Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskusteletteko lentokoneessa vieressä istuvan kanssa, jos on ihan tuntematon henkilö?

Vierailija
17.10.2023 |

Itse joskus olen jutellut. Useimmiten kuitenkin vieressä on oma mies tai lapset.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nämä keskustelua kaipaavat ovat aina miehiä. Aina. Ihmisten oman tilan kunnioittaminen on täysin vieras ja ihmeellinen asia. "Kun mua nyt vähän ahdistaa ja pelottaa tää lentäminen niin mä saan kyllä tunkea jutuillani vieressäistujan suuhun". Käläkälä päläpälä ja jos kanssamatkustaja yrittää jotenkin kohteliaasti ilmaista, että ei ole keskustelusta kiinnostunut, sitten loukkaannutaan ja aletaan riehua.

Ilmeisesti lentokoneen tilassa oleva fyysinen läheisyys ja poispääsyn mahdottomuus triggeröi tietyn tyyppisiä ääliöitä. Uhreina eivät aina ole vain naiset, olen nähnyt sitäkin, että joku miespuolinenkin kohteliaasti sietää vierustoverin hölötystä, vaikka silminnähden ei voisi vähempää kiinnostaa. Sitäkin, että vierustoveri ihan innoissaan tunkee vieressä istuvan miehen syliin, kun niin kamalasti pitää hölöttää ja saada huomiota.

Ei tätä samaa tapahdu junassa tai bussissa. 

"Ei tätä samaa tapahdu junassa tai bussissa."

Lähentelijän itsevarmuus tuleenimenomaan tiettietoisuudesta, ettei kohde/uhri voi paeta.

Tietysti hän voisi etsiä vapaan paikan tai pyytää paikanvaihtoa, mutta lähentelijä luottaa siihen, ettei näin tapahdu 

Vierailija
42/45 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joskus juttelen, joskus en. En yleensä itse aloita keskustelua. 

Pari juttelua on jäänyt hyvin mieleen. 

Matkalla Amsterdamiin juttelin Hollannissa asuvan suomalaisen kanssa. Sain hyvät neuvot paikalliselta parin kohteen ja liikkumisen suhteen. Matka onnistui paljon paremmin neuvojen mukaan.

Lontoosta iltakoneella kotia tullessa vieressä istunut nuori nainen alkoi jutella. Höpöteltiin oikeastaan koko lennon ajan. Hänen piti lähteä kentältä yöbussilla maakuntaan, mutta päädyttiin mun luokse. Siitä alkoi vuoden kestänyt kaukosuhde :)  

Seuraavaksi se on sulle raskaana. Avioliitossa, vai ilman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin, mutta mikä ettei. Jos löytyy asiapohjaista keskusteltavaa. Niitä näitä en jaksa jutella.

Vierailija
44/45 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelin kerran Hki-Kreeta lennon ajan korkean teknologian mittaritekniikkaa valmistavan henkilön kanssa 4 tuntia. Laskeutumisvaiheessa halusi ilmoittaa ja neuvoa lomahotellinsa... No oma puolisoni kuitenkin istui vieressä käytävän toisella puolella että se siitä.

Vierailija
45/45 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sain lentoemännältä kehoituksen rauhoittaa verbaalisesti ikkunapuolella istuvaa naista. Keskivahvaa turbulenssia Alppien tuntumassa ja Lufthansan kone. Nainen melkein tärisi naama oli kauhusta kalpea ja kysyi huolestuneen lentoemännältä onko vaaratilanne kyseessä. Otti sitten lasillisen konjakkia ja höpisin jotain normaalista turbulenssista ym. Päästiin onnellisesti kohteeseen ja hänkin lopulta vähän rauhoittui.