Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

näitä asioita edellytän kotonamme vierailevilta lapsilta:

Vierailija
29.12.2006 |

- kirjoja ei vedetä alas hyllystä

- palapelien ja muiden pelien

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää lisäksi suunnattomasti, kun lapsia on kylässä, mutta kyläilyn päätteeksi vierailla ei ole aikomustakaan kerätä meidän lasten kanssa yhdessä leluja paikoilleen! En minäkään mene kenenkään kotiin ja sotke paikkoja ja sitten vain katoa hymy huulillani ovesta! Me kun kyläilemme lasten kanssa, niin lopuksi aina käydään myös siellä lastenhuoneessa katsomassa, onko jotakin kerättävää/siivottavaa.

Vierailija
22/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo etukäteen laittaa puoliksi, jos vanhempi epäilee, että lapsi ei jaksa syödä sitä kokonaan? Jostain syystä minua ei haittaa, vaikka lapset söisivät 10 samanlaista keksiä ruokapöydässä. Se vain ärsyttää, että otetaan ja jätetään. Itse yritän opettaa lapselleni, että syö ensin loppuun ja sitten vasta seuraava.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi kyllä mun puolesta on ok juosta vähän sisällä ja riehua tiettyyn pisteeseen asti meluavien autojen kanssa. Mutta periaatteessa olen samoilla linjoilla kun ap.

Vierailija
24/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut kylään vieraita joilla pieniä lapsia, ja sitten kyttäät heidän syömisiään ja juomisiaan tuolla tavalla? Ei ole koskaan tullut mieleenkään, että soisin ajatustakaan sille, jättääkö joku parivuotias meillä keksin puoliksi syömättä vai ei.

Toivon todella että et ole kukaan jonka luona mä lapsineni käyn kahvilla. Vaikutat suoraan sanoen aika ikävältä ihmiseltä.

Vierailija:

jo etukäteen laittaa puoliksi, jos vanhempi epäilee, että lapsi ei jaksa syödä sitä kokonaan? Jostain syystä minua ei haittaa, vaikka lapset söisivät 10 samanlaista keksiä ruokapöydässä. Se vain ärsyttää, että otetaan ja jätetään. Itse yritän opettaa lapselleni, että syö ensin loppuun ja sitten vasta seuraava.

ap

Vierailija
25/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin syödään entinen pois, sitten vasta uusi. Mun mielestä ihan perussääntö.

Vierailija
26/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En minäkään mene kenenkään kotiin ja sotke paikkoja ja sitten vain katoa hymy huulillani ovesta! Me kun kyläilemme lasten kanssa, niin lopuksi aina käydään myös siellä lastenhuoneessa katsomassa, onko jotakin kerättävää/siivottavaa.

Ei kyllä kukaan meillä kyläilevistä tunnu keräävän leluja. Itse keräytän ainakin jonkin verran. En välttämättä kaikkea, kun ei tiedetä, mihin ne kuuluu, mutta ainakin sen verran, että olemme olleet vähän avuksi.

Ei minua se ärsytä, että joudun itse siivoamaan, mutta se ärsyttää, ettei edes tarjouduta siivoamaan. Vastaisin kuitenkin, että ei tarvi, sillä en pidä lainkaan siitä, että lelut menevät vääriin paikkoihin. Eikä lapsenikaan pidä siitä.

Vierailija
27/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu aika uskomattamalta tuo kirjoitus.... ei taida olla itellä lapsia? tai sitten teillä on kotona armeija kuri? onko lapsesi onnellinen? ja mitä saa tehdä? miten saa leikkiä vai pitääkö istua hiljaa vaan....

Vierailija
28/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapselle pitää opettaa käytöstavat heti pienestä pitäen. Varsinkin tuo lelujen kaataminen ihan vain kaatamismielessä on tosi raivostuttavaa. Sitten vanhemmat lähtiessään eivät tietenkään muista, että Fifi kaatoikin lelut lastenhuoneen lattialle ja emäntä ne sitten kerää sieltä..... Siksi pidänkin leluja esillä vain vähän ja vaihdan niitä välillä. Ei nuo omatkaan jaksa siivota kauheaa lelumäärää, koska meillä lelut siivotaan leikkien jälkeen. Palapelit pitää laittaa laatikkoon KOOTTUNA eikä heitellä lattialle..

Vierailija
29/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostan nyt vielä kerran, että puhuin kyläilyistä toisten luona. Esimerkiksi kotona voimme vaikka syödä lettuja olohuoneen pöydän vieressä, mutta kun menemme kylään, istumme tietenkin kahvipöydässä. Kotisohvalla voi hyppiä ja sinne voi rakentaa majan, mutta kyläpaikassa sohville ei tietenkään kiipeillä kuin emännän luvalla eikä sinne ainakaan rakenneta mitään. Jotenkin olettaisin, että vieraiden lastenkin vanhemmat meille tullessaan hieman vartioisivat omaa jälkikasvuaan ja opettaisivat näille käytöstapoja. Lasten metelille ei voi mitään ja toki leikeistä sotkuakin syntyy, mutta tahallinen sotkeminen ja hurja huutaminen ja riehuminen ovat mielestäni eri asia. Sillekin voi asettaa rajat.

ap

Vierailija
30/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nipottamista. Mutta kyllähän sen näkee siinä, miten monet kasvatusasioista täysin pihalla olevat aikuiset antavat tenaviensa mellastaa ja riekkua paikassa kuin paikassa ihan miten kullannuppuja sattuu huvittamaan.

Vierailija
31/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, minun lapseni ei saa pomppia sohvilla, roikkua verhoissa tai riehua päättömänä kun kyläillään (eikä kotonakaan). Sen sijaan lapseni saa leikkiessään korottaa ääntään, ottaa juoksuaskelia, heitellä palloa (meillä saa tehdä niin, en voi tietää että teillä ei saa jos ei sitä erikseen ole sanottu), levitellä lelujakin jos niitä tahtoo katsella ja kerätä ne sitten sen jälkeen. Aikuisten puheen saa keskeyttää, jos on asiaa. En ymmärrä miten lapsi voisi olla keskeyttämättä, koska jos olen kyläilemässä niin puhun aikuisten kanssa koko ajan, jos lapsella on asiaa hän voi kyllä sanoa sen siihen väliin. Tietenkään jokaista lelua tai leikkiä ei tarvitse kommentoida eikä lapseni sellaista teekään.

Ensimmäisestä kirjoituksestasi sai kuvan että teillä lapset saavat istua sohvalla tai korkeintaan leikkiä hiirenhiljaa jossain nurkassa yhdellä lelulla, mikä ei kuulosta ihan kohtuulliselta.

Vierailija:

Korostan nyt vielä kerran, että puhuin kyläilyistä toisten luona. Esimerkiksi kotona voimme vaikka syödä lettuja olohuoneen pöydän vieressä, mutta kun menemme kylään, istumme tietenkin kahvipöydässä. Kotisohvalla voi hyppiä ja sinne voi rakentaa majan, mutta kyläpaikassa sohville ei tietenkään kiipeillä kuin emännän luvalla eikä sinne ainakaan rakenneta mitään. Jotenkin olettaisin, että vieraiden lastenkin vanhemmat meille tullessaan hieman vartioisivat omaa jälkikasvuaan ja opettaisivat näille käytöstapoja. Lasten metelille ei voi mitään ja toki leikeistä sotkuakin syntyy, mutta tahallinen sotkeminen ja hurja huutaminen ja riehuminen ovat mielestäni eri asia. Sillekin voi asettaa rajat.

ap

Vierailija
32/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat lapsia. Meillä saa juosta, kikattaa jne... Täytyyhän vierailun olla lapsistakin mukava. Jopa sohvilla on hypitty, eikä se ole mielestäni kamalaa.

Sen sijaan on totta, että joskus lasten meninki menee aivan älyttömäksi, ellei vanhemmat kiellä. Esimerkiksi tuo kaappien tyhjentäminen, kaikkien lelujen levittely jne... ei ole mielestäni kiva juttu. Omanikin yrittää tätä kylässäkin, mutta puutun siihen. Meillä on vierailun seurauksena irronnut mm. verhotanko ja tullut lommo uuteen oveen, kun pikku masa vähän testasi kestääkö kova lelu seinään hakkaamista. Sen verran jälkikasvua tulee vahtia, ettei tällaista tapahdu. tosin joskus se vahtiminen oikeasti on hankalaa, kun haluaisi itsekin nauttia kyläilystä, eikä vain kasvattaa.

Vierailija
33/33 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit nauttia kyläilyistä rauhassa, kun lapset tietävät, miten kylässä pitää olla ja että heidän täytyy myös noudattaa näitä sääntöjä. Huomaat iloksesi myös, että teitä kutsutaan entistä useammin kylään, kun olette mukavia vieraita ja jätätte talon asuttavaan kuntoon myös lähdettyänne. Kokemusta on.