yhtään, että olen ollut kotona, olen sentäs sen kotihoidontuen edestä tehnyt jotakin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä voin sanoa, että jos samaa tahtia tekisin opintoihin liittyviä tehtäviä ja gradua kuin mitä nämä gradupaikkani " palkkaa nostavat" työntekijät tekevät töitä, niin opiskeluihin menis varmaan 7 vuotta tämän 3 vuoden sijaan. Kahvitunnilla istun vaan sen vartin ja ruokatauolla puoli tuntia, mutta aina siellä on ihmisiä, jotka on tulleet jo ennen minua ja jäävät vielä, kun minä lähden.

Vierailija
2/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei töissä surffata. Ja väittäisin tekeväni töitä 90 % työajasta. 10 % menee kahvitaukoihin ja vessassa käynteihin. Olen yksityisellä töissä ja deadlinet on sen verran tiukat, että tulosta on synnyttävä.

Nyt olen lomalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitäisi tulla meidän toimistolle katsomaan. Nyt olen kotona, mutta töissä ollessani en ehdi yhtään kuppia kahvia juoda lämpimänä, harvoin kerkeän muuta lounaaksi kuin eväsleivän koneen äärellä. Olen yksityisellä töissä ja työntekijöitä on 20....tosin olenkin aina ollut työtäpelkäämätön, kyllä meilläkin jotkut kerkeää nettailemaan ja käymään tupakalla jne....

Vierailija
4/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti kun pääset töihin lepäämään äläkä valita.

Vierailija
5/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDDD

Vierailija
6/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kotiäitejä ja niitä joiden rahat ei riitä mihinkään!!!

Vierailija
7/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten myös työntekijöitä ja työntekijöitä....itse kyllä juuri äitiyslomalle jääneenä koen jääneeni lomalle, vaikka lapsia kotona on kolme. työtahti oli kyllä niin huima, etten pian tahdo takaisin. ja ihan niitä ap:n mainitsemia tietokoneen ääressä tehtäviä töitä pääasiassa....

Vierailija
8/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvit ja syön sämpylänkin koneen ääressä. Että se niistä lakisääteisistä tauoista. Nyt hyvällä omallatunnolla lomalla!

Vierailija
9/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehki kyllä ihan siellä jonkun mainitsemassa " suojatyöpaikassa" yliopistolla...ylityötunteja ei tosiaan laskettu, kun tutkimusprojektihommat puskivat päälle. ei riittänyt yksi eikä kaksi sunnuntaita eikä yksi eikä kaksi arki-iltaa pitkän työpäivän päälle. mutta onhan se kiva olla " suojatyöpaikassa" ;). nyt onneksi lakisääteisellä äitiysvapaalla eli " saan" surffailla täällä lasten nukkuessa....

Vierailija
10/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kotona on helpompaa. Siellä on tilanteen herra, mutta töissä paine ja stressi on tolkuttomat. Siis töitä tehdään ehkä 70% työajasta ja loppuaika pähkäillään, mitä ongelmia on tulossa ja mitä unohtui...:(

Vierailija
11/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan nyt toista lastani ja totisesti välillä harmittaa etten mennyt raskausajaksi uudestaan töihin, töissä kun olisi huomattvasti helpomapaa ja saisi levätä paljon enemmän kun täällä kotona taaperon kanssa...

Vierailija
12/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaa ihan puhtaasti tyhmyyttä, ei tunnollisuutta! :D

Että naiset voi olla hölmöjä...

Ja Kuningas on se hemmo, joka on lanseerannut termin " kutsumusammatti" ..! Naista voi vetää ihan 6-0, kun se on " kutsumusammatissaan" .

Ja täällä ne sitten kilvoittelee, kuka kovimmin raataa... En voi, kuin nauraa!

Vierailija
13/13 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa työssäni ei ehdi päivän aikana istua tai pitää kymmentä minuuttia pidempää taukoa. Päivä kestää töissä 4-8 tuntia ja jatkuu kotona 3-5 tuntia.

Totesin, että aiemmassa työssäni pääsin aika helpolla. Kahdeksan tunnin päivään mahtui kaksi puolen tunnin kahvitaukoa ja yksi puolen tunnin ruokatauko. Ja sitten tietysti vielä surffailin osan päivästä netissä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi