Syötkö leipää päivittäin?
Kommentit (38)
Vierailija wrote:
Minä syön vain lihaa, ihmislihaa
Historia on opettanut, että siitä ei hyvä seuraa.
Syön pari siemennäkkäriä päivässä joskus hapankorppua. Joskus teen itse ketoleipää, kun haluan paahtista.
Ruisleipää tai ruisnäkkileipää. Joskus syön vaaleaa paahtoleipää, mutta se aiheuttaa ummetusta.
Kyllä, aamulla ruisleipää, jo 30 vuotta, enkä näe syytä miksi muuttaisin tätä. Puurolla kuolee nälkään. Joidenkin tiettyjen ruokien kanssa kuuluu olla leipää, esim naanleipä, patonki, hapankorppu...
Vierailija wrote:
Kyllä, aamulla ruisleipää, jo 30 vuotta, enkä näe syytä miksi muuttaisin tätä. Puurolla kuolee nälkään. Joidenkin tiettyjen ruokien kanssa kuuluu olla leipää, esim naanleipä, patonki, hapankorppu...
Puuron sekaan pari rkl raejuustoa ja marjoja niin nälkä pysyy hyvin loitolla. Keittojen kanssa leipä on välttämätön mullakin - ei muuten oikeastaan koskaan.
Joo, syön. Aamupalaksi aina 2 palaa leipää ja usein myös iltapalaksi. Vuokaleipää, paahtoleipää, ruisleipää. Välillä ihan vaaleaa vehnäleipää, välillä täysjyvää. Maalaisviipaleita ostan useimmiten. Normaalipainoinen olen ja urheilenkin.
Ajatelkaa, että keskiajalla 90% suomalaisten ruokavaliosta tuli viljasta. Siihen heijastettuna tämä nykyajan leivän pelkääminen tuntuu aika hassulta.
Vierailija wrote:
Mun nyt sanottava teille kauraleivän syöjille että se ei ole leivässä niin terveellistä kuin puurona. Syökää ruisleipää.
Ei kiinnosta. Kauraleipä on hyvää ja riittävän terveellistä mun ruokavalioon. En jaksa enää mitään överi terveyshifistelyä, olen elänyt sellaisen ajan joskus ja ei kiitos enää ikinä.
Ja aloituksen kysymykseen vastaus että syön päivittäin, yleensä itse tehtyä.
Vierailija wrote:
En, koska pidän vain tuoreesta leivästä. Ostamme paistopisteeltä jotain silloin tällöin ja se säilyy syömäkelpoisena noin vuorokauden.
Ai paistopisteeltä tuoretta? Hahhah!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Puuron sekaan pari rkl raejuustoa ja marjoja niin nälkä pysyy hyvin loitolla. Keittojen kanssa leipä on välttämätön mullakin - ei muuten oikeastaan koskaan.
Ei se puuro sitä nälkää pidä, vaikka siihen mitä sotkis sekaan.
Syön ruisleipää joka aamu. Ja päivälläkin.
Miksi en söisi? Se on hyvää.
Mitä milloinkin, joskus hapankorppuja, toisinaas ruisleipää tai bageleitä tms.Tänään en ole vielä syonyt leipää mutta illalla menee varmaan tuoretta patonkia keiton kanssa.
Vierailija wrote:
Joo, syön. Aamupalaksi aina 2 palaa leipää ja usein myös iltapalaksi. Vuokaleipää, paahtoleipää, ruisleipää. Välillä ihan vaaleaa vehnäleipää, välillä täysjyvää. Maalaisviipaleita ostan useimmiten. Normaalipainoinen olen ja urheilenkin.
Ajatelkaa, että keskiajalla 90% suomalaisten ruokavaliosta tuli viljasta. Siihen heijastettuna tämä nykyajan leivän pelkääminen tuntuu aika hassulta.
No ei tainnut sekään olla kovin terveellistä tuon ajan elinajanodotetta katsoessa. En minä leipää pelkää, mutta voin paremmin, jos syön sitä vain vähän.
Syön. 3 palaa tai 3 sämpylän puolikasta. Joskus enemmänkin, jos ei ehdi varsinaista ruokaa laittaa. Nuo ovat siis aterioita, aamupala, iltapäiväkahvipala ja iltapala. Lisäksi syön yhden lämpimän monipuolisen aika ison aterian puolilta päivin.