Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskusteletteko lentokoneessa vieressä istuvan kanssa, jos on ihan tuntematon henkilö?

Vierailija
17.10.2023 |

Itse joskus olen jutellut. Useimmiten kuitenkin vieressä on oma mies tai lapset.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää. Tämän takia luen yleensä kirjaa tai nukun. Ei mua kiinnosta jaaritella jonkun vieraan ihmisen kanssa. 

Vierailija
22/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. On ikävää, jos toinen sattuukin olemaan hankala tai muuten friikki, koska tästä seurasta ei pääse eroon ennen laskua. En todellakaan suosittele aloittamaan juttutuokiota, koska et voi koskaan tietää mikä rikol linen tai muuten vain pahasti vajaa tyyppi siinä istuu.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sana on tullut tuntemattoman kanssa vaihdettua. Kerran luin tanskankielistä Aku Ankan taskukirjaa, josta ymmärsin vain osan. Enemmän tulee juteltua lentokentällä koneeseen pääsyä odotellessa niiden tuntemattomien kanssa. Kuka on menossa mihinkin ja onko työmatka vai lomamatka.

Vierailija
24/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni. Kerran sattui viereeni istumaan iäkäs mies. Yritti udella minusta kaikkea mahdollista. Alan varmaan avautumaan asuinpaikoista ja työpaikasta yms. koko matkustamon kuullen. Miksi matkustan, mistä olen kotoisin, mitä vanhempani tekevät työkseen. Täh?!

Tilannetajua nyt vähän, kiitos! 

Vierailija
25/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten juttelin matkalla Helsingistä Lontooseen mukavan miehen kanssa ja vasta koneesta noustessamme esittelimme itsemme ja suureksi hämmästykseksi meillä oli sama, aika harvinainen sukunimi. Siinä ei valitettavasti ollut enää aikaa alkaa selvitetllä sukukulaisuussuhdetta. 

Vierailija
26/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun työssäni keskustelemaan niin paljon tuntemattomien ihmisten kanssa, että yritän parhaani mukaan välttää tätä vapaa-ajalla. Ei vaan jaksa.

Vierailija
27/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni. Mutta täytyy olla vähän tarkkana. Joskus toinen ei halua jutella ja joskus hän haluaa ottaa torkut. Joskus taas kohteliaasti tervehdyksessä ja mitä siinä nyt alussa on säätöä, lähtee hauska keskustelu.  

Vierailija
28/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika harvoin on syntynyt mitään kunnollista keskustelua. Muutamia kohteliaita sanoja voi tulla vaihdettua. Toki itse yleensä koomaan lentokoneessa. Saatan nukahtaa heti nousun jälkeen.

Kesällä mentiin köpikseen ja siellä syntyi ihan hauska keskustelu suomalaisen nuorenparin kanssa, joka oli menossa Puolaan häihin.

Minusta on kivaa, jos joku aloittaa keskustelun, kunhan olen itse hereillä 😂

Vierailija
29/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina on ollut mukavaa seuraa. Yhden ainoan kerran joku suomipoika luuli minua ulkomaalaiseksi ja sanoi kaverilleen, että nyt aletaan ottamaan ja aikoi kaivaa repustaan pottua sanoen ei tuo ulkomaalaisakka mitään uskalla sanoa. Sanoin tietysti suomeksi heti, että se pullo jää kyllä nyt sinne reppuun en aio juoppoja hölöttäjiä katsella ja kuunnella. Pullo jäi reppuun. 

Vierailija
30/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä keskustelua kaipaavat ovat aina miehiä. Aina. Ihmisten oman tilan kunnioittaminen on täysin vieras ja ihmeellinen asia. "Kun mua nyt vähän ahdistaa ja pelottaa tää lentäminen niin mä saan kyllä tunkea jutuillani vieressäistujan suuhun". Käläkälä päläpälä ja jos kanssamatkustaja yrittää jotenkin kohteliaasti ilmaista, että ei ole keskustelusta kiinnostunut, sitten loukkaannutaan ja aletaan riehua.

Ilmeisesti lentokoneen tilassa oleva fyysinen läheisyys ja poispääsyn mahdottomuus triggeröi tietyn tyyppisiä ääliöitä. Uhreina eivät aina ole vain naiset, olen nähnyt sitäkin, että joku miespuolinenkin kohteliaasti sietää vierustoverin hölötystä, vaikka silminnähden ei voisi vähempää kiinnostaa. Sitäkin, että vierustoveri ihan innoissaan tunkee vieressä istuvan miehen syliin, kun niin kamalasti pitää hölöttää ja saada huomiota.

Ei tätä samaa tapahdu junassa tai bussissa. 

Vierailija
31/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan juttele. En juttele myöskään bussissa enkä junassa. Samalainen kulkuneuvo se on lentokone kuin nämä muutkin joukkoliikennevälineet.

Minulla on vastamelukuulokkeet korvilla ja teen omia töitäni/katson viihettä omalta pädiltä/kuuntelen äänikirjaa/nukun.

Vierailija
32/45 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nämä keskustelua kaipaavat ovat aina miehiä. Aina. Ihmisten oman tilan kunnioittaminen on täysin vieras ja ihmeellinen asia. "Kun mua nyt vähän ahdistaa ja pelottaa tää lentäminen niin mä saan kyllä tunkea jutuillani vieressäistujan suuhun". Käläkälä päläpälä ja jos kanssamatkustaja yrittää jotenkin kohteliaasti ilmaista, että ei ole keskustelusta kiinnostunut, sitten loukkaannutaan ja aletaan riehua.

Ilmeisesti lentokoneen tilassa oleva fyysinen läheisyys ja poispääsyn mahdottomuus triggeröi tietyn tyyppisiä ääliöitä. Uhreina eivät aina ole vain naiset, olen nähnyt sitäkin, että joku miespuolinenkin kohteliaasti sietää vierustoverin hölötystä, vaikka silminnähden ei voisi vähempää kiinnostaa. Sitäkin, että vierustoveri ihan innoissaan tunkee vieressä istuvan miehen syliin, kun niin kamalasti pitää hölöttää ja saada huomiota.

Ei tätä samaa tapahdu junassa tai bussissa. 

Ei mulle kukaan ole loukkaantunut ja alkanut riehua kun olen kohteliaasti ilmaissut etten ole juttutuulella tai haluan nukkua/lukea/katsoa leffaa.

Matkustan paljon ja usein lennän yksin joten vierustovereita on ollut vuosien varrella kymmenittäin, joidenkin kanssa on juteltu pitkään, joillekin sanottu kohteliaasti hei ja sen jälkeen ei muuta kuin pyydetty anteeksi kun on tarvinnut nousta vessaan tms. 

Vierailija
33/45 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei ole tätä ongelmaa, koska en aio koskaan lentää. Miksiköhän?

Otan osaa elämättömään elämääsi. 

Lentäminen on aivan hanurista. Istua ahtaassa metalliputkessa tuntikausia, järjetöntä touhua.

Vierailija
34/45 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelen usein vieruskaverille penistäni, jos hän on nainen.

Vierailija
35/45 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin koneessa juttelen, mutta loungeissa useinkin. Jos kaadamme esimerkiksi samasta pullosta punkkua lasiin jonkun kanssa, niin siinä helposti tulee juteltua. Ollaan nyt sattumalta oltu useamman kerran samaan aikaan erään irlantilaisen naisen kanssa Münchenin kentän loungessa ja voi sanoa, että meistä on tullut jo "lentokenttäkavereita". Ollaan sen verran paljon juteltu niitä näitä. 

Vierailija
36/45 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän periaatteena tervehtiä aina vieressä istuvaa ja vaihtaa muutama sana jotakin yleistä jorinaa, mutta jättää toiselle tilaa olla oloissaankin. Yleensä sosiaalisemmat tyypit jatkavat keskustelua. Omissa oloissaan viihtyvät käpertyvät itseensä ja osoittavat sen joka solullaan kuulokkeet päässään. 

Lentokoneet ovat aika ahtaita ja toista pitää sietää vieressään tuntikausia, niin onhan se helpompaa vaihtaa ne muutamat sanat ikään kuin rauhan merkkinä. Että kestetään yhdessä toisiamme.

Vierailija
37/45 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan elää ihan eri universumissa kuin te muut. Matkustelen paljon, useamman kerran vuodessa, eikä mulle varmaan yhteensä yli sadan lennon kokemuksella ole ikinä kukaan jutellut tai yrittänyt jutella; ei koneessa eikä kentällä. Ja vastauksista päätellen kyseessä on siis yleinen ilmiö? Jopa haitaksi asti?! Olen tyrmistynyt, kun oma todellisuus on täysin erilainen.

Vierailija
38/45 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus juttelen, joskus en. En yleensä itse aloita keskustelua. 

Pari juttelua on jäänyt hyvin mieleen. 

Matkalla Amsterdamiin juttelin Hollannissa asuvan suomalaisen kanssa. Sain hyvät neuvot paikalliselta parin kohteen ja liikkumisen suhteen. Matka onnistui paljon paremmin neuvojen mukaan.

Lontoosta iltakoneella kotia tullessa vieressä istunut nuori nainen alkoi jutella. Höpöteltiin oikeastaan koko lennon ajan. Hänen piti lähteä kentältä yöbussilla maakuntaan, mutta päädyttiin mun luokse. Siitä alkoi vuoden kestänyt kaukosuhde :)  

Vierailija
39/45 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks olin aika väsyny ja torkuin, lunnes huomasin, et vieressä istunut mies oli odottanut tilaisuutta puhua kanssani. Hän oli vaimonsa ja tuttavapariskuntansa kanssa viettänyt 5 viikkoa Afrikassa, ja halusi jakaa kokemuksensa. Kuuntelin mielelläni. Lopuksi puheenaihe kääntyi ruokaan ja ilmeni, että heillä on pakastimessa valtavat määrät marjoja ja että niitä käytetään aamiaisiin, kysyin reseptiä. Yllätyin siitä, että mies kovasti empi sen kertomista. Kääntyi vaimonsa puoleen pyytämään lupaa kertomiselle. Ja sitten kun puhuttiin marjastamisesta ja mainitsin sienetkin, hän tokaisi: "evakkojen puuhia!", tehden vielä selväksi, että kaikki evakko-sukujen tavat ovat vastenmielisiä ja halvrksuttavia. En sanonut siihen mitään (verbaalisesti enkä muutenkaan), mutta hän ei halunnut enää puhua kanssani.

Sitä ei koskaan tiedä, kuka vieressä istuu, joten kovin henkilökohtaista tietoa ei kannata varauksetta antaa. Se on tilaisuus urkkia, olen pari kertaa kuullut, kun mies on pyytänyt lentokentällä istumapaikkojen uudelleenjärjestelyä, päästäkseen minun viereeni istumaan! (Yksi onnistuikin.) Siitä on tullut creepy vaikutelma. Joku suomalainenkin oli järkännyt istumapaikan ex-rakastajansa viereen, oli stalkannu ensin. Ja sitten yritti vedota mieheen sillä, että kohtalo toi heidät yhteen.

Vierailija
40/45 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko, kun joku suomalainen nainen paljasti tällä foorumilla vietelleensä miehen järjestämällä istumapaikan hänen viereensä. Oli ottanut selvää, milloin mies matkustaa, ja varanut saman lennon vain hänen takiaan! Pelottava muija...