Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen pitkäaikaistyöttömäksi luokiteltu

Vierailija
15.10.2023 |

Miksi en ole työssä? No ihan vaan siksi, koska valinta ei ole kohdistunut minuun. 

kun katson näin korkeakoulutettuna avoimia työpaikkoja, niin uskoisin pystyväni tekemään mitä tahansa koulutuksen, työkokemuksen ja ihan maalaisjärjen avulla. 

En edelleenkään ole töissä. Miksen? Hakemuksiani on Suomi täynnä,

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakoon. Suomesta.

Vierailija
42/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömän täytyy olla kuin Buddha, löytää se valo sisältään, ei ulkoa. Sanoutua irti yhteiskunnan arvoista, joissa raha määrittelee normaaliuden.

T. yhteensä 27 vuotta työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Moni on luokiteltu pitkäaikaistyöttömäksi ja tullaan luokittelemaan, kun Ukrainan sotaa pitkitetään, joka tulee syömään tämän maan ihan kuiviin. 

Viiskymppisen työttömäksi jäävän saisi pistää suoraan eläkkeelle tai luokitella pysyvästi työttömäksi. Vittumaisuuttaan pompottelevat ja järjestävät työttömyyttä sen sijaan, että järjestäisivät töitä eläkeikään asti. Kun senkin voisi tehdä, että pistettäisi nykysysteemi silppuriin ja kaikki ihan uusiksi, ettei miljoonan tarvitsisi palloilla joutilaana. Mutta kun ihan pelleilyksi on mennyt jo ajat sitten. Alle 30-vuotiaat eivät ole vielä syntyneetkään silloin, kun tämä sirkus perustettiin ja pelleily alkoi. On se tietty joukko, joka näkee, että näin on just hyvä ja siksi mikään ei muutu kuin entistä hölmömmäksi. Todellisille ongelmille ei tarvitse tehdä mitään, koska se palvelee tiettyjen tyyppien tarkoitusperiä. Näin on näpyttimet.

Moni tienaa leveää palkkaa työttömyysteollisuuudessa joka ei onnistu ilman työttömiä. Laatidtaan raportteja mietitskellään käydään palavereissa. Kätellään itselle aina parempi virka nyökytellään työttömän osattomuus on toisen leveä elämä. Työttömyysteollisuus.

Vierailija
44/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työhön ei voi mennä, jos valinta ei kohdistu juuri sinuun. Tuo on se kohtaanto-ongelma.

Jokainen pääsee siivoojan hommiin vaikka huomisesta alkaen, jos haluaa.

Työttömyys on aina yksilön oma vika muutenkin. Miksi sinä et ole se johon valinta kohdistuu? Miksi olet huonompi kuin ne muut hakijat? Suomessa on ihmisellä kaikki mahdollisuudet kouluttautua ilmaiseksi niin korkealle haluaa ja käydä ilmaisia ammattitaitokursseja satamäärin. Työnhakuprofiiliaan voi parantaa joka päivä. Miksi et tee näin?

Vierailija
45/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kävin katsomassa yli viisikymppiselle suunnattua työllistymistapahtumaa. Siellä oli lähinnä vuokratyöfirmat esillä. Mitään oikeaa pysyvää työtä ei ollut tarjolla.

Ehkä ongelma on juuri tuo asenne siitä että joku työ ei olisi ”oikeaa” työtä. Minä aikoinani työllistyin sitä kautta, että roikuin pari vuotta vuokratyöläisenä kunnes minut sitten palkattiin asiakasyritykseen ihan vakituiseksi. Ei kannata pyrkiä pelkästään niihin täydellisin työpaikkoihin.

Todellakin. Lapsellista kuvitella, että hyvään työhön mennään pitkäaikaistyöttömyydestä. Pitää aloittaa vaatimattomammin, niin muutkin on aloittaneet.

Vierailija
46/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Työhön ei voi mennä, jos valinta ei kohdistu juuri sinuun. Tuo on se kohtaanto-ongelma.

Työttömyys on aina yksilön oma vika muutenkin. Miksi sinä et ole se johon valinta kohdistuu? Miksi olet huonompi kuin ne muut hakijat? Suomessa on ihmisellä kaikki mahdollisuudet kouluttautua ilmaiseksi niin korkealle haluaa ja käydä ilmaisia ammattitaitokursseja satamäärin. Työnhakuprofiiliaan voi parantaa joka päivä. Miksi et tee näin?

Olen jo kouluttautunut korkealle. Ei työnantajat halua palkata minua hommiin, joihin riittää alempi tutkinto. En viitsi jättää yliopistoa cvstäni pois, koska se aukko vasta herättäisikin epäilyksiä. Teet niin tai näin on se aina väärin päin. T: työtön maisteri 

Ps. Työttömänä ei saa opiskella mitä tahansa vapaasti

Vierailija
47/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Uusi keskustelija liittyy seuraan.

En pysty kävelemään kovin pitkään, ja liikeratani ovat rajoittuneet, joten siivoaminen yms. ei ole mahdollinen työllistymissuunta.

Työkkäri ei anna opiskella enempää. Maisterintutkinto ja pari vuotta vanha täydennyskoulutus kuulemma riittää ihan hyvin.

Onko sinulla viisaita neuvoja tähän tilanteeseen?

Vierailija
48/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen jo kouluttautunut korkealle. Ei työnantajat halua palkata minua hommiin, joihin riittää alempi tutkinto. En viitsi jättää yliopistoa cvstäni pois, koska se aukko vasta herättäisikin epäilyksiä. Teet niin tai näin on se aina väärin päin. T: työtön maisteri 

Ps. Työttömänä ei saa opi

Suomessa tämä 40-50 vuotiaiden sukupolvi aikoinaan kasvatettiin uskomaan, että mitä parempi koulutus ja sitä paremmat asemat työmarkkinoilla. Korostettiin, että täytyy olla tietyt paperit ja diplomit kourassa, panostettiin ja panostettiin koulutuksiin - elinikäiseen oppimiseen ja kouluttautumiseen.

No kuinkas kävikään?  Nykyään työmarkkinoilla halutaan nimenomaan halpaa, kouluttamatonta ja mieluiten kielitaidotonta porukkaa. Jos kuulut näihin ja olet vielä 20-30 vuotias niin ajat noiden ylikoulutettujen  yli-ikäisten ohi mennen ja tullen. Rekrytoijat ja yritykset saavat vielä hyveilyä ja palkitsemista päälle - ettei tässä lafkassa syrjitä ketään...

Tällä tavoin suomalainen koulutususkovainen yhteiskunta kusee kirkkaasti omiensa päälle.  

Vierailija
49/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voiko työkkäri pakottaa kuntouttavaan jos on ollut vuoden työttömänä.

Alkoi nyt pelottamaan 

Kuntouttava työtoiminta on tarkoitettu osatyökykyisille, joilla on jokin työllistymistä hankaloittava sairaus tai vamma. Tervettä ihmistä ei voi määrätä kuntouttavaan toimintaan.

Vierailija
50/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät yli viisikymppiset kasvatettiin kyllä nimenomaan siihen, että amispohjalla pärjää ja saavuttaa keskiluokkaisuuden.

"Vain hölmö opiskelee, sillä kun maisteri vasta valmistuu niin sinulla on talo jo maksettuna", sanottiin.

No, se oli totta 80-luvun loppuun saakka kyllä.

Vierailija
51/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kävin katsomassa yli viisikymppiselle suunnattua työllistymistapahtumaa. Siellä oli lähinnä vuokratyöfirmat esillä. Mitään oikeaa pysyvää työtä ei ollut tarjolla.

Ehkä ongelma on juuri tuo asenne siitä että joku työ ei olisi ”oikeaa” työtä. Minä aikoinani työllistyin sitä kautta, että roikuin pari vuotta vuokratyöläisenä kunnes minut sitten palkattiin asiakasyritykseen ihan vakituiseksi. Ei kannata pyrkiä pelkästään niihin täydellisin työpaikkoihin.

Todellakin. Lapsellista kuvitella, että hyvään työhön mennään pitkäaikaistyöttömyydestä. Pitää aloittaa vaatimattomammin, niin muutkin on aloittaneet.

MInne kun kaikki entrylevelin hommat on täytetty afrikkalaisilla ja arabeilla?

Vierailija
52/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen jo kouluttautunut korkealle. Ei työnantajat halua palkata minua hommiin, joihin riittää alempi tutkinto. En viitsi jättää yliopistoa cvstäni pois, koska se aukko vasta herättäisikin epäilyksiä. Teet niin tai näin on se aina väärin päin. T: työtön maiste

Se että aivopestään uskomaan siihen tutkintoon saadaan ihmiset alistettua. Todellisuudessa opinnoilla ei ole mitään muuta merktiystä kuin sitouttaa yhteiskuntaan mitään merkitystä ei tutkinnolla ole työllistymisessä. Opiskellut luulee työllistyvänsä vaikka helposti selviää työkkärin sivuja selaamalla ettei töitä vaan ole suurimmalle osalle työnhakijoista. Nyt jo on selvä sekin ettei mikään koulutus edes riitä.

Koulutus on kusettamista. Oikeastihan tutkinnolla ei nykymaailmassa tee ythään mitään ja sillä hankitulla paperilla voi pyyhkiä persettä.

Vierailija
53/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ammatillisen pätevyyden ja osaamisen parantaminen on sama kuin että jäbät käy kuntosalilla kasvattamassa lihaksia. Ei se työnsaanti ole pätevyydestä kiinni. Apinaa koijataan.

Vierailija
54/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä aloitin kesätyöt 13-vuotiaana ja olin opiskelijana paljon töissä kaikenlaisissa hanttihommissa. Sitten tein koulutustani vastaavia töitä 25 vuotta erinomaisin tuloksin. Päälle viisikymppisenä kuitenkin menetin sattumalta työni, eikä kukaan ole sen jälkeen palkannut minua. Työttömyyden aikana loukkaannun niin, että mopinvarteen minusta ei enää ole, mutta oman alani töihin on. 

Olenko työnhakijana aloittelija vai jatkaja?

Vierailija
55/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Alkoi nyt pelottamaan 

Kuntouttava työtoiminta on tarkoitettu osatyökykyisille, joilla on jokin työllistymistä hankaloittava sairaus tai vamma. Tervettä ihmistä ei voi määrätä kuntouttavaan toimintaan.

Kyllä voi jos on syrjäytynyt tai muuten vaikeuksia elämän hallinnassa,  alkoholisti tms. 

Vierailija
56/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Alkoi nyt pelottamaan 

https://yle.fi/a/3-11045528

Vierailija
57/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sinun kaltaisia vuokratyöntekijöitä on työmarkkinoilla varmaan jotain 300 000 ja tuollaisia onnellisia Disney-tarinoita tapahtuu vain harvoille valituille, joten turha siinä kerskua ja syyllistää toisia.

Vierailija
58/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ole hän, jolle vastasit, mutta minä ole hakenut siivoojan työtehtäviä eikä minua ole niihin koskaan palkattu. Kantasuomalaisia ei siivoojan tehtäviin haluta palkata. Siivousfirmoilla on pulaa suomen kieltä osaamattomista indonesialaisista hakijoista. Heitä on helppo kouluttaa, mutta suomalaisia ei ole.

Vierailija
59/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä olen luokiteltu!"

Kauheeta ajatella itsestä tolleen, lopeta.

Sinä itse luokittelet itsesi, valitset identiteettisi, ei kukaan muu.

Sehän on muotiakin nykyään.Työtönkin voi olla mitä vaan, itse päätät.

Vierailija
60/69 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla vaikka Jeesus tai toimitusjohtaja, valinta on sinun.