oikeaan maitoon siirtyminen
Heippa, kertokaas miten ja missä vaiheessa olette alkaneet siirtymään oikeeseen maitoon.. meillä nyt ehkä pari kuukautta syöty jugurttia, rahkaa jne.. Lapsi parin viikon päästä yhden vuoden!
välillä oon keittänyt puuron maitoon..
Kommentit (4)
Meillä poika 9,5 kk. Kunhan hän täyttää 10 kk, niin alamme totuttamaan hapanmaitotuotteisiin; piimä, maustamaton jugu, raejuusto jne...
N. vuoden ikäisenä ajattelimme rueta opettaan " oikeaa " maitoa.
Poika on siis rintamaidolla tällä hetkellä ja korvikkeet ei käytössä.
Maitopohjaisia juttuja jostain 8kk iästä eteenpäin (puurot maitoon, jogurttia, viiliä, juustoa) ja sitten vuoden iästä on mukissa ollut maitoa. Imetin 1v 2kk asti, joten sillä ei niin väliä ollut vaikkei sitä maitoa siitä mukista paljoa päivän mittaan mennytkään. Sitten vaan oli raaka peli kun imetys loppui: vain maitoa mukissa ja sitä tuputin ruokailujen yhteydessä, lisäksi varmistelin vielä että kaikilla ruokailuilla annoin jotain maitopohjaista, niin masu tottui hyvin. Vähitellen lapsi itsekin innostui maidosta ja nyt 1v 6kk vetää jo ihan hyvin mukista itse.
Oikeaa maitoa on kyllä mun mielestä rintamaito omasta rinnasta. Muut eläimet juottakoon omia maitojaan omille vauvoilleen!
voi näsäviisaus!
oon siis antanut rintaa ekat 8 kk, sit nannia, tarkotan tällä oikealla maidolla, maitoa mitä kaupassa myydään.. ja mitä me aikuisetkin juomme..