Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun rakastaa mutta suhde ei toimi

Vierailija
17.10.2023 |

Onko teillä muilla kokemuksia siitä, kun on oikeasti rakastanut toista mutta jostain syystä suhde ei vain onnistu? Suhteesta on enemmän stressiä ja harmia kuin iloa? Mitä tällaisia syitä on ollut?

Tarkoitan esimerkiksi seuraavanlaisia syitä; eri käsitykset yhteisen ajan määrästä ja kuinka se käytetään, läheisyyden ja/tai seksin tarve, asumisjärjestelyt, lähitulevaisuuden suunnitelmat eroavat toisistaan... Mm sellaisia asioita, joissa vain ei löydy molempia tyydyttävää kompromissia ja toinen tai molemmat kokee olevansa tyytymättömiä koko ajan.

Itsellä on nyt suhde, joka vain jostain syystä on useimmiten pelkkää tyytymättömyyttä ja kinaa kaikesta. Mikä olisi tapa lähteä korjaamaan tilannetta vai onko ero välttämättä edessä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä rakkaus ei riitä, eikä rakkauden tunne kerro mitään siitä, onko juuri kyseinen henkilö itselle oikea. Jos suhde ei toimi ja se on pelkkää tyytymättömyyttä ja riitaa, eivät henkilöt selvästikään ole oikeat toisilleen.

Vierailija
2/3 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemuksia toivottomasta parisuhteesta. Kun kumppani on joustamaton ja vaativa, suhde ei voi toimia ja olla molemmin puolin onnellinen. Stressi oli jokapäiväistä. Oli parempi erota ja hengittää vapaasti. Vaikka jouduin taisteleman pitkään rakkaudellisten tunteitteni kanssa, sitä eroa en ole katunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette vielä asu yhdessä/ole naimisissa, ehkä ero olisi helpoin. Toinen vaihtoehto on asua jatkossakin erillään, ja pitää suhde seurustelupohjaisena. 

Minä olen naimisissa, mutta asun erillään puolisostani. Tähän on useampi syy, yksi mikä vaikuttaa, on oma traumataustani jonka takia tarvitsen omaa tilaa ja aikaa runsaasti. Meillä on lisäksi suhteessa vähän sellaisia elementtejä, että touhu menee helposti valtataisteluksi- minulla on pakonomainen tarve kontrolloida, hänellä taas väittää vastaan. Lopputuloksena minä olen paniikissa ja hän on jumissa, ärtynyt. Näitä tilanteita kun välttelee, asiat sujuvat kivasti. Ainakin jonkin aikaa. Rakkautta on paljon, ja nautimme toistemme seurasta äärettömästi, ei tätä muuten jaksaisikaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi