Miksi molemmilla lapsillani tarkkaavaisuushäiriö?
Esikoisella todettiin 6-vuotiaana tarkkaavaisuushäiriö ja koko ala-aste oli tosi vaikea. Nyt on ilmeisesti myös kuopuksella sama diagnoosi edessä. Ei pärjää koulussa ollenkaan.
Onkohan se jotenkin perinnöllistä? Itse olen aina ollut hiljainen ja pikemminkin syrjäänvetäytyvä, joten tämä tuntuu tosi raskaalta. Ja sitten, kun koko ajan epäillään, että kotioloissa olisi jotakin, vaikka kaikki on ihan hyvin kotona.
Kommentit (10)
Ja muuten, kyllä hiljaisella ja syrjäänvetäytyvälläkin voi olla tarkkaavaisuushäiriö - jos siksi mainitsit omasta luonteestasi. ADD-henkilö voi olla myös alivilkas, kaikilla ei ole ADHD:ta.
Keskivertoa useammin duunareita, tupakoitsijoita ja muita luusereita.. Tutkittu juttu.
Sattui näköjään pilkka omaan nilkkaan:)
Eipä sitä tutkiakaan tarvitse, kun kerran on kyse ongelmasta joka vakavasti haittaa älyllisen tason mukaisen koulutuksen hankkimista! Eli vaikka älyä olisi, keskittymiskyky ei riitä koulunkäyntiin. Jestas mikä huomio - oletettavasti seiska ei kuitenkaano le oikeasti nähnyt asiasta yhtään tutkimustulosta, koskeihän kukaanitseäänkunnioittava tutkija oista nollatulosta julkaisisikaan.
Tupakoitsijoista ja " muista luusereista" ei myöskään ole oikeasti mitään tietoa. Itse en ole polttanut missään vaiheessa elämääni. Vaari poltti joskus.
Se on geneettistä. Näistä häiriöistä on ollut ihmiselle aupakin aikanaan silloin kun elämä oli toisenlaista ja piti paeta petoeläimiä ja olla oikeasti jatkuvasti liikkeellä.
Vanhemmatkin yleensä ovat mitä ovat..
enää ei tule linnakundeja vaan yliopistotutkijoita, kun lääkkeet ja kuntoutus saadaan kohdalleen.
Ei ole juuri haitannut menestystä, on useampi akateeminen (yksi tohtoristasoinen) ja valtaosa tosi pärjääviä työelämässä. Heillä on vaan sitten karismaa ja muuta korvaavaa, jolla paikkaavat puutteitaan.
itselläni ei ollut lääkkeitä vielä kouluaikoina, mutta kompensoin lahjakkuudella. Nyt kun lääkkeet on kohdallaan, menestyn todella hyvin - vain sosiaalisella puolella vähän ongelmia.
Yliopistoon mahtuu niin kummallista väkeä, ettet kuule 16 ikinä uskoisikaan...
meiltä ainakin kyseltiin kaukaista sukua myöten ja selitettiin että nämä " usein" ovat perinnöllisiä.