Keskusteletteko lentokoneessa vieressä istuvan kanssa, jos on ihan tuntematon henkilö?
Itse joskus olen jutellut. Useimmiten kuitenkin vieressä on oma mies tai lapset.
Kommentit (45)
Vierailija wrote:
Joskus juttelen, joskus en. En yleensä itse aloita keskustelua.
Pari juttelua on jäänyt hyvin mieleen.
Matkalla Amsterdamiin juttelin Hollannissa asuvan suomalaisen kanssa. Sain hyvät neuvot paikalliselta parin kohteen ja liikkumisen suhteen. Matka onnistui paljon paremmin neuvojen mukaan.
Lontoosta iltakoneella kotia tullessa vieressä istunut nuori nainen alkoi jutella. Höpöteltiin oikeastaan koko lennon ajan. Hänen piti lähteä kentältä yöbussilla maakuntaan, mutta päädyttiin mun luokse. Siitä alkoi vuoden kestänyt kaukosuhde :)
Seuraavaksi se on sulle raskaana. Avioliitossa, vai ilman?
Harvemmin, mutta mikä ettei. Jos löytyy asiapohjaista keskusteltavaa. Niitä näitä en jaksa jutella.
Keskustelin kerran Hki-Kreeta lennon ajan korkean teknologian mittaritekniikkaa valmistavan henkilön kanssa 4 tuntia. Laskeutumisvaiheessa halusi ilmoittaa ja neuvoa lomahotellinsa... No oma puolisoni kuitenkin istui vieressä käytävän toisella puolella että se siitä.
Kerran sain lentoemännältä kehoituksen rauhoittaa verbaalisesti ikkunapuolella istuvaa naista. Keskivahvaa turbulenssia Alppien tuntumassa ja Lufthansan kone. Nainen melkein tärisi naama oli kauhusta kalpea ja kysyi huolestuneen lentoemännältä onko vaaratilanne kyseessä. Otti sitten lasillisen konjakkia ja höpisin jotain normaalista turbulenssista ym. Päästiin onnellisesti kohteeseen ja hänkin lopulta vähän rauhoittui.
"Ei tätä samaa tapahdu junassa tai bussissa."
Lähentelijän itsevarmuus tuleenimenomaan tiettietoisuudesta, ettei kohde/uhri voi paeta.
Tietysti hän voisi etsiä vapaan paikan tai pyytää paikanvaihtoa, mutta lähentelijä luottaa siihen, ettei näin tapahdu