Voiko nainen olla kiinnostunut miehestä, johon ei tunne fyysistä vetoa?
Kommentit (36)
Kyllähän aseksuaalitkin rakastuvat ja ovat parisuhteissa.
Kiinnostunut voi olla, vaikkapa keskusteluseuraksi.
Juu, kanssani on haluttu sellaiseen järkisuhteeseen ilman romanttisia tuntemuksia.
älykkkäästä ja mukavasta ihmisestä voi olla kiinnostunut kaverillisesti.
Ei kaikki kiinnostus ole fyysistä. Vaikka olen heteronainen, niin välillä saatan "ihastua" naisiinkin. Tällainen ihastuminen on usein jotain muuta kuin fyysistä vetovoimaa. Tällainen samantapainen ihastuminen voisi kohdistua miehiinkin.
Toki. Nimenomaan kiinnostunut, että millainen ihminen, millaiset tavoitteet, voidaanko tehdä vaikka yritysyhteistyötä joka hyödyttäisi kumpaakin. Ihan parasta kun kumpikaan ei halua romantiikkaa tai suhdetta .
Kyllä, koska rakkaus ja fyysinen kemia eivät ole synonyymeja. Yleensä se fyysinen vetovoima katoaa parisuhteessa kuitenkin, silloin ne muut asiat saavat suuremman painoarvon esim. hyvä ja turvallinen olla toisen lähellä.
Voi. Itselläni se fyysinen vetovoima tulee tosi hitaasti, joten aina on tarvinnut suhteet aloittaa ilman. Se vetovoima tulee sitten ajallaan, jos on muuten mukavaa yhdessä. Olen kai sellainen demiseksuaali, kun seksuaalinen vetovoima tulee vasta tunnesiteet myötä.
Seksi on yliarvostettua ja on vain lisääntymistä varten. tokihan jotkut käyttävät seksuaalisuuttaan nautintoonkin ja moneen muuhun tarkoitukseen, muttei se poista sitä tosiasiaa, että lisääntymistä varten se on. Opitte tämän kunhan tulette vanhemmaksi ja hormoonit ei enää päätäkään kaikkea elämässä. Vanhemmiten myös rakkaus täten muuttuu enemmän platoniseksi ja on kaverillista.
Olen aseksuaali eli kyllä, kaikki kiinnostukseni on tällaista.
Kaveriksi kelpaa mies, johon en tunne vetoa. 99.9% en tunne seksuaalista vetovoimaa
Fyysinen vetovoima tulee automaattisesti, kun rakastuu. Toista haluaa joka solulla ja tasolla. Voi toki kiinnostua jostain miehestä, mutta jos ei ole fyysistä vetovoimaa, ei rakastumista tapahdu ja suhde jää kaverilliseksi.
Jos on muuten älykäs, fiksu, mukava, hyvää keskusteluseuraa niin voin olla kiinnostunut miehestä vaikken olisi seksuaalisessa mielessä kiinnostunutkaan. Voi olla myös romanttisessa mielessä kiinnostunut, vaikkei tunne hirveää seksuaalista himoa.
En usko. Ei toimi kuin kaveripohjalta, ja yleensä se mies alkaa kuvitella jotain romanttista/seksuaalista jossain vaiheessa.
Kyllä voi. Tosin parisuhteeksi kuvio on haastava, jos mies yksin tuntee seksuaalista vetovoimaa. Joskus seksuaalinen vetovoima voi tulla viiveellä ja sen saa aikaan esim. miehen keskustelutaidot tms.
Vierailija wrote:
Olen aseksuaali eli kyllä, kaikki kiinnostukseni on tällaista.
Millaista Mikki? Jos näin olisi olisin jonkun teidän kolmen luona. Vaan kun en ole.
Ai niin. Täähän olikin märkä päiväuni. Pahoitteluni!
Nainen voi olla kiinnostunut miehen rahoista.
Vierailija wrote:
Kyllä voi. Tosin parisuhteeksi kuvio on haastava, jos mies yksin tuntee seksuaalista vetovoimaa. Joskus seksuaalinen vetovoima voi tulla viiveellä ja sen saa aikaan esim. miehen keskustelutaidot tms.
Joo mulla saattaa tilanne muuttua, jos miehestä paljastuu hyviä piirteitä,keskustelutaidot , äly hurmaa niin seksuaalinen vetovoima saattaakin kasvaa. Ensivaikutelma ei kerro aina kaikkea.
Mies kiinostaa minua vain jos ensi katsesa on heti yhteistä kemiaa.Muuten ei.
Kiinnostunut esim. älyllisesti, tietenkin.