Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonopalkkaisia paikalla?

Vierailija
29.12.2006 |

Täällä aina haahuillaan hyvien palkkojen perään ja tuntuu ettei kukaan lähde töihin alle kolmen tonnin. Todellisuus kuitenkin monesti aika karua. Laittakaahan ammatti ja brutto/kk, niin nähdään mitä aloja kannattaa välttää ;)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700e/kk ja lähihoitaja päivätyössä pkssa.

Vierailija
2/8 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin jossain hyväpalkkaisessa. Ei raha ratkaise kaikkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen siitä hyvä esimerkki. Olen nainen, akateeminen, palkka 3700 e/kk. Ei nyt mikään sikahyvä palkka, mutta keskivertoa parempi. Käteen jää reilusti yli 2000 e/kk. Työ kyllä vastaa koulutusta, mutta miinuksena ovat jatkuvat ylityöt, työpäivä noin 8-17. Ja koko päivän saa miettiä tosissaan ja tulosta täytyy syntyä. Muuten oma asema on uhattuna.

Jos nyt vasta aloittaisin opiskeluni niin mielelläni valitsisin ammatikseni vaikkapa AMK tradenomin paljon parjatun homman. Siis se, että saisin tehdä 8-16 töitä, laittaa tosiaan oven kiinni klo 16. Työ olisi tulosvastuutonta toimistotyötä (sihteeri, kirjanpitäjä jne). Ja mielelläni siitä ottaisin palkkaa vakkapa bruttona 2000 e/kk.

Eli ei se ura ja hyvä palkka ainakaan mulle ole enää tavoite (kuten joskus lukioaikana haaveissa oli). Säännöllinen kohtuullinen palkka työstä, jossa ei itseään raada puhki on oikein hyvä valinta!!

Vierailija
4/8 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka noin 2000 euroa ennen veroja, työ on haastavaa, kiireistä ja tarkkuutta vaativaa & suuri vastuu. Plussana on se, että työ jää työpaikalle!

Vierailija
5/8 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi nyt kun jään osittaiselle hoitovapaalle, on palkka 1200e/kk brutto.

Vierailija
6/8 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollainen amk:n käynyt tradenomi. Palkka on 2900 euroa kuussa, mutta kun lähden töistä ei mulla ikinä ole työasiat mielessä, paria poikkeusta lukuunottamatta, kun on ollut tosi kiire jne. Parasta tässä on, että koulutukseni oli suht lyhyt, palkkani aika hyvä koulutukseeni nähden (käteen jää 1900 ja rapiat) vastuuta ei ole viime kädessä, yöt nukun hyvin ja lapsen kanssa olen aina täysillä, kun mikään muu ei paina....olen oikeastaan todella onnellinen.

Vierailija
7/8 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan pitäisi olla suhteessa työn vaativuuteen ja koulutukseen. Henkisesti työ on todella vaativaa ja raskasta (olen lastensuojelussa), jatkuva kiire ja stressi, huoli ihmisten hyvinvoinnista. Teen työssäni tärkeitä päätöksiä, jotka vaikuttavat ihmisten elämään. Työhön vaaditaan maisterin paperit, joten useamman vuoden opiskelut takana. Ihan vain vertailun vuoksi, mieheni tienaa rutkasti enemmän tehdastyössä, ilman koulutusta.

Vierailija
8/8 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei ole mennyt hyvin.

Lisäksi asiakkaat ovat nykyisin hyvin vaativia, valitetaan sellaisistakin asioista, joihin on mahdotonta vaikuttaa. Onneksi tulee kiitoksia myös ja se ilokin siirtyy kotiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan