Istumatyö ja autolla ajo
Eikö teillä muilla odottajilla ole hankalaa istumatyö ja autolla ajo? Lääkärit pitää minua ihan outona lintuna, kun tästä valitin. Aiheuttaa mielestäni supisteluja, vatsa siis kovettuu ja tuntuu, ettei supistus meni lainkaan ohi. Tämä ongelmana varsinkin loppuviikosta.
Työmatkaa semmoiset 150 km päivässä ja viikkoja 22+
Lääkäri sitä mieltä, ettei autolla ajon ole todettu aiheuttavan supistuksia. Mutta mitä ihmettä nuo minun tuntemukset sitten ovat?
Kommentit (5)
Ite oon kyllä vasta 5+2 mutta silti. Pitäis käydä vielä viitisen kuukautta töissä ja työmatkaa kertyy 164 km päivässä. Ja tosiaan edellisessä raskaudessa tuntui kipuja asennosta ja tärinästä (?) johtuen. Toivottavasti tosiaan ei ole haittaa...
Heti alkoi jännittää tuon matkan takia kun plussatestin olin tehnyt.
ja kehottivat hhyvin herkästi jäämään sairaslomalle jos tulee supistuksia. Mulla alkoi kanssa viikolla 22.Onhan se kuitenkin sellanen asento, missä vauvan pää voi painaa kohdunsuuta ja siksi lisätä supistuksia. Ompa kummallinen lääkäri sulla ollut jos noin suhtautuu. Eihän supistuksista koskaan tiedä millon ne alkaa aiheuttamaan muutoksia kohdunsuulla! Sinuna menisin toisen lekurin puheille. Mulla tilanne tarkastetaan aina aika ajoin ja olen ollut jo useaan otteeseen saikulla, just loppuviikosta alkaa aina tulee niin paljon suppareita ettei vaan pysty!
istumatyö ja autolla-ajo aiheuttavat supistuksia. Kun mulla alkoi kipeet supistukset rv 26, lääkäri sanoi nimenomaan että istuminen aiheuttaa painetta kohdunsuulle ja siksi istuminen supistaa usein enemmän kuin esim. seisominen. Ja kielsi istumaan pitkiä aikoja kerrallaan. Mullakin autolla-ajoa ois tullut töissä joka päivä ja samoin istumista. Kotona olin puoli-istuvassa asennossa pahimmat supisteluviikot ja sitten olen taas istunut, seisonut ja kävellyt vuorotellen kun viikkoja on jo 34+5.
Lääkäreissä on kovasti eroa, mulle tuon kertoi äitiyspolin kokenut synnytyslääkäri.
Kiva kuulla, että muilla ollut samoja ongelmia.
Mulla neuvolalääkäri (nainen) ymmärsi tilanteen ja laittoi varuiksi lähetteen äitipolille kohdunsuun tarkastusta varten.
Äitipolilla oli sitten ulkomaalainen mieslääkäri (luulisin että jostain Lähi-Idästä), joka tuumasi, ettei ole ennen kuullut, että autolla ajo aiheuttaisi supistuksia. Koska ei ollut aiheuttanut muutoksia kohdunsuulla, sanoi, että ei se ole kohtu mikä supistelee, vaan on jotain muita lihaskipuja.
Kolmatta lasta odotan, joten luulen kyllä tietäväni miltä supistus tuntuu.
Tuli semmoinen fiilis, että valitan ihan turhasta ja meinasi oikein itku päästä. Mutta onneksi kuitenkin kohdunsuulla ja vauvalla oli kaikki hyvin.
...myös autolla ajo/autossa istuminen on laittanut supistelemaan joka raskaudessa, ihmettelen itsekin tuota. Loppuvaiheessa lyhyetkin matkat on tuskaa :(. Luulen sen johtuvan jotenkin siitä istuma-asennosta sekä tärinästä.
Toivottavasti sulla ei supista avaavasti!!