Kaduttaa että annoimme tytölle nimeksi Kia Johanna=(
Kommentit (25)
Tehän voitte keksiä jonkun lempinimen. Vaikkapa " Jossu" tai kutsua häntä vaikka Hannaksi.
Mieti, joku on antanut lapselleen nimeksi Terhi. Se vasta ihmisrääkkäystä on.
ohannaksi. Itse käytän toista nimeäni koska eka on niin yleinen ja toinen nimeni harvinainen.
Johanna ei kutsumanimenä ole mitenkään erityisen yleinen. Se on vanha ja ajaton nimi ja kelpaa kansainväliseen käyttöönkin.
Minä tiedän Neean joka kirjoitetaan Nea, Niinan joka kirjoitetaan Nina, Piian joka kirjoitetaan Pia
Vierailija:
Minä tiedän Neean joka kirjoitetaan Nea, Niinan joka kirjoitetaan Nina, Piian joka kirjoitetaan Pia
Maailma on täynnä nimiä jotka lausutaan erilailla kuin kirjoitetaan ja mistä se lapsi edes tietää nimen opetteluvaiheessa miten se kirjoitetaan???
Vai lausuisitko Carolina- sarolina
Vierailija - 29.12. 13:27 vastaa tähän viestiin (23/23)
Meidän neuvolatäti sanoi että lapsen nimen oppimisen kannalta lapsen nimi pitää lausua niin kuin kirjoitetaan. t. Kian äiti
turha sitä on enää harmitrlla sitä nimeä. Lapsi tekee nimen. Olen ainakin meidän pojasta aivan varma, että hän kantaa nimensä hyvin ja ylpeänä. Jos äiti inhoaa lapsensa nimeä, niin ei se kauheasti lapsen itsetuntoa kasvata. Sillä ei ole mitään merkitystä, että autolla on sama nimi. Eiköhän jokainen nimi löydy jostain ruoka tai tavaramerkistä...kun alkaa oikein miettimään.
Vierailija:
Maailma on täynnä nimiä jotka lausutaan erilailla kuin kirjoitetaan ja mistä se lapsi edes tietää nimen opetteluvaiheessa miten se kirjoitetaan???
Vierailija:
turha sitä on enää harmitrlla sitä nimeä. Lapsi tekee nimen. Olen ainakin meidän pojasta aivan varma, että hän kantaa nimensä hyvin ja ylpeänä. Jos äiti inhoaa lapsensa nimeä, niin ei se kauheasti lapsen itsetuntoa kasvata. Sillä ei ole mitään merkitystä, että autolla on sama nimi. Eiköhän jokainen nimi löydy jostain ruoka tai tavaramerkistä...kun alkaa oikein miettimään.
Vierailija:
Eipä tulisi mieleenkään sanoa Ninaa Niinaksi...ding dong..
unnos versioita yhden ja kahden ii-n nimien kanssa, pelkkää haittaa ja mielipahaa useimmiten tullut.
Mulla on kaksi lasta, joiden nimiin olen edelleen tyytyväinen. Mä en osaa kuvitella heitä ollenkaan minkään toisen nimisinä kuin nyt ovat.
Vierailija:
Maailma on täynnä nimiä jotka lausutaan erilailla kuin kirjoitetaan ja mistä se lapsi edes tietää nimen opetteluvaiheessa miten se kirjoitetaan???Vai lausuisitko Carolina- sarolina
Vierailija - 29.12. 13:27 vastaa tähän viestiin (23/23)
Meidän neuvolatäti sanoi että lapsen nimen oppimisen kannalta lapsen nimi pitää lausua niin kuin kirjoitetaan. t. Kian äiti
Vierailija:
Kuulostaa tököltä kun huudan tytön perään: Kia, Kia.
Kyllä mä ainakin mietin asian tätäkin puolta eli sitä, miltä nimi kuullostaa kun sitä huutelee jossain marketin käytävillä. Eikä Kia ole edes pahimmasta päästä.
Vierailija:
Kirjoitetaan Pia/Kia/Mia/Nea, lausutaan Piia/Kiia/Miia/Neea. Kirjoitusasu ja ääntäminen eri asiat. Nina ja Niina eri asia.
Yleisisivistystä tietää tuo. Vaikka suomen kielessä pääsääntöisesti lausutaan kuten kirjoitetaan, on siitä poikkeuksia mm. eräät nimet ja äng-äänne, onpa lausutaan ompa jne. Ei luulis olevan liian vaikeeta.
Vierailija:
Vai lausuisitko Carolina- sarolina
Minusta tuo nimi on upea! Mitä sitten vaikka autonkin nimi on Kia? Mercedeskin on alunperin tytön nimi, joka on hyvin yleinen vieläkin tietyissä maissa.
toisiinsakin?