Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö leipää päivittäin?

Vierailija
16.10.2023 |

Vaaleaa vai tummaa? Nähdäänkö leipä nykyään herkkuna?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. 3 palaa tai 3 sämpylän puolikasta. Joskus enemmänkin, jos ei ehdi varsinaista ruokaa laittaa. Nuo ovat siis aterioita, aamupala, iltapäiväkahvipala ja iltapala.  Lisäksi syön yhden lämpimän monipuolisen aika ison aterian puolilta päivin.

Vierailija
22/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön vain lihaa, ihmislihaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä syön vain lihaa, ihmislihaa

Historia on opettanut, että siitä ei hyvä seuraa.

Syön pari siemennäkkäriä päivässä joskus hapankorppua. Joskus teen itse ketoleipää, kun haluan paahtista. 

Vierailija
24/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää tai ruisnäkkileipää. Joskus syön vaaleaa paahtoleipää, mutta se aiheuttaa ummetusta.

Vierailija
25/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aamulla ruisleipää, jo 30 vuotta, enkä näe syytä miksi muuttaisin tätä. Puurolla kuolee nälkään. Joidenkin tiettyjen ruokien kanssa kuuluu olla leipää, esim naanleipä, patonki, hapankorppu...

Vierailija
26/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä, aamulla ruisleipää, jo 30 vuotta, enkä näe syytä miksi muuttaisin tätä. Puurolla kuolee nälkään. Joidenkin tiettyjen ruokien kanssa kuuluu olla leipää, esim naanleipä, patonki, hapankorppu...

Puuron sekaan pari rkl raejuustoa ja marjoja niin nälkä pysyy hyvin loitolla. Keittojen kanssa leipä on välttämätön mullakin - ei muuten oikeastaan koskaan.

Vierailija
27/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikenlaisia leipiä, yleensä sekä aamu- että iltapalaksi. 

Vierailija
28/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on kausia että syön, välillä taas en. 

Vierailija
29/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, syön. Aamupalaksi aina 2 palaa leipää ja usein myös iltapalaksi. Vuokaleipää, paahtoleipää, ruisleipää. Välillä ihan vaaleaa vehnäleipää, välillä täysjyvää. Maalaisviipaleita ostan useimmiten. Normaalipainoinen olen ja urheilenkin. 

Ajatelkaa, että keskiajalla 90% suomalaisten ruokavaliosta tuli viljasta. Siihen heijastettuna tämä nykyajan leivän pelkääminen tuntuu aika hassulta.

Vierailija
30/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mun nyt sanottava teille kauraleivän syöjille että se ei ole leivässä niin terveellistä kuin puurona. Syökää ruisleipää. 

Ei kiinnosta. Kauraleipä on hyvää ja riittävän terveellistä mun ruokavalioon. En jaksa enää mitään överi terveyshifistelyä, olen elänyt sellaisen ajan joskus ja ei kiitos enää ikinä.

Ja aloituksen kysymykseen vastaus että syön päivittäin, yleensä itse tehtyä.

Vierailija
31/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö.

Vierailija
32/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En, koska pidän vain tuoreesta leivästä. Ostamme paistopisteeltä jotain silloin tällöin ja se säilyy syömäkelpoisena noin vuorokauden.

Ai paistopisteeltä tuoretta? Hahhah!

Vierailija
33/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Puuron sekaan pari rkl raejuustoa ja marjoja niin nälkä pysyy hyvin loitolla. Keittojen kanssa leipä on välttämätön mullakin - ei muuten oikeastaan koskaan.

Ei se puuro sitä nälkää pidä, vaikka siihen mitä sotkis sekaan.

Vierailija
34/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden siivun gluteenitonta kaurapaahtoleipää aamulla.

Vierailija
35/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ruisleipää joka aamu. Ja päivälläkin.

Miksi en söisi? Se on hyvää.

Vierailija
36/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska vatsa ei kestä gluteiiniviljoja.  Syön vain kaurapuuroa.

Vierailija
37/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä milloinkin, joskus hapankorppuja, toisinaas ruisleipää tai bageleitä tms.Tänään en ole vielä syonyt leipää mutta illalla menee varmaan tuoretta patonkia keiton kanssa. 

Vierailija
38/38 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo, syön. Aamupalaksi aina 2 palaa leipää ja usein myös iltapalaksi. Vuokaleipää, paahtoleipää, ruisleipää. Välillä ihan vaaleaa vehnäleipää, välillä täysjyvää. Maalaisviipaleita ostan useimmiten. Normaalipainoinen olen ja urheilenkin. 

Ajatelkaa, että keskiajalla 90% suomalaisten ruokavaliosta tuli viljasta. Siihen heijastettuna tämä nykyajan leivän pelkääminen tuntuu aika hassulta.

No ei tainnut sekään olla kovin terveellistä tuon ajan elinajanodotetta katsoessa. En minä leipää pelkää, mutta voin paremmin, jos syön sitä vain vähän.