Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyväksyttävää sanoa suuttuessa toiselle todella loukkaavia asioita ja nämä pitäisi olla ok "koska riita"?

Vierailija
15.10.2023 |

Seuraava kysymys liittyy kaikkiin ihmissuhteisiin, on kyseessä sitten ystävyys-, sukulaisuus-, kaveri- tai parisuhde, suhteen laadulla ei liene merkitystä asian kannalta.

Jos ollaan eri mieltä tai muuten tulee riitaa jostakin arkipäiväisestä asiasta, onko hyväksyttävää että toinen pyrkii loukkaamaan kaikella mahdollisella, joka ei edes liity riidan aiheeseen ja riidan jälkeen loukatun pitäisi olla kuin niitä ei olisi edes sanottu, koska "mehän riideltiin ja riidellessä tulee sanottua kaikkea mitä ei tarkoita"? Selkeästi tarkoituksena on vain loukata, kaikella millä voi ja myös hlökohtaisilla luottamusasioilla. Oikeastiko on mahdollista, että aikunen ihminen vain sanoo harkitun kuuloisia loukkauksia ilman että tarkoittaa koska erimielisyys? Ja se, joka ei voi tuosta vaan unohtaa, on ärsyttävä kun ei sitä ymmärrä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tuo ole hyvä juttu eikä oikeastaan hyväksyttävää mutta joka naisen kohdalla tuohon pitää varautua kun se tapahtuu kuitenkin

Jos olet itse kusipää niin varmasti tapahtuukin. Myös se luonnostaan kohtelias ja rauhallinen nainen voi sanoa aika ilkeästi silloin jos pahasti keittää yli, ja joskus se on todellakin ihan oikein.

Vierailija
22/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tuo ole hyvä juttu eikä oikeastaan hyväksyttävää mutta joka naisen kohdalla tuohon pitää varautua kun se tapahtuu kuitenkin

Sanoo mies, jolla ei ole yhtään parisuhdekokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat riitelee, ei ihmiset. Eri mieltä saa asioista tietenkin olla, mutta eihän siitä tule mitään jos siinä samalla aletaan solvaamaan vaikka ulkonäköä tai haukkumaan toisen järjenjuoksua ihan vaan koska mä voin ja riita jostain ihan muusta asiasta.

Muutenkin vierastan sellaista huutoriitaa jossa sätitään toisiaan kilpaa ja uhkaillaan välirikolla tai parisuhteessa ollessa erolla ja sormukset lentää, kun toinen painuu johonkin lähikapakkaan vetämään päätä täyteen ja etsimään seuraa joka "ymmärtää".

Tuollainen riitely ei edes puhdista ilmaa vaikka useinhan nämä tappelupukarit siihen vetoaakin ja kuinka me vaan rakastetaan niin rajusti ja vielä rajummin rakastellaan sovintoa tehdessä, heh heh.

Vierailija
24/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otetaan esimerkiksi asia, josta voisi tulla riitaa kaikenlaisissa ihmissuhteissa, niin sellaiseksi käy esim. myöhästely. Riitaa tulee siis siitä, että A myöhästelee ja B täsmällisenä ärsyyntyy. On ok riidellä tyyliin minua ärsyttää kun olet jatkuvasti myöhässä, koska joudun odottamaan, emme ehdi elokuviin, asiasta on sovittu etkä silti tule ajoissa jne, riitelyn pysyessä toisen myöhästelyssä. Ei ole ok kummankaan alkaa ilkeillä toiselle aiheeseen liittymättömistä asioista, kuten että ei ihme kun sulle tuli avioero kun olet tollanen k-sipää, hankkisit sinäkin kunnollisen työn, ootko huomannut että olet rupsahtanut, ärsyttää kun sulla on tollanen ääni jne.

Henkilökohtaisuuksiin ja aiheeseen liittymättömiin asiattomuuksiin ei mennä huomaamatta, kyllä ne on ihan tarkoituksella sanottu ja loukkaaviksi tarkoitettu.

Vierailija
25/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No ei jokanaisen vaan ainoastaan niiden jännempien, joutavasta draamaa repivien oikuttelijoiden, jotka jostain syystä tuntuu viehättävän miehiä kaikista eniten.

Kun nainen on rento ja rauhallinen jalat maassa- tyyppinen niin kas, sitä onkin ihan tylsä ja pidetään herkästi myös kynnysmattona.

Vierailija
26/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole ok.

Vierailija
27/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä, tuo on ihan sallittua ja jopa suotavaa. Pitää olla avoin ja rehellinen, ei pidä padota tunteitaan tai ryhtyä mykkäkouluun. Riidan aloittaja saa luvan hyväksyä sen, että sanotaan asioita, joita ei halua kuulla, mutta sehän on riidan tarkoituskin. Järkevät ihmiset eivät riitele, he keskustelevat asiasta ja etsivät kompromissia.

Ei kai minkään riidan tarkoitus ole sanoa asioita, jotka ei mitenkään liity edes siihen riidan aiheeseen. Se on ihan vaan riidanhalua, ei asioista eri mieltä olemista. 

No miksi aloittaa riitaa, jos ei kestä sitä, mitä toinen sanoo?

Ei kai kukaan aloita riitaa siksi että haluaisi kuulla asiaankuulumattomia solvauksia ja törkeyksiä, vaan riita alkaa kun ollaan eri mieltä jostain.

Vierailija
28/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän riita tarkoita mitään loukkaamiskilpailua, että kumpi onnistuu henkisesti ja henkilökohtaisesta satuttamaan toista enemmän.

Mitä weeteetä!?

Vierailija
29/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos otetaan esimerkiksi asia, josta voisi tulla riitaa kaikenlaisissa ihmissuhteissa, niin sellaiseksi käy esim. myöhästely. Riitaa tulee siis siitä, että A myöhästelee ja B täsmällisenä ärsyyntyy. On ok riidellä tyyliin minua ärsyttää kun olet jatkuvasti myöhässä, koska joudun odottamaan, emme ehdi elokuviin, asiasta on sovittu etkä silti tule ajoissa jne, riitelyn pysyessä toisen myöhästelyssä. Ei ole ok kummankaan alkaa ilkeillä toiselle aiheeseen liittymättömistä asioista, kuten että ei ihme kun sulle tuli avioero kun olet tollanen k-sipää, hankkisit sinäkin kunnollisen työn, ootko huomannut että olet rupsahtanut, ärsyttää kun sulla on tollanen ääni jne.

Henkilökohtaisuuksiin ja aiheeseen liittymättömiin asiattomuuksiin ei mennä huomaamatta, kyllä ne on ihan tarkoituksella sanottu ja loukkaaviksi tarkoitettu.

Totta. Lisäksi tuossa kohtaa jo kannattaa miettiä, että pystyykö itse muuttumaan yhtä huonosti ajoissa olevaksi tai edes ihmiseksi jota ei haittaa, että toisen ajanhallintapuutteiden takia missataan milloin mitäkin. Vaihtoehto on tietenkin sekin, ettei jatkossa enää sovi yhteisiä menoja. Toista kun ei voi muuttaa.

Vai kannattaisiko koko suhteelle pistää jo piste, koska tuollainen toistuva riitely on vaan niin turhaa.

Vierailija
30/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eihän riita tarkoita mitään loukkaamiskilpailua, että kumpi onnistuu henkisesti ja henkilökohtaisesta satuttamaan toista enemmän.

Mitä weeteetä!?

Voi tarkoittaa, jos se riita on alkanut tuollaisesta loukkauksesta toisen puolelta. Ainakaan itse en kuuntele/katsele mitään paskaa vaan annan vähintään samalla mitalla takaisin, ja ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
31/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loukkaaja voi myös kehittää tahallaan riidan mistä tahansa aiheesta, jotta pääsee ilkeilemään. Kätevästi voi sanoa kaiken sen mitä oikeasti toisesta ajattelee ja myöhemmin perustelee, että en mä tarkoittanut mutta kun oli se riita. Ei ne oikeasti ilkeät sanomiset, varsinkin jos ne on henkilökohtaisuuksiin meneviä tai luottamuksella kerrotuilla asioilla loukkaamista, ole mitään "kaikkea tulee sanottua kun on kiukkuinen mut en mä tarkoittanut".

Vierailija
32/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. En minä sano koskaan mitään mitä en tarkoita. Kyllä riidellessä sanotut asiat pitää olla sellaisia joiden takana voi seistä riidan jälkeenkin. Mieheni sanoo myös että suuttuessaan sanoo asioita joita ei tarkoita. En ymmärrä. Mistä ne asiat edes tulee mieleen sanoa, jos ei niitä tarkoita? Se tuo sen oikean mielipiteen esille mitä muulloin ei kehtaa sanoa ettei pahoittaisi toisen mieltä. Jos minulla on sellainen mielipide joka oikeasti haavoittaa minulle rakasta ihmistä, pidän sen myös suuttuneena omana tietonani.

Vierailija
33/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tietenkään ole. En minä sano koskaan mitään mitä en tarkoita. Kyllä riidellessä sanotut asiat pitää olla sellaisia joiden takana voi seistä riidan jälkeenkin. Mieheni sanoo myös että suuttuessaan sanoo asioita joita ei tarkoita. En ymmärrä. Mistä ne asiat edes tulee mieleen sanoa, jos ei niitä tarkoita? Se tuo sen oikean mielipiteen esille mitä muulloin ei kehtaa sanoa ettei pahoittaisi toisen mieltä. Jos minulla on sellainen mielipide joka oikeasti haavoittaa minulle rakasta ihmistä, pidän sen myös suuttuneena omana tietonani.

Etkö koskaan ole ollut kunnolla suuttunut? Silloin se toinen ei todellakaan edes tunnu rakkaalta, joten on aika helppoa sanoa ilkeitä asioita.

Vierailija
34/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Etkö koskaan ole ollut kunnolla suuttunut? Silloin se toinen ei todellakaan edes tunnu rakkaalta, joten on aika helppoa sanoa ilkeitä asioita.

Etkö itse ole koskaan ollut kunnolla rakastunut? Eihän se tunne riidan ajaksi mihinkään katoa, vaan ennemmin juuri siksi toisen sanat satuttaa niin pahasti kun ei voi ymmärtää että rakas ihminen voi sanoa jotain niin ilkeää. 

Vierailija
35/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä otti kiinni riitojen aikana ja vainosi maanisesti. Ei auttanut muu kuin haukkua niistä kohdista mistä tiesi, että suuttuu. 

Kenenkään muun kanssa ei ole ikinä tarvinnut mennä henkilökohtaisuuksiin. Exä oli välillä aivan sekaisin vainotessaan sadoilla soitoillaan.

Vierailija
36/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään kaveri tai ystävä ei ole koskaan haukkunut minua enkä minä heitä. Eikä parisuhteessakaan näin ole toimittu. En tiedä mikä tilanteen pitäisi olla että tuollaista tapahtuisi, sillä voin hyvin sopia olevamme asiasta eri mieltä. Jos erimielisyys on kovin suuri ja minulle kynnyskysymys, niin sitten minun on tehtävä tahollani päätös siitä haluanko kyseistä ihmissuhdetta jatkaa enää. En ymmärrä myöskään oikein mitä riitely tarkoittaa. Minun nähdäkseni se tuppaa aina olemaan kontrollointipyrkimys, tai olevan valjastettu palvelemaan riitelemään pyrkivän jotain kummallista halua tai tarvetta mikä ei liity siihen toiseen ihmiseen mitenkään, vaan on riitelijän omaa pään vajavaisuutta.

Vierailija
37/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ärsyttävästä asiasta sanominen ei minun kirjoissani ole riitelyä.

Vierailija
38/53 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuulostaa kyllä todella oudolta, jos arkipäiväisistä erimielisyyksistä riidellessä toinen "ei todellakaan edes tunnu rakkaalta" ja on "helppo sanoa ilkeitä asioita". On jotain muutakin hampaankolossa sitten kuin se asia, josta riidellään.

Vierailija
39/53 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuulostaa että jollain on hieman ongelmia tunteensäätelyssä. Mitä jos sanoisin sulle että "et ole ikinä kunnolla suuttunut jos et ole koskaan lyönyt kumppaniasi, sehän on vihaisena aika helppoa" ? Minulle tuo sinun sanomasi kuulostaa vähän samalta.

Vierailija
40/53 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit lataa riidoissa aina täyslaidallisen ja sitten selitellään normaaliksi aivan kuten kaikki muukin tekemänsä häröily.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä